Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een betaalbare Prepperboot?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja ik ga er wel vanuit dat de motor sterk is.. het is in iedergeval een diesel.. (maakt dat nog uit in verbruik bij boten??)

en er kunnen 60 personen in volgens de verkoper, ga volgende week een kijkje nemen en als het bevalt dan ga ik maar eens mijn hele plan om gooien,

 

ik bedoel een sloep waar 60 personen in passen dan kan ik er ook wel een bed en aardig wat preps in kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb een plaatje van het model.

 

file_49a92d906586d1.44463711.jpg.835e84ee93aa1d7d4030c62d457196ef.jpg

 

oke ik ben officieel JALOERS!!!;)

 

wat je hier hebt is een heel stevig dingetje, het is een reddingsloep en zoals je weet worden die gebruikt als de zeelieden in nood zijn en het schip moeten verlaten.DUH!!

wat ik er maar mee wil zeggen is dat als iets een prepperboot is dat het dan wel dit is.

 

het hele modeldesign is op survival ontworpen, het ding kan zware golven weerstaan is waterdicht en is groot genoeg om vele mensen voor dagen in leven te houden.

moet je nagaan als je hier maar met een paar mensen opzit, je kunt bij mooi weer de luiken openen bovenop er is zelfs een smal dek zie ik.

 

wat ik ermee zou doen??:

-extra multiplex frame inmaken ter versteviging dat je er opberg en zit mogelijkheden in kunt maken(een woonsfeer dus)

-door dat frame is het ook mogelijk om een mastkoker te maken waar je een bescheiden mast in kunt steken bij mooi weer.

-ik zou overloopbare zonnepanelen maken op dat smaldek

-ik zou de romp donkerblauw maken en het dakdeel cremewit ofzo(dat ziet er dan uit als een normale boot en investeer in een camouflagenet van voldoende oppervlak voor als je even beter niet op wilt vallen.

-een backup motor op zonne/wind energie

-een flink gevulde kist met epoxy of polyesterhars,verstevigingsweefsels,zeewatervaste kitten(zoals sikaflex) en andere reparatieonderdelen.(mocht de boot een lek krijgen)

 

dan zou ik hem in een shtf nog verder volstoppen met voedsel,water,gear en de hele reutemeteut vriendelijk zwaaien naar ons kikkerlandje en dan het ruime sop kiezen.

 

ja er zal altijd wel werk zijn om te doen aan een boot wat voor boot dan ook, maar dat neemt niet weg dat je dit ook met je bol of auto hebt, een tent kan net zo goed gaan lekken,

een bol kan overlopen worden door wolven, onder de grond teer je geestelijk weg. zo heeft alles zijn voors en zijn tegens.

ik zou als ik plek had en geld zeker mijn geld in dit bootje stoppen.

mijn design ideeen zijn voor grootste gedeelte gebaseert op dit soort modellen, alleen die van mijn plan is dan lager en heeft 2 drijvers.

 

nice man.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

even offtopic. even een vraag voor de mensen met verstand van boten, stel ik kan via via aan een reddingssloep komen, zal daar iets van te maken zijn om op een bepaalde bestemming te komen?

 

Ik weet niet of de koop al gesloten is, Medan, maar ik zou eerst een proefvaart eisen. Dit soort sloepen is niet echt comfortabel. Ze zijn vooral bedoeld om bij een brandend of gevaarlijke stoffen lekkend zeeschip weg te komen. Midden op zee blijf je in de buurt van het zinkend schip, zodat reddingsploegen je snel vinden. Bij land in zicht kun je dat stukje wel overbruggen.

Binnen is het erg lawaaierig en snel erg warm. Echt veel karcht/snelheid hebben ze niet. Bovendien, in een beetje zeegang, slingert ze als een duikelaar. Zo'n sloep is dus niet bedoeld om een oversteek mee te maken, maar de actieradius kun je altijd vergroten met extra brandstof. Nee, ik zou daar geen etmaal in willen rondtuffen op de Noordzee.

Maar veel ruimte heeft ze wel.

 

Dan kun je beter een open sloep hebben waar je een mast op kunt zetten en onder zeil gaan. Een grote buiskap erop waaronder je kunt schuilen en pitten. Lekker met je kop in de frisse wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de sloep dobbert wel maar de motor werkt niet, moet wat werk aangebeuren, en het is niet de bedoeling om er een lange tijd in te verblijfen, ik kwam met het volgen van mn bol route een groot probleem tegen.. rivieren en de trechter die zij vormen met eventuele bruggen/steden/snelwegen. de sloep heeft 1 doel en dat is mij zover mogelijk langs deze trechters te brengen en mischien wel wat verder, ik heb namelijk geen idee hoever 1 tank mij kan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er rivieren mee wil afzakken, is het nog wel te doen, denk ik. Tegenstroom, de rivieren op, lijkt me een drama. Onderdoorvaart kan geen probleen zijn. Er zijn niet veel bruggen lager dan 2,50 m, of je moet midden uit de grachtengordel willen vertrekken. Extra brandstof meenemen moet geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de koop al gesloten is, Medan, maar ik zou eerst een proefvaart eisen. Dit soort sloepen is niet echt comfortabel. Ze zijn vooral bedoeld om bij een brandend of gevaarlijke stoffen lekkend zeeschip weg te komen. Midden op zee blijf je in de buurt van het zinkend schip, zodat reddingsploegen je snel vinden. Bij land in zicht kun je dat stukje wel overbruggen.

Binnen is het erg lawaaierig en snel erg warm. Echt veel karcht/snelheid hebben ze niet. Bovendien, in een beetje zeegang, slingert ze als een duikelaar. Zo'n sloep is dus niet bedoeld om een oversteek mee te maken, maar de actieradius kun je altijd vergroten met extra brandstof. Nee, ik zou daar geen etmaal in willen rondtuffen op de Noordzee.

Maar veel ruimte heeft ze wel.

 

Dan kun je beter een open sloep hebben waar je een mast op kunt zetten en onder zeil gaan. Een grote buiskap erop waaronder je kunt schuilen en pitten. Lekker met je kop in de frisse wind.

 

Charlie heeft gelijk. Ik zeil al sinds ik kan lopen en heb veel ervaring met motorschepen. Het vaartuig waar je het over hebt is een FRC type, veelal toegepast op boorplatformen en grote olietankers e.d. De vorm van het schip geeft geen enkel comfort en je rolt op de golven als een gek. Daarnaast is het zicht nul komma nul. Zeewaardig zal het ongetwijfeld zijn, maar of je er ver mee komt, dat betwijfel ik. Dit soort vaartuigen zijn simpelweg niet ontworpen om mee te varen, maar om mee te vluchten. Als je aanpassingen gaat doen aan het vaartuig zal je de stabiliteit verstoren en heb je kans dat het kreng domweg omslaat bij de eerste tewaterlating.

 

Ik snap dat het een aanlokkelijk aanbod lijkt, maar ik zou er mijn vingers niet aan branden. Er zijn heel wat betere alternatieven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Portland Pudgy dubbelwandige reddingsboot eens gezien. Een echt snoepie.

Er kunnen twee (niet te lange) personen in slapen. Er kan een tent overheen gezet worden, mast en zeil op gezet worden (kunnen weer in de dubbele wand worden opgeborgen), kan als roeiboot gebruikt worden en op de achterkant kan een motor bevestigd worden. Maar voor extra brandstof voor de motor is wel erg weinig plaats.

http://watersport.marktplaats.nl/kajuitzeilboten-en-zeiljachten/517082845-portland-pudgy-reddingsboot-geel-ongelofelijk-drijfvermogen.html

http://www.portlandpudgy.com

http://www.portlandpudgy.com/Portland%20Pudgy%20safety%20and%20survival%20boat%20gallery.htm

Volgens de informatie zou dit bootje bij eventueel omslaan doordraaien/doorrollen = weer netjes op z'n pootjes (onderkant) terecht komen.

Het is niet groot, maar zou voor een noodsituatie iets kunnen zijn?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charlie heeft gelijk. Ik zeil al sinds ik kan lopen en heb veel ervaring met motorschepen. Het vaartuig waar je het over hebt is een FRC type, veelal toegepast op boorplatformen en grote olietankers e.d. De vorm van het schip geeft geen enkel comfort en je rolt op de golven als een gek. Daarnaast is het zicht nul komma nul. Zeewaardig zal het ongetwijfeld zijn, maar of je er ver mee komt, dat betwijfel ik. Dit soort vaartuigen zijn simpelweg niet ontworpen om mee te varen, maar om mee te vluchten. Als je aanpassingen gaat doen aan het vaartuig zal je de stabiliteit verstoren en heb je kan dat het kreng domweg omslaat bij de eerste tewaterlating.

 

Ik snap dat het een aanlokkelijk aanbod lijkt, maar ik zou er mijn vingers niet aan branden. Er zijn heel wat betere alternatieven...

 

oke duidelijke taal,:)

 

maar ik dacht dat het gewoon ging om ''langs de kusten'' varen en niet zozeer een ''oversteek'' wagen.

ik denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen, ik dacht dat het hier ging om kustwateren en evt grote rivieren ofzo.(of richting een fjord ofzo ik noem maar wat).

 

nou ja maakt opzich ook niet zo uit, het is in ieder geval een zeer ruimtelijke bootje zo te zien, dus ik dacht met wat aanpassingen inwendig dat daar wel een comfortabele leefomgeving van te maken viel.

als jij zegt dat dat misschien de stabiliteit ten kwade kan komen dan is dat natuurlijk geenzins het idee wat ik voor ogen had, ik dacht dat die dingen als een HUIS in het water lagen.

en dat dit gewoon een soort stabiele zeewaardige woonboot zou kunnen worden.

goed van charlie en jou dat jullie dat meteen uit de wereld helpen scheelt weer in verwachtingspatronen die waarschijnlijk niet waargemaakt kunnen worden.:)

 

over die alternatieven gesproken, wat zou je zelf aanraden of wat zou je zelf evt doen als je zou kiezen voor bugout by boat optie.??:)

ik heb het hier dan over een kustwater/riviersituatie dus geen zeeoversteeksituatie.

ik hoorde ook mensen over lapje grond in spanje dus stel dat je daar naar toe zou varen.

 

ikzelf had een beetje een trimaran idee

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimaran (voor degene die het niks zegt) , dus bootje met 2 drijvers zat te denken aan beetje uit de kluiten gewassen kano ontwerp die voor grootste gedeelte een zadeldakachtige bovendek heeft

dit in combinatie met 2 drijvers voor stabiliteit met zeilen zonder dat ik een zwaard hoef te gebruiken. (is niet zo handig als ik aan land wil ofzo).

op dat zadeldakbovendek zouden zonnepanelen moeten komen en er zou ook ruimte moeten zijn voor een mastkoker,

uiteraard zou dit met carbon en aramide weefsel een heel sterk bootje moeten worden.

beetje dit principe, http://smalltrimarans.com/blog/?p=1387

alleen mag het bij mij iets comfortabeler en wat ruimer ik hoef er geen wedstrijden mee te doen of grote snelheden mee behalen. en ik wil er een hulpmotor bijplaatsen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke duidelijke taal,:)

 

maar ik dacht dat het gewoon ging om ''langs de kusten'' varen en niet zozeer een ''oversteek'' wagen.

ik denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen, ik dacht dat het hier ging om kustwateren en evt grote rivieren ofzo.(of richting een fjord ofzo ik noem maar wat).

 

nou ja maakt opzich ook niet zo uit, het is in ieder geval een zeer ruimtelijke bootje zo te zien, dus ik dacht met wat aanpassingen inwendig dat daar wel een comfortabele leefomgeving van te maken viel.

als jij zegt dat dat misschien de stabiliteit ten kwade kan komen dan is dat natuurlijk geenzins het idee wat ik voor ogen had, ik dacht dat die dingen als een HUIS in het water lagen.

en dat dit gewoon een soort stabiele zeewaardige woonboot zou kunnen worden.

goed van charlie en jou dat jullie dat meteen uit de wereld helpen scheelt weer in verwachtingspatronen die waarschijnlijk niet waargemaakt kunnen worden.:)

 

over die alternatieven gesproken, wat zou je zelf aanraden of wat zou je zelf evt doen als je zou kiezen voor bugout by boat optie.??:)

ik heb het hier dan over een kustwater/riviersituatie dus geen zeeoversteeksituatie.

ik hoorde ook mensen over lapje grond in spanje dus stel dat je daar naar toe zou varen.

 

ikzelf had een beetje een trimaran idee

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimaran (voor degene die het niks zegt) , dus bootje met 2 drijvers zat te denken aan beetje uit de kluiten gewassen kano ontwerp die voor grootste gedeelte een zadeldakachtige bovendek heeft

dit in combinatie met 2 drijvers voor stabiliteit met zeilen zonder dat ik een zwaard hoef te gebruiken. (is niet zo handig als ik aan land wil ofzo).

op dat zadeldakbovendek zouden zonnepanelen moeten komen en er zou ook ruimte moeten zijn voor een mastkoker,

uiteraard zou dit met carbon en aramide weefsel een heel sterk bootje moeten worden.

beetje dit principe, http://smalltrimarans.com/blog/?p=1387

alleen mag het bij mij iets comfortabeler en wat ruimer ik hoef er geen wedstrijden mee te doen of grote snelheden mee behalen. en ik wil er een hulpmotor bijplaatsen dan.

 

Met een "motorsailer" heb je "best of both worlds". Een motorboot met zeil, om maar kort door de bocht te gaan...

 

Zoiets als dit, brengt je een heel eind als je de kusten volgt. Ik weet niet wat je budget is, maar redelijkerwijs moet je van dergelijke prijzen uitgaan. Het opknappen en onderhoud even niet meegenomen. Je wil een diepgang van

 

Ik raad een bug out boat enkel aan wanneer je ook van plan bent om er recreatief gebruik van te maken, ten eerste om je bekend te maken met het fenomeen "varen" en ten tweede omdat het een kostbare hobby is.

 

Ben benieuwd waar je op uitkomt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medan ff n vraagje ...gaat t om deze sloep?

http://karibu.nl/56/reddingssloep.html

Hier zag ik er nog zo een iets kleiner voor de helft.

http://www.nauticmarkt.nl/markt/adv/27883_harding_reddingssloep_8.5m_sabb_30pk_sloep_amsterd.aspx

 

Als je zo die foto's ziet ziet het er best solide en handig uit.. om over de rivieren te varen tenminste. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo die foto's ziet ziet het er best solide en handig uit.. om over de rivieren te varen tenminste. :)

 

K vind ze eerlijk gezegd heel erg solide en ik ben benieuwd naar die voedselpakketten die er bij sommige gewoon nog inzitten...Jammer dat ik geen 8000 euries over heb en Jammer dat ik geen ruimte heb om zoiets op te slaan..Maar voor degene die dat wel hebben denk ik dat t n superoptie is.Wel ff met n spuitbus over dat oranje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ offgrid, nee de gene die ik bedoelde is nog geen 8000 euro :p, veel en veel minder.

 

en @ johny en charlie, bedankt voor de info, ik denk dat ik toch een andere optie ga zoeken om voorbij de rivieren te komen, omslaan lijkt me geen pretje :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ johny en charlie, bedankt voor de info, ik denk dat ik toch een andere optie ga zoeken om voorbij de rivieren te komen, omslaan lijkt me geen pretje :p

 

You're welcome. Wat die noodpakketten in die sloepen betreft; dat scheepsbeschuit is jaren houdbaar. Het is een soort Liga, maar dan zo hard als gips. Dus vanuit preppers oogpunt is scheepsbeschuit een zeer goede investering. Het moet nog wel te verkrijgen zijn.

 

Zie hier een recept.

 

En hier nog een ander recept. Eet smakelijk, maar pas op je tanden...

 

4 koppen bloem, 4 theel. zout, water ( niet meer dan 2 koppen, meestal iets minder)

 

Verwarm de oven voor op 190 graden C.

Mix de bloem en het zout zorgvuldig. Voeg net zoveel water toe dat het deeg aan elkaar gaat plakken.

Meng het met de handen tot een zeer dik deeg. Rol het deeg uit tot het ong. 12 mm. dik is. Steek er met een glas rondjes uit en prik er met een vork wat gaatjes in zoals bij crackers. Draai de stukjes deeg om en doe hetzelfde aan de andere kant. Leg ze op een droge bakplaat en bak ze ca. ½ uur tot ze lichtbruin zijn aan beide kanten.

Als ze nog vers zijn, zijn ze makkelijk te breken, maar als ze uitgehard zijn zijn ze zo hard als steen. Deze crackers waren vaak het enigste wat de soldaten tijdens de burgeroorlog (1861-1865) kregen verstrekt en de scheepslui op de verre overzeese reizen. Ze waren soms al zo oud dat de schimmel erop zat.

Ze noemen het ook wel; ‘Hard Tack’.

 

Toegevoegd na 3 minuten:

Vroeger moest het goedkoop en makkelijk, dit is dus het originele recept zoals het gemaakt werd. Ik weet niet of je een origineel recept het geproefd of een meer aangepast met bijv. boter en suiker.

 

Toegevoegd na 18 minuten:

Ze zijn eigenlijk te hard om zo te eten, men gebruikte ze om in hun warme eten te dippen en doordat ze zo hard waren waren ze lang houdbaar. Ik zou ook zeker minder zout gebruiken, 1 kleine theel. lijkt me beter. Het lijkt me ook als ik het recept goed bekijk dat het iets langer moet bakken, maar dat zal je even uit moeten testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een "motorsailer" heb je "best of both worlds". Een motorboot met zeil, om maar kort door de bocht te gaan...

 

Zoiets als dit, brengt je een heel eind als je de kusten volgt. Ik weet niet wat je budget is, maar redelijkerwijs moet je van dergelijke prijzen uitgaan. Het opknappen en onderhoud even niet meegenomen. Je wil een diepgang van

 

Ik raad een bug out boat enkel aan wanneer je ook van plan bent om er recreatief gebruik van te maken, ten eerste om je bekend te maken met het fenomeen "varen" en ten tweede omdat het een kostbare hobby is.

 

Ben benieuwd waar je op uitkomt :)

 

probleem is juist mijn budget,

ik ben bekend met het fenomeen varen, alleen nog niet met het zeilen(vandaar de keuze voor een solarmotor en zeilcombinatie op een stabielere trimaranplatform)

ik kan gewoon niet duizenden euro,s neerleggen zo simpel ligt het.

ook heb ik geen plek voor een boottrailer of een auto om die te vervoeren ook een jachthavenlidmaatschap is geen mogelijkheid.

 

ik weet van mezelf daarentegen dat alles wat ik kan verzinnen ik ook kan maken.(en dat klinkt arroganter dan ik het bedoel sorry daarvoor:o)

dus ik dacht: als ik nu een kano ontwerp in 3 of 4 romp delen van 150 cm, en 2x2 stukken van een meter voor de drijvers en die aan mekaar koppel met M12 rvs bouten,ringen en moeren.

die rompdelen bedoel ik mee een voorsteven een achtersteven en 1 of 2 middenstukken.

die delen zijn al compleet in zichzelf, dus elk van die delen hebben al drijfvermogen doordat ze volledig rondom dicht zijn behalve bovenkant. die delen worden dan in een shtf of een relatief rustig moment(denk midden in de nacht ofzo) nog meegenomen richting waterkant op een kar, en de delen worden dan met zeewatervaste epoxykit en met behulp van bouten aan mekaar verankert.

evenzo met de drijvers die vervolgens via het toegangluikje volgegooit worden met 2 componenten thermisch hardende schuim en het luikje vervolgens dichtgekit word.

 

_________________

U ___ll____ll____ll___

 

ik weet dat ik dit werkend en waterdicht kan maken, deze elementen worden aan alle 5 de zijdes volledig waterdicht verwerkt met epoxy en glasweefsel en hybride weefsel.

opstaande delen om de romp verder te verhogen net als de dekdelen worden ook prefab gemaakt om de gedeeltes die toegankelijk moeten zijn voor voorraad in te delen.

ook die zullen waterdicht bevestigt worden aan de romp.

 

ik hoop dat je het begrijpt, anders zal ik nog eens kijken of ik mijn tekening nog eens terug kan vinden ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...