Ga naar inhoud
GENEGEERD

Damesmes voor in de handtas


netuyas

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wellicht deze: de Coldsteel AK-47, of een andere variant uit dezelfde serie.

Degelijk, sterk, licht genoeg te openen, zwaar genoeg om niet per ongeluk in de tas open te vallen (zoals een Spyderco bij Nutnfancy), makkelijk uit elkaar te halen om schoon te maken.

Reist al een paar jaar in m'n broekzak met me mee, bevalt me nog steeds goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een antieke degenstok. D.w.z. een wandelstok met een degen erin verborgen. Zelfs als stukje antiek kun je er geen ontheffing voor krijgen. De stok heb ik derhalve weggedaan, nu heb ik een degen in de vorm van een lang mes met als heft de bovenkant van een wandelstok.

 

Vroeger (nog niet zo lang geleden) kon je die op een verzamel verlof laten bijschrijven.

Heb nog wel 2 zwartkruitwapens op mijn WM-4 extra kunnen bijplaatsen toen. Maar een degenstok gaat niet meer volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een antieke degenstok. D.w.z. een wandelstok met een degen erin verborgen. Zelfs als stukje antiek kun je er geen ontheffing voor krijgen. De stok heb ik derhalve weggedaan, nu heb ik een degen in de vorm van een lang mes met als heft de bovenkant van een wandelstok.

 

Om te weten hoe zo'n ding eruit ziet:

 

svqh52.jpg

 

Het bruine is lijnolie, geen roest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht deze: de Coldsteel AK-47, of een andere variant uit dezelfde serie.

Degelijk, sterk, licht genoeg te openen, zwaar genoeg om niet per ongeluk in de tas open te vallen (zoals een Spyderco bij Nutnfancy), makkelijk uit elkaar te halen om schoon te maken.

Reist al een paar jaar in m'n broekzak met me mee, bevalt me nog steeds goed.

 

Beetje groot voor mijn vrouwtje:)

 

Ik zal haar morgen eens laten kijken naar de spyderco's die voorgesteld zijn. Is niet mijn favoriete merk, maar dat is puur op basis van het uiterlijk, dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje groot voor mijn vrouwtje:)

 

Ik zal haar morgen eens laten kijken naar de spyderco's die voorgesteld zijn. Is niet mijn favoriete merk, maar dat is puur op basis van het uiterlijk, dus...

 

Tja ik weet niet..persoonlijk heb ik altijd wat met ribbeltjes..vind dat maar niks..:rolleyes:. haha

 

Maar goed vrouwlief moet eigenlijk gewoon mee naar de shop als je het mij vraagt. Bedoel met shoppen maak je de gemiddelde vrouw wel blij dacht ik en als het dan ook nog is op prepgebied is dan sla je 2 vliegen in 1 klap toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en het hoeft ook niet altijd duur te zijn. Voor 15 Euro heb je een prima staalkwaliteit Eden mesje.

Wat nog lady-like is ook.

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-eden-quality-zakmes-model-106.htm

 

Heb ik ook:D, zit in m'n bodywarmer. Probleem met al die modellen,(heb ook nog de 100 en de 104) is dat ze die niet fatsoenlijk met 1 hand openkrijgt. En de 100 vertrouw ik de lock niet van, die schuift er soms overheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@netuyas: Ze hebben ze ook klein en kleiner.

Het voordeel van de AK-47 varianten (zowel groot als klein) is de uitstekende tang, die je makkelijk kunt gebruiken als veiligheidshamer mocht je in je auto opgesloten zitten.

(Een demotiverende tik valt er overigens ook uitstekend mee te geven... ;) )

 

Een nadeel van de AK-47 varianten, ten opzichte van de andere folders uit die serie van Coldsteel, is dat ze een thumb plate in plaats van een thumb stud hebben.

Die wil weleens achter stof blijven haken als je het mes bewust ruw uit je zak (of in dit geval tas) haalt waardoor het mes "per ongeluk" direct open gaat... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook:D, zit in m'n bodywarmer. Probleem met al die modellen,(heb ook nog de 100 en de 104) is dat ze die niet fatsoenlijk met 1 hand openkrijgt. En de 100 vertrouw ik de lock niet van, die schuift er soms overheen.

 

Alle waarde naar zijn geld, vandaar de Fallkniven voor de vrouw.

Wil het echt niet op mijn geweten hebben dat mijn dame haar mes dichtklapt vanwege haperende locks o.i.d.

Daarbij is het gelamineerd poederstaal zo eng scherp te krijgen, prachtig gewoon om dergelijke mesjes met simpel stroppen bij te kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De native of de delica zal mrs netuyas zeker bevallen.

 

De native is iets groter maar door het lemmet veiliger in gebruik (foolproof zeg ik altijd) zit een soort vingergroef op het eerste deel van het lemmet.

 

De delica is een fijn kleiner mes.meer dan voldoende voor in de damestas en ook superdegelijk.

 

Beide zijn in verschillende leuke kleuren te krijgen.

 

En ja ben een echte spyderco fan!

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt een zo genaamd spring assisted zakmes ook onder WWM als verboden? Anders dat wellicht een oplossing voor haar. (Ik bedoel uiteraard niet de overduidelijke zeker verboden versie.)

 

Gr,

Rover

 

Je bedoelt waarschijnlijk assisted opening, als dat toegestaan is moet ik misschien in die richting zoeken? Weet iemand of dat toegestaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@netuyas ik zag een paar leuke op de eerdere link van @Vempain.

 

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=kaantoveitset&pageOffset=120&ID=3977

 

Maar wellicht ook dichter bij huis maar deze site heb ik even gebookmarkt. Prijzen ook netjes zal wel wat meer verzend kosten bij komen.

 

Succes, mooi draadje,

 

Rover

 

Net even getest met een willekeurig mes en dan zou er 15 euro bij komen. Ik vind dat nog best redelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van alle informatie en adviezen ben ik op zoek gegaan naar assisted opening messen, maar de enige die ik kan vinden die niet te aggressief oogt is de SOG. Iemand daar ervaring mee?

 

Waarom zou hij niet aggressief mogen ogen? Als er niets aan de hand is ziet niemand hem; is er stront aan de knikker dan zorgt alleen al het uiterlijk ervoor dat het 1- 0 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou hij niet aggressief mogen ogen? Als er niets aan de hand is ziet niemand hem; is er stront aan de knikker dan zorgt alleen al het uiterlijk ervoor dat het 1- 0 is.

 

Handtassen van vrouwen moeten om een of andere reden soms op de meest onmogelijke momenten op de kop leeggeschud worden om op zoek te gaan naar iets :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...