Ga naar inhoud
GENEGEERD

Damesmes voor in de handtas


netuyas

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de link.

Dan zou ik terechtkomen op de Twitch I, Flash I of eventueel Twitch II. Ken je een van deze messen persoonlijk?

 

Nope, stuurde de link aangezien ik nog nooit een veer geassisteerd mes heb gehad.

Dacht ook dat het minimaal was, blijkt dat er een hele reeks van is.

 

Dus vandaar.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het meest geschikte mes voor in een handtas lijkt me toch een multitool met een one handed mes erin in de stijl van een Leatherman wave, wingman, skeletool,...

 

Ik ken enkele meiden die in het leger zitten en hebben altijd zo'n multitool bij en gebruiken het ook dagelijks.

 

 

Indien het echt enkel alleen een mes moet zijn, kijk dan eens naar de Leatherman Crater series

 

http://www.leatherman.com/family/knives/Crater_Series

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er aan waarvoor je hem gebruikt. Zelf heb ik ook een Leatherman Wave, geweldig stuk gereedschap. Maar als je als vrouw een mes wilt hebben om af te schrikken of om je te verdedigen, heb je er niets aan. Voordat je het mes uitgevouwen hebt ben je al zwanger van je verkrachter.

 

Dat heb je dan met elk klein vouwmes.

Het lemmet van een wave, wingman, skeletool is op minder dan 10 seconden uitgevouwen vanuit een handtas.

 

Ik heb een enorme fascinatie voor messen als werktuig maar huiver aan de gedachte om dit als een wapen te moeten gebruiken, alsook me hiertegen te moeten verdedigen waarvan de drager een bekwame messenvechter blijkt te zijn en dit ondanks meer dan 27 jaar ervaring in krijgskunsten te hebben. Een gevecht met messen is praktisch nooit zonder ernstige verwondingen aan beide partijen...

 

Ik lees vaak over "indien " en "als" een bepaalde situatie.... als men niet getraind is om zich tegen een mes te verdedigen en niet kan zien of iemand het al dan niet kan hanteren, moet men zeker geen mes trekken om zich ermee te verdedigen. Ook als men een mes trekt en niet bereid is om het te gebruiken kan dit serieus tegen zich keren. Een klein mes tonen om af te schrikken is imo het slechtste wat je als vrouw kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het openen van het lemmet van een Leatherman is gepriegel. Als je al weet - tijdens een stresssituatie - welk onderdeel het mes is, moet je nagel precies in een sleufje zetten alvorens het te kunnen uitvouwen. Hoelang denk je dat tien seconden duren als je ondertussen wordt aangevallen?

 

Over of je bereid bent een mes te gebruiken moet je van tevoren, en op je gemak, al nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het openen van het lemmet van een Leatherman is gepriegel. Als je al weet - tijdens een stresssituatie - welk onderdeel het mes is, moet je nagel precies in een sleufje zetten alvorens het te kunnen uitvouwen. Hoelang denk je dat tien seconden duren als je ondertussen wordt aangevallen?

 

Ik heb een letherman surge leatherman_surge_black1.jpg.5be0d9969810f877120a6702bf2223f3.jpg Dit is weliswaar een behoorlijk zware multitool, maar je kan blind en met alleen je duim een van de twee blades openklappen. Dus niet elke letherman is gepriegel :)

 

Daarom dat ik ook modellen als wave(surge charge), wingman en skeletool vernoemde: bij een wave, surge en charge kan je in gesloten stand voelen welk lemmet je moet hebben (serrated sheepsfoot egde, die je niet moet hebben, heeft 3 ribbels) de wingman, sidekick, skeletool, crater,... hebben maar 1 lemmet dat met de duim uitvouwbaar is.

 

Die 10 seconden is het totaal als je deze uit je tasje moet nemen bij een gevoel van onveiligheid moet je ook daarop voorbereid zijn en deze al in je hand nemen, als je de tool zelf vast hebt duurt het amper een seconde voor je het mes beschikbaar hebt, op die tijd heeft de verkrachter bij manier van spreken zijn broek nog niet open kunnen doen.

 

 

Over of je bereid bent een mes te gebruiken moet je van tevoren, en op je gemak, al nadenken.

 

Ik vind het toch redelijk makkelijk om te zeggen dat men daarover van tevoren op je gemak moet nadenken. Sommige mensen hebben nog nooit in een noodsituatie gezeten of voor hun leven hebben moeten vechten.

 

Men kan erop trainen zodat het een deel geprogrammeerd staat in het onderbewustzijn, maar dan nog kan je nooit voorspellen hoe te reageren in een in een noodsituatie... zelfs niet na een 2de of 3de keer men zich effectief heeft moeten verdedigen met of tegen een mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch redelijk makkelijk om te zeggen dat men daarover van tevoren op je gemak moet nadenken. Sommige mensen hebben nog nooit in een noodsituatie gezeten of voor hun leven hebben moeten vechten.

 

Ik draag altijd een mes bij me, en toen ik daarmee begon heb ik voor mezelf een bewuste afweging gemaakt wat ik ermee ga doen als de nood aan de man komt. Het trekken van een mes heeft namelijk voor- en nadelen, al was het maar dat er zware sancties kunnen volgen. In ieder geval hoef ik die afwegingen niet meer te maken als ik er eigenlijk geen tijd voor heb en moet handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een wave, surge en charge kan je in gesloten stand voelen welk lemmet je moet hebben (serrated sheepsfoot egde, die je niet moet hebben, heeft 3 ribbels) de wingman, sidekick, skeletool, crater,... hebben maar 1 lemmet dat met de duim uitvouwbaar is.

 

Ik heb mijn Wave gepakt en kan je garanderen dat je het lemmet er niet met een duimbeweging uitkrijgt. Je hebt zelfs twee handen nodig.Het verschil tussen het mes en de zaag is niet voelbaar en amper zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze dus in mijn handtas, superlicht en klein. Maar wel kwaliteit en heel handig, erg fijn. En niet duur, als het goed is met korting te bestellen (weet niet zeker) via de banner op deze site.

 

Hier het mesje:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-eden-quality-mini-zakmes-model-102.htm

 

Lijkt een schaamteloze kopie van de Buck nobleman serie en dat voor een derde van de prijs.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Wave gepakt en kan je garanderen dat je het lemmet er niet met een duimbeweging uitkrijgt. Je hebt zelfs twee handen nodig.Het verschil tussen het mes en de zaag is niet voelbaar en amper zichtbaar.

 

Met het mes in je rechterhand heb je 2 keuzes voor het eenhandig openen van de lemetten (de serrated en de plain met punt) deze bevinden zich aan de linkerkant van de multitool, misschien is die van jou zo stroef of heb je een wave van de eerste generatie maar al mijn Leathermans met een uitside knife gaan soepel eenhandig open.

 

een filmpje gevonden --> op 55 seconden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit bedoel ik:

 

jz8k6r.jpg

 

Bij de Wave, boven, kom je tot vlak bij de snijkant als je hem opent. Er hoeft maar iets te gebeuren en je snijdt jezelf. Bij mijn Smith & Wesson loop je dat risico minder.

 

21e24a9.jpg

 

Vandaar dat ik de Wave niet geschikt vind als eenhandsmes.

 

Overigens, @carismo , heb je wel gelijk dat de Wave, na enige oefening en wat olie met één hand te bedienen is. De Smith @ Wesson opent zelfs door middel van een zwaaibeweging, hetgeen er impossant uitziet en dus al een psychologische voorsprong geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het, en na enig oefenen krijg ik het zelf maar heel moeizaam voor elkaar. Misschien dat smeren helpt.

 

Overigens is het verschil tussen de zaag en het mes niet voelbaar en loop je de kans uit te schieten en jezelf te verwonden.

 

Eerst beetje losser zetten met een torx, reinigen met ontvetter en erna smeren met plantaardige olie en terug beetje vaster zetten.

 

De zaag en de vijl zitten aan de rechterkant en zijn niet voorzien van een gat voor de duim. De messen aan de linkerkant hebben dat wel.

het verschil tussen die 2 kan je bovenaan aan het scharnierpunt voelen het mes met de kartelingen heeft 3 groeven (new wave)

 

In principe is een Leaterman een tool en geen steekwapen maar als je toch een penetrerende taak hebt is het handig een lanyard te bevestigen,

 

De wave, surge en charge hebben een geheim lanyard-oog aan het uiteinde van de vijl

 

 

Ook bestaat er een set van demonteerbare lanyardholes en clip

 

http://www.leatherman.com/accessories/product/Removable_Pocket_Clip_and_Quick_Release_Lanyard_Ring_Pack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit bedoel ik:

 

 

Bij de Wave, boven, kom je tot vlak bij de snijkant als je hem opent. Er hoeft maar iets te gebeuren en je snijdt jezelf. Bij mijn Smith & Wesson loop je dat risico minder.

 

Vandaar dat ik de Wave niet geschikt vind als eenhandsmes.

 

Overigens, @carismo , heb je wel gelijk dat de Wave, na enige oefening en wat olie met één hand te bedienen is. De Smith @ Wesson opent zelfs door middel van een zwaaibeweging, hetgeen er impossant uitziet en dus al een psychologische voorsprong geeft.

 

Ik zie dat het nog een ouder model van wave is. Bij het nieuw model (aangepast rond 2004) is de opening veel breder en klikken ook de binnenste tools in een veiligheid (behalve de tang)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...