Ga naar inhoud
GENEGEERD

De eeuwige dilemma's


Kans

Aanbevolen berichten

Wil ik allemaal doen, echt.

Maar dat krijg je niet gerealiseerd in een bos, op een camping, of bij een houten chalet tussen heuvels.

 

Beton, steen en staal met hoog punt. Helaas vraagt jou dorp om een vorm van leiding en verantwoording. Hierbij de mogelijkheden om vanaf afstand e.e.a. al te kunnen ondernemen op mogelijke kwaadwillende "vrienden".

Komt nogal wat bij kijken, en hoe groter je "dorp" hoe groter de aantrekkingskracht.

 

Ik begrijp je punt heel goed. Dit blijft een terug kerend dilemma, cq probleem. Te kleine groep is k#t, te grote groep dito. Wat is het minst k#t? Ik denk toch de grote groep beter is. Stel je voor, ruzie in kleine groep. Ineens ben je met zijn tienen. Dat is te klein. Als er van twee honderd man ineens tachtig vertrekken, tsja, dan kun je je waarschijnlijk nog prima staande houden. Misschien iets voor een debat wedstrijd op de shelter camping?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Helemaal mee eens, dus hiermee verklaren we dus gelijk waarom alle kleine dorpjes vroeger (middeleeuwen) gesitueerd waren rondom een slot/kasteel/donjon.

Bij het eerste teken van onraad was het alles naar binnen, mannen op de kantelen, en leven van de preps (toen al)

 

Precies, dat is het idee wat ik voor ogen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je punt heel goed. Dit blijft een terug kerend dilemma, cq probleem. Te kleine groep is k#t, te grote groep dito. Wat is het minst k#t? Ik denk toch de grote groep beter is. Stel je voor, ruzie in kleine groep. Ineens ben je met zijn tienen. Dat is te klein. Als er van twee honderd man ineens tachtig vertrekken, tsja, dan kun je je waarschijnlijk nog prima staande houden. Misschien iets voor een debat wedstrijd op de shelter camping?

 

Kleine groep is makkelijk te organiseren, t.o.v. een grote groep. Grote groepen zijn echter bijna altijd opgebouwd uit kleine groepjes in zo'n situatie, beginnend bij het gezin. Bij voorkeur moet het natuurlijk tot stand komen en het heeft tijd nodig. 'k Durf het bijna niet meer te roepen: Meetings en Shelter Camping!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
@Riesie: Zo groot is het niet, als je met voldoende mensen bent. Een stuk of dertig boogschutters is wel handig. Je hebt het dan idd over een gemeenschap van minimaal 200 man/vrouwen/kinderen.

Wel heb je meerdere ringen van verdediging, de laatste is echt niet zo groot.

't Voordeel is, dat als er geen grote hordes komen plunderen, je omliggend landbouw kunt bedrijven, etc.

 

200 personen, dertig mannen met bogen, in roulatie voor wacht is 60 man. Gemiddeld gezin 2 kids, kom je 10 man te kort. 50-50-100= -10

Flink aantal monden om te voeden uit landbouw die met de hand wordt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij beter om een groep na shtf niet te groot te laten worden. Als de grens bereikt is moet je in mijn ogen gaan opsplitsen. Een deel gaat dan gewoon een eindje verderop wonen en begint een volgend dorp. Natuurlijk blijf je samenwerken en elkaar steunen.

 

Strak plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een heel lang verhaal beginnen hoe ik daar mee om ga, als ook mijn familie leden. Maar dat resulteert in een ban van een week.

Vergeet nooit dat de nacht mijn vriend is, en ik ben goed snachts.

Ik kan ook niks zeggen, er lezen mensen mee, maar de oplossing is om zelf erger te zijn en kunnen dan zij ooit zullen zijn,

en vooral groot denken, niet op de man af..hoe ik dat ga oplossen kan ik niet zeggen natuurlijk, dat zou inderdaad een ban

opleveren..

 

Maar het is wel iets waar ik lang over heb nagedacht, ik denk dat de meeste mensen hier dat ook eens zouden moeten doen..

Maar ben het zeker eens dat een groep het beste is, maar ook binnen een groep zitten er altijd types die weer misbruik

van de groep maken..een leuk fictief voorbeeld is "The Walking Dead", waarbij emoties en persoonlijke motieven zelfs in een SHTF

meespelen, iets wat ik in het dagelijkse leven al meemaak, dus hoe het in zo een groep gaat is maar de vraag...hoe nuchter

zijn deze mensen..als je pre-SHTF al mediteert en je gevoelens als objectief door je hoofd kan laten gaan, zal dit helpen als het zover is..

Maar wie doet dat echt voordat het te laat is??

 

De groep is zo sterk als de zwakste schakel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...