Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hendershot generator: zelf te bouwen gratis energie?


caroline

Aanbevolen berichten

 

Maar hoe werkt het dan? Schemaatje?

 

Grappig dat dat juist de juiste spanning EN frequentie maakt... geloof het niet, om de eenvoudige reden dat ik niet kan begrijpen vanwaar het de energie haalt...

 

Tenzij een leuke spoel onder de tafel dat aangesloten is op het lichtnet natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

http://www.hendershotgenerator.com/index2.php

 

Een commercieel ogend verhaal, maar als dit waar is?

Ik ben absoluut niet technisch genoeg om te kunnen oordelen of dit mogelijk zou kunnen zijn.

Wat denken jullie?

Hier nog wat meer info: http://www.youtube.com/results?hl=nl&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=12&gs_id=1a&xhr=t&q=hendershot+generator&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1357700187,d.d2k&biw=1440&bih=754&wrapid=tljp1358025277699022&um=1&ie=UTF-8&gl=NL&sa=N&tab=w1

 

Dit zou dus inhouden dat iedereen in staat is voor heel weinig geld een generator te bouwen die je hele huis zou kunnen voorzien van energie.

Zonder input van diesel of wat dan ook. Geheel op magnetische energie van de aarde!

Schoon, geruisloos, en buiten de aanschaf van wat spullen GRATIS??!!:confused:

 

Of ben ik nu een domme doos die op sprookjes hoopt?

 

Wie kan mij hier meer over vertellen?:)

 

 

Zoals je zelf al vermoed Caroline, het zal niet werken. Een spoel die door het aardmagnetisch veld beweegt zal zeker stroom opwekken.

Denk bijvoorbeeld aan een dynamo. Maar voor die beweging is energie nodig en vanwege de verliezen is dat altijd meer energie dan eruit komt.

Kortom, er wordt geprobeerd je op een slimme manier zand in te ogen te strooien. ( En (veel) geld afhandig te maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het kan wel degelijk!

 

Ik heb een opstelling liggen met een 16 puntige sterspoel. De output is 20 keer groter dan de input. Het moet helaas nog steeds in accus opgeslagen worden, en kan niet zomaar op het net aangesloten worden, maar het werkt! Kwestie van de juiste frequentie opzoeken...

De extra elektriciteit trekt het apparaat met een vortex uit de omgeving.

 

Uileg: http://www.niburu.eu/nulpuntenergie-tg/vrije-energie-met-de-sterspoel-zweverig-of-wetenschap.html

sterspoeldoorbraakbouwtekening.png.dc4bf53fb797639b709f41e10c4cee81.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel degelijk!

 

Ik heb een opstelling liggen met een 16 puntige sterspoel. De output is 20 keer groter dan de input. Het moet helaas nog steeds in accus opgeslagen worden, en kan niet zomaar op het net aangesloten worden, maar het werkt! Kwestie van de juiste frequentie opzoeken...

De extra elektriciteit trekt het apparaat met een vortex uit de omgeving.

 

Uileg: http://www.niburu.eu/nulpuntenergie-tg/vrije-energie-met-de-sterspoel-zweverig-of-wetenschap.html

sterspoeldoorbraakbouwtekening.png.dc4bf53fb797639b709f41e10c4cee81.png

 

Ik zou zeggen, bouw er eentje!!!! De onderdelen in 't schema kosten weinig.

't Zou geweldig zijn, als de wet van behoud van energie de deur uit kan! Maar ik betwijfel ten zeerste dat ik mijn (niet afgemaakte)natuurkunde studie/boeken de container in kan flikkeren. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere keer komen er weer opnieuw gekken aangedragen met een pepertuum mobile.Als het zo simpel is dat het direct als fake kan worden ontmaskerd,komt men gewoon met een nog veel moeilijker uitziend apparaat.

Iemand een linkje naar een werkend apparaat misschien?

En dan bedoel ik geen wazig YT filmpje of een interessant uitziende website maar gewoon een goed onderbouwd verhaal met test gegevens en een werkend apparaat?

Zal wel niet he?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, bouw er eentje!!!! De onderdelen in 't schema kosten weinig.

't Zou geweldig zijn, als de wet van behoud van energie de deur uit kan! Maar ik betwijfel ten zeerste dat ik mijn (niet afgemaakte)natuurkunde studie/boeken de container in kan flikkeren. :p

 

Ik heb het met eigen ogen werkend gezien, en de output is 20x hoger.

 

Geloof wat je wilt geloven... Iedereen zijn eigen ding.

 

De rest van de energie trekt hij uit zijn omgeving. Voor een.natuurkundige lastig te vatten, want het gsst tegen alle bekende natuur wetten in, maar als je bedenkt dat alles energie is, etc. Etc. Is het te bevatten.

 

Maar als natuurkundige weet je ook wel dat je een bliksem afleidde nooit moet aanraken, ivm voltage, wat... Jaja, de lange afleider uit zijn omgeving trekt!

 

Nogmaals, geloof wat je zelf wilt geloven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere keer komen er weer opnieuw gekken aangedragen met een pepertuum mobile.Als het zo simpel is dat het direct als fake kan worden ontmaskerd,komt men gewoon met een nog veel moeilijker uitziend apparaat.

Iemand een linkje naar een werkend apparaat misschien?

En dan bedoel ik geen wazig YT filmpje of een interessant uitziende website maar gewoon een goed onderbouwd verhaal met test gegevens en een werkend apparaat?

Zal wel niet he?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

 

Als je probeert niet teveel in hokjes te denken, en je open stelt voor nieuwe dingen begrijp je de werking Mischien.

Het is geen persoonlijke aanval, maar ik weet dat het werkt, heb ik met eigen ogen gezien.

Ik geloofde het eerst ook niet.

 

Maar de combinatie van de spoel en.magneet trekt energie in en vortex in het systeem.

 

Dus aub niet gelijk afkraken, maar eerst verdiepen please!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zwellever: Zolang niemand mij een werkend model kan laten zien, blijft ik nog even vasthouden aan de wet van behoud van energie.

 

Hier in Drenthe was er ook zo'n apparaat, daar ben ik wezen kijken. Enorm apparaat, dat moest worden opgestart met een flink formaat electromoter op krachtstroom.

Toen het apparaat eenmaal, met een hoop herrie (=verlies van energie) was opgestart, en de ampere meter goed uitsloeg, was mijn vraag of de stekker van die electromotor er uit mocht. Niet dus! :rolleyes:

Nu "leverde" dat apparaat nog geen 1 Kw aan stroom.... Met krachtstroom motor dus nog aan!!! Tja en die gebruikt wel even wat meer (5,5 Kw max).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Er bestaat geen generator, die meer energie produceert dan hij gebruikt, @caroline.

Dat weet je in de tussentijd al, maar het komt door energie-verlies:

 

Wrijving in de lagers

Wrijving met de lucht

Hitte-verlies door weerstand in de draad

Wervelstroom-verlies

Geluid dat je hoort is ook energie-verlies

En nog een paar....

 

Voor "gratis" energie (eerst een apparaat kopen/maken) pak je gewoon een windmolen of een zonnepaneel of warmte-paneel.

 

Er zijn natuurlijk wel generatoren te bedenken, die efficiënter zijn dan andere, als je goed naar bovenstaand lijstje kijkt en voor optimale omstandigheden en materialen zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je probeert niet teveel in hokjes te denken, en je open stelt voor nieuwe dingen begrijp je de werking Mischien.

Het is geen persoonlijke aanval, maar ik weet dat het werkt, heb ik met eigen ogen gezien.

Ik geloofde het eerst ook niet.

 

Maar de combinatie van de spoel en.magneet trekt energie in en vortex in het systeem.

 

Dus aub niet gelijk afkraken, maar eerst verdiepen please!

 

Kom eens naar een meeting en toon het zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een plan.

 

Ga eens naar een meeting van Niburu, dan zie je nog veel meer systemen en krijg je een goede uitleg en heb je ruimte om je vragen te stellen. Ik persoonlijk kan ze niet allemaal beantwoorden, ik ben geen technicus.

 

Voor de rest snap ik volledig het fenomeen eerst zien en dan geloven voor dit onderwerp. Ik was persoonlijk ook heel sceptisch. Het trapt heel vel onderdelen vanuit de natuurkunde "onderuit"...

 

Nu ben ik zijn naam echt volledig kwijt, de bedenker van de tesla coil, ohw ja Nicolas tesla.. stom van me...

Wist je dat de tesla coil zoals we hem nu kennen achterstevoren werkt voor hoe hij is uitgevonden?

 

Hij deed dat enkel om een coole machine te tonen, en omdat het echte systeem in zijn tijd te ongeloofwaardig was. Best vreemd dat hij omgekomen is en.zijn werk verdwenen is "nadat bekend werd" dat zijn systemen voor gratis energie en transportatie konden zorgen... Daardoor hoefden ze geen kabel netwerk meer aan te leggen... Een onderdeel wat destijds rockefeller met zijn staal imperium ook heel graag wilde doen, en wat uiteindelijk de schatkist iets meer zou spekken

 

Nogmaals, probeer mijn visie niet van tafel te vegen door eerst bewijs te vragen, maar stel je een klein beetje open voor iets nieuws. De theorien van Einstein hebben ook onder vuur gelegen, en kan het niet zo zijn dat we in deze tijd met onze extra verkregen kennis eens anders tegen 200 jaar oude theorien moeten gaan aankijken?

Aan iedere revolutie komt een einde welke een nieuwe inluid. Hoe lang is de industriële revolutie al aan de gang met verbranding fosiele grondstoffen? Is het niet tijd om een nieuwe manier te introduceren? Één waar de wereld beter van wordt? Zolang de grootste zakkenvullers ter aarde in het zadel blijven zitten zal het nog niet, maar ooit vallen ze om. Ooit hebben wij geen olie meer nodig.

Dus laten we de knappe koppen van nu lekker an laten rommelen voor iets nieuws zonder het af te branden in de ontwikkelingsfase.

 

Nogmaals, mijn mening, jou mening, heb respect voor elkaars visie!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof wat je wilt geloven... Iedereen zijn eigen ding.

Nogmaals, geloof wat je zelf wilt geloven!

 

Ga eens naar een meeting van Niburu,.....

 

Tja, ik ben niet zo'n gelover, maar meer wetenschappelijk ingesteld, 't zal wel door de studie komen. :)

 

Ik ga helemaal niet naar een meeting van Niburu, ik kom er geeneens in! Diverse van hun stukjes tegen het licht gehouden en kritiek opgegeven, een paar jaar terug, ging het me aan het hart om mensen te behoeden voor het meeste wat de vier verschillende niburu sites beweren.

 

Veel beter plan is dat jij naar zo'n meeting gaat en zo'n generator bouwt. Waarom niet? Je weet zeker dat 'ie werkt, 't kost bijna geen drol en gratis energie!

 

Waarom bouwt dan niet iedereen zo'n ding?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wordt niet door iedereen gebouwd omdat je met dit type nog weinig kan.

Het werkt met accus, en heeft geen gelijkspanning. Je koelkast erop aansluiten word het dus niet.

 

Ik hoop dat dr mensen die er helemaal in.zitten door gaan met ontwikkelen. Heel zwart wit vertaald: als het op gelijkspanning werkt kun je naar 5% van je normale verbruik. Dat is een waanzinnig mooi streven. Electronica is niet mijn vakgebied, dus de ontwikkelingen komen niet vanuit mijn kant. Ik volg het wél!

 

Ik ben hiernaast ook al erg benieuwd naar je visie op de watergas motor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit ook al een hele tijd te fantaseren hoe zo'n machine te bouwen..

ik wil het ook doen, maar heel eerlijk wil ik dat al 4 jaar, maar komt er niet echt van.. mijn idee:

 

-een as welke doormiddel van magnetisme verticaal in de lucht zweeft. (rechtopstaand, onderaan een magneet aan de as, en 1 magneet op de "voet" )

- diverse PMG schijven ertussen, die dus zo goed als frictieloos rond kunnendraaien doordat de as "zweeft"

- alleen dus radiale lagering en dit is misschien ook nog magnetisch te lageren / frictieloos te maken.

- dan 1 kleine motor welke de as draaiende houd..

 

zou dit een idee zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het werkt met accus..."

"Heeft geen gelijkspanning... " Bedoel je niet: Geeft geen gelijkspanning? Zo ja, dan geeft het wisselspanning... en dat is toch prima?

 

Sinds wanneer zijn accu's op wisselspanning? Volgens mij weet je echt helemaal niet waarover je het hebt.

Heb je de klok gehoord, maar weet je de klepel echt niet hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wordt niet door iedereen gebouwd omdat je met dit type nog weinig kan.

Het werkt met accus, en heeft geen gelijkspanning. Je koelkast erop aansluiten word het dus niet.

 

Ik hoop dat dr mensen die er helemaal in.zitten door gaan met ontwikkelen. Heel zwart wit vertaald: als het op gelijkspanning werkt kun je naar 5% van je normale verbruik. Dat is een waanzinnig mooi streven. Electronica is niet mijn vakgebied, dus de ontwikkelingen komen niet vanuit mijn kant. Ik volg het wél!

 

Ik ben hiernaast ook al erg benieuwd naar je visie op de watergas motor....

 

Hij werkt met accu's en heeft geen gelijkspanning.... Ik snap dat je zegt dat electronica niet je vakgebied is, ik vergeef het je. :)

 

Accu's leveren en worden geladen met gelijkspanning. De koelkast werkt op wisselstroom (uit 't stopcontact). Dit is op zich geen probleem, wat voor 30 euro koop je een omvormer die de gelijkspanning (bv 12 volt) omzet in wat je koelkast lust, 220volt wisselstroom. Probleem met deze generator die je aanhaalt is dat hij uit het niets energie maakt en dat is simpelweg onmogelijk. De wet van behoud van energie bestaat al heel lang, er geen speld tussen te krijgen en we zien elke dag om ons heen honderden voorbeelden. Bovendien is deze wet bijzonder makkelijk in de praktijk te testen, in tegenstelling tot bv M-theorie (vooral weer vergeten, krijg je hoofdpijn van).

 

Watergas motor: 't Specifieke geval waarop je duidt, ken ik natuurlijk niet. Wel is het mogelijk, om water, doormiddel van hitte, om te zetten in zuurstof en waterstof gas. Deze kun je vervolgens in een simpele verbrandingsmotor verbranden. Een voorbeeld van hedendaags gebruik is het terug winnen van restwarmte.

 

Een normale benzine motor produceert gigantisch veel restwarmte, verloren energie dus. Er zijn al voertuigen die water over verhitten doormiddel van deze restwarmte en dit daarna wordt ingespoten (met wel nog een klein beetje benzine) in de motor. Levert een behoorlijke besparing op. Mogelijkerwijs is dit een van de systemen die het mogelijk kan maken dat auto's 1 op 100 gaan rijden. Probleem voor alsnog is de veiligheid. Water wordt super verhit (200++ C) in een (ontplofbare) hoge druk tank en het mengsel van zuurstof en waterstof samen is enorm brandbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er niemand op dit forum zit die echt verstand heeft van deze materie.

 

Ik zelf helaas ook niet,maar volgens my zijn er al verschillende technieken om energie op te wekken.

Zoals de warmte pomp : je stopt er minder energie(elektriciteit) in dan eruit komt.(en ja klopt dit is iets heeel anders)

 

Volgens my zijn er ook al generatoren die wel degelijk meer energie opwekken dan erin gestop word.

Maar het probleem is dat er 4 tot 5 keer meer energie uit moet komen,dan erin gestopt is,voordat het een free energie device/hendershot generator genoemd mag worden.

 

Laat het nu net zo zijn dat de benodigde onderdelen om zo'n generator te perfectioneren bij geen enkele fabrikant besteld kunnen worden terwijl ze deze wel kunnen maken...

Ik geef toe lijkt een beetje vaag,maar het is wel zo.

Op het moment dat duidelijk is of dat er zelfs maar een idee is waarvoor je deze special onderdelen wilt gaan gebruiken gaan alle deuren dicht en word je met een kluitje in het riet gestuurd.

 

Dan moet ik toch altijd weer denken aan de man met die simpele werkende waterstofauto..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is het jou vakgebied wel, kan ik weer een hoop van leren.

Ja, ik haal een hoop termen door elkaar, excuses.

Ja, ik snap heel goed dat dit voor een natuurkundige niet te snappen valt.

Ja, ik ik sta er open voor, en we zien wel waar het schip strand met een apparaat als deze.

 

Ik zou het persoonlijk echt super tof vinden om een apparaat als deze thuis te kunnen installeren in mijn meterkast, direct na mijn meters.

 

Laten we het iedergeval eens zijn dat we het oneens zijn met elkaar.

(ik hecht veel waarde aan de visie van iemand anders, en probeer hier veel van te leren)

 

en ja, als het zo simpel was dat iedereen het kon doen... het is simpel weg nog niet zo ver.

 

Maar mijn punt met betrekking tot een bliksemafleider, dat is toch ook binnen de natuurkunde herkenbaar? waar komt die spanning dan vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@live2survive: Laten we het eens zijn, dat zodra we zo'n ding in de meterkast hebben, het kan. :)

 

Geen idee wat je precies bedoelt met het bliksemafleiderverhaal, maar zolang er geen bliksem inslaat, is hij geheel veilig om vast te houden. (Hij is namelijk geaard, vergelijkbaar als dat jij met je blote voeten in een plas modder gaat staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@live2survive: Laten we het eens zijn, dat zodra we zo'n ding in de meterkast hebben, het kan. :)

 

Geen idee wat je precies bedoelt met het bliksemafleiderverhaal, maar zolang er geen bliksem inslaat, is hij geheel veilig om vast te houden. (Hij is namelijk geaard, vergelijkbaar als dat jij met je blote voeten in een plas modder gaat staan)

 

Ja, dat stuk snap ik met aarden, maar wat gebeurt er als je hem doorknipt (koperdieven) en het bovenste stuk beetpakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er niemand op dit forum zit die echt verstand heeft van deze materie.
Van waar die veronderstelling?

Er zit hier vrij veel (technische) kennis (zowel theoretische als door praktische ervaring) maar of dat die zomaar alles willen uitleggen van naaldje tot draadje,

dat is iets anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets, tenzij de lucht electrisch geladen is, dan zie je mogelijks eerst Sint-Elmusvuur,

daarna slaat mogelijks de bliksem in op de geleider die jij de lucht in houdt en wordt je geroosterd...

 

Ik zal je op je woord geloven! (en nee, ik ga het niet uittesten!)

 

Hoe zou jij trouwens je elektriciteitsprobleem oplossen na bijvoorbeeld een CME?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...