Ga naar inhoud

Dakhaas

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@jobs

 

Volgens mij heb je voor een houtkachel altijd een schoorsteen nodig??

Naar mijn mening valt dat teveel op wshtf.

Daarom was mijn oog op petroleum gevallen. Ik ben het zeker met je eens dat het eigenlijk te duur is. Qua kosten is hout idd stukken beter..

 

Laatst heeft iemand op dit forum dit gepost:

http://www.haveka.com/contents/nl/d93_zibro.html

Oké... Nog duur.. Maar wel goedkoper dan de "echte"

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs

 

Volgens mij heb je voor een houtkachel altijd een schoorsteen nodig??

Klopt.

 

Naar mijn mening valt dat teveel op wshtf.

Ligt een beetje aan het scenario maar je hebt een punt.

 

Daarom was mijn oog op petroleum gevallen. Ik ben het zeker met je eens dat het eigenlijk te duur is. Qua kosten is hout idd stukken beter..

 

Laatst heeft iemand op dit forum dit gepost:

http://www.haveka.com/contents/nl/d93_zibro.html

Oké... Nog duur.. Maar wel goedkoper dan de "echte"

Als je een beetje petrolleum haalt (100L of meer?) is een ritje naar Belgie te overwegen.

Dat scheelt ruim 3 dubbeltjes per liter t.o.v. de prijs van haveka die voor Nederland niet verkeerd is.

Ik overweeg binnenkort wat te gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dan minimaal 200 liter inslaan wil dat uit kunnen.. Er dus ook wat op verdienen.. Moet er wel ong 6 uren voor rijden.

En zoveel ben ik in eerste instantie niet van plan om op te slaan..

Je hebt dus al wel in gedachten hoe lang de kachel moet kunnen branden en hoeveel brandstof dan nodig is?

Reken met een strenge winter en dan zuinigjes stoken, dan valt het wellicht mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zit ik aan een voorraad van ong 50 à 60 liter (1 maand??)te denken voor een ruimte van ong 40 m3.

In combi met de kachel van @Vantazzy denk ik dat dit genoeg moet zijn. Er ook van uitgaande dat de kachel ook wel wat dichterbij de stoel neergezet kan worden.. Is de kachel verplaatsbaar als ie aan/heet is? Zodat ie ook de ergste kou even uit de slaapkamer haalt.. (Anders schrik ik de hele nacht wakker van een stel koude voeten van vrouwlief;))

 

Ook hebben we wat bio ethanol. Daar ga ik ook zeker meer van inslaan..

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mensen wat beter zou kennen kan ik best wat meer petroleum meenemen uit B.

Of ruilen tegen mijn wat oudere reukloze petroleum? :-)

 

Ik heb besloten om toch eerst nog geen petroleum kachel te kopen.(ook al wil ik het wel heel graag)

Bedankt voor je aanbod! Aardig van je..

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb een Foetsie Petroleum kacheltje.

Daar gaat iets van 5 liter in.

Zowel petroleum, kerosine, parafine als lampenolie.

Op de hoogste stand brand ie wel 16 a 17 uur lang op 1 tank.

De ruimte waar ik hem gebruik is 2 meter breed, 2,3 meter hoog, 4 meter diep en het dak is tot 3 meter tot de diepte en loopt dan schuin af met een klapluik erin.

Het produceert aangename warmte. Het kamertje word al gauw tegen 19 a 20 graden (mits je hem lang laat branden).

En je kunt erop koken. Dat heb ik een paar keer getest en het bevalt me goed.

Vind hem vrij zuinig al zeg ik het zelf.

 

Net hier besteld in de aanbieding voor 49,95 http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-boord/comfort-aan-boord/bootverwarming/petroleumkachel/petroleum-kachel.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

 

Het is niet duur maar het is ook geen aanbieding. Althans, die prijs is de prijs waarvoor ik ze bij iedere watersportwinkel zie staan. SOms krijg je er voor dat geld nog een hevelpompje bij maar het ontloopt elkaar niet veel.

 

Veel plezier met je nieuwe kachel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ik stook zelden petroleum, maar heb wel een gaskachel. en dus ook co2 melders in huis . zelfs een gasmelder, daar mijn familie gezegend is met slechte neuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet duur maar het is ook geen aanbieding. Althans, die prijs is de prijs waarvoor ik ze bij iedere watersportwinkel zie staan. SOms krijg je er voor dat geld nog een hevelpompje bij maar het ontloopt elkaar niet veel.

 

Veel plezier met je nieuwe kachel.

 

Tja zie ik nu ook via de link van @Vantazzy maar ik heb er dus gelukkig ook niet teveel voor betaald.

@Raycoupe En ik heb ook een Co2 melder, van de Blokker voor 20,-

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

vrienden preppers, vraagje, kun je op een petroleumkachel ook een koken of is dat wel heel enthousiast gedacht? en er zijn nogal wat types te krijgen bij zibro, welke neem je dan mee? ik heb al op marktplaats voor een gebruikte zitten kijken. ergens op het forum las ik dat ik een r moet hebben met dubbele kop maar welke types? heeft daar iemand kijk op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...