Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bivakzones in België, hele jaar toegankelijk


Preppie

Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik toch even gaan kijken op de paalkampeerplaats wat voor ons het dichtste bijzit. Altijd prettig om te weten hoe het eruit ziet en of het een mooie plek is. Bijna iedere dag zie ik daar in de buurt toch altijd wel een paar auto's staan.

 

Het kampeerterrein 'de witrijt' bij Bergeijk heb ik een paar keer aangedaan. Erg leuk. Naast sanitair, water en een koude douche is er niks.

 

http://www.staatsbosbeheer.nl/overnachten/kampeerterreinen/witrijt.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het kampeerterrein 'de witrijt' bij Bergeijk heb ik een paar keer aangedaan. Erg leuk. Naast sanitair, water en een koude douche is er niks.

 

http://www.staatsbosbeheer.nl/overnachten/kampeerterreinen/witrijt.aspx

Dat is voor mij eigenlijk al een beetje te veel luxe. Vind het juist heerlijk om te kamperen op veldjes waar je bijvoorbeeld helemaal geen water uit een kraan tot je beschikking hebt. Maar ziet er zeker erg leuk uit en hou deze in het achterhoofd om ook daar een keer naartoe te gaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Survival Mode:
@FKAGB Dat zal dan wel gedogen zijn. Officieel mag het niet. Idem in Vlaanderen. Vreemd genoeg mag vuur maken dan weer wel in Wallonië, op eentje na. Maar daar zijn de regels dan weer veel strenger voor al de rest.

 

Wat is een bivak zonder vuur? Het hoort erbij! En eigenlijk is 'wildkamperen' gewoon een recht.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel mag het idd niet maar SBB heeft op deze plekken de moeite genomen om rioolbuizen in te graven die zo als vuurplaats kunnen dienen dus het gaat iets verder dan gedogen denk ik.

@FKAGB

 

Niet meer dan normaal. Ik heb ook begrepen dat er op elke bivakzone wel sporen te vinden zijn van vuurtjes. Tijd dus om de regels aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://Www.natuurkampeerterreinen.nl zitten ook leuke plaatsen tussen van heel basic tot redelijk luxe, sommige ook toegankelijk voor vouwwagens, caravans of campers.

 

mochten er mensen zijn die serieus interesse hebben voor een prachtplek in zeeland om een weekend te vertoeven voor niks met ook totaal geen voorziening, kampvuur mogelijk en nog meer dan stuur ik de locatie per pm door, kan je daarna beslissen of je het wat vind. ( niet in een bos )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben ik redelihk fervent bezoeker van paalkampeerplaatsen maar met uitzondering van een keer heb ik altijd alleen gestaan. Die ene keer dat er anderen waren, waren het @JamHard en @Vempain dus dat was alleen maar gezellig!

 

Een keer vlak bij huis gestaan. Vijf minuten met de auto. De BOA's vonden het maar een raar verhaal dat ik daar stond. Dachten dat ik stiekum aan het vissen was. Kon met onbezwaard geweten zeggen dat ik dat niet aan het doen wad :p

 

Jup,... Wordt weer eens tijd;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans, in welke gebieden doe je dat? Ik heb het weleens gedaan in Zweden, maar dat is voor mij te ver voor dit jaar :p.

 

Ik 'kampeer' bijna overal...

Kamperen is dan een bivakzak, met matje en slaapzak...

Meest bizare was hartje Parijs met vriendin in een park waar elke 15-30 min bewaking langs liep ( zal dus best veilig zijn geweest):cool:

Kwestie van pas gaan liggen als het donker is en weggaan voordat het weer licht wordt.

 

Geen herrie maken, geen afval achterlaten enz.

 

Ik vind regels heel fijn, vooral om regelmatig niks van aan te trekken :rolleyes:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...