Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel preppers hebben winterbanden?


Heb jij winterbanden?  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij winterbanden?



Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik controleer ook af en toe mijn banden . Bv. Als je olie ververst . Deze zomer zag ik iets blinkend in mijn linker achterband . Na het uitpuiteren bleek het een schoef te zijn . De kop was helemaal afgesleten . Toen hij er uit was stond de bus gelijk op de velg .

  • 10 jaren later...
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Wij hebben onder ons T5-camper van 2005 all seasonbanden hebben nog geen extreme weersomstandigheden mee gemaakt het geluid valt ons niet meer op, en valt best mee.

Ja we zijn graag voorbereid op veel dingen, rijden rustig en genieten van de ritten.

 

Hebben een paar keren wat harder gereden na een software tuning, en ook dan horen we geen extreem hard geluid van de banden.

Het slijten val ook reuze mee had het sneller verwacht.

Veroudering is niet echt opgevallen.

 

Dus ben er best wel blij mee.

 

Zeker vraag ik mij nog steeds af hoe de benden zich gaan houden bij gladheid van sneeuw en ijzel, zou er zeker niet mee op de wintersport gaan zonder goede sneeuwkettingen.

 

Bij gladheid kijk ik eerst hoe het ander verkeer er af brengt.

 

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied.

Geplaatst:
9 uren geleden, JJ&A zei:

Bij gladheid kijk ik eerst hoe het ander verkeer er af brengt.

 

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied.

 

All season...dat zegt toch al genoeg 😁?...

Ik rij al ruim 50 jaar in alle seizoenen op niet anders !

 

Voor andere of extreme weersomstandigheden hoef je niet perse je banden aan te passen,maar wel je rijgedrag.

Daar zouden sommige weggebruikers zich beter op kunnen richten dan te roeptoeteren over winterbanden !

 

Winterbanden is gewoon een verdienmodel volgens mij.

  • Leuk 2
Geplaatst:

De huidige vierseizoenbanden zijn de laatste 6jaar veel verbeterd.

Ze zijn van speciaal rubber gemaakt wat zich aanpast.

En maken ook niet meer herrie.

 

Ze presteren in de sneeuw als een gemiddelde winterband.

 

Als je niet op de wintersport gaat dan is het een prima keuze.

 

Ga voor de grote A-merken.

Wil en moet je toch iets goedkopers!

Koop dan de Kleber Quadraxer 3

  • Leuk 2
  • 10 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 9-8-2025 om 13:22, Roel zei:

Hier ook, Vredestein, bevallen prima, ook 's winters in Zweden in de sneeuw.

Kan je daar wat over vertellen @Roel,

 

Je zal vast ook glad besneeuwde wegen hebben mee gemaakt.

Hoe was het rijden er op, zou zelf toch meer gespannen bergafwaarts rijden denk ik,

dan met sneeuwkettingen.🙃

 

We hebben zelf in sneeuw rijden niet mee gemaakt, dan gebruiken we de wagen niet en gepekelde wagen mijden we zeker, dan houd hij even een winter slaapje.

aangepast door JJ&A
Geplaatst:

Het grote voordeel van Zweden, er wordt grotendeels met zand/split gestrooid en dat geeft prima grip. Maar we hebben met enige regelmaat de sneeuwkettingen moeten gebruiken, ondanks de goeie vredesteins.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...