Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk type oxygen absorber/mylar bag & in welke grootte emmer??


jerr24

Aanbevolen berichten

HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hallo mede preppers,

 

Ik heb een vraag.. Wie kan mij vertellen over de inhouden van een voedsel emmer?

 

Welke maat "mylar bag" moet in welke grootte emmer en welke type "oxygen absorber" moet erbij?

 

Heeft iemand toevallig een soort van schema voor de inhouden en groottes??

kan het nergens op internet vinden.

 

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://store.lds.org/webapp/wcs/stores/servlet/Product3_715839587_10556_21003_-1__195615

Deze zijn 7 mil dik. Kan makkelijk 2 kg graan in.

 

http://store.lds.org/webapp/wcs/stores/servlet/Product3_715839587_10556_21003_-1__195877

Eén van deze per kg voldoet prima.

 

Ik vind kleine zakken handiger dan grote emmers. in geval er geen stroom/strijkijzer voorhanden is om de grote zak in de emmer weer dicht te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inhoud is afhankelijk van je gebruik.

Stel je hebt een grote emmer van 15 liter die je vult met rijst. In hoeveel tijd eet je zo'n emmer rijst leeg? Maakt nogal wat uit of je alleen bent of met een groep(je).

Eet je dagelijks (meerdere malen) rijst of 1x per week? Je emmer blijft dan zo lang open dat je rijst oud gaat worden :-)

Onder de huidige omstandigheden is dat niet zo'n probleem denk ik. Maar tijdens een shtf verwacht ik minder ideale omstandigheden zoals vocht, insecten en verminderde hygiene.

Persoonlijk zou ik gaan voor samengestelde paketten. Dus in een emmer wat rijst. Kruiden. Gedroogde groenten. Suiker. Gedroogde melk. Macaroni. Meel. Etc.

Een emmer is dan een rantsoen voor x dagen.

 

Welke maat "mylar bag" moet in welke grootte emmer en welke type "oxygen absorber" moet erbij?

Dat lijkt mij overbodig. Het doel v/e mylar bag is het voedsel te beschermen tegen vocht, zuurstof, licht en insecten. Een prima sluitende emmer doet precies hetzelfde.

Dus het lijkt mij onzin om je voedsel in en Mylar bag te stoppen en de bags weer in een gesealde emmer. Als je geen afzonderlijke verpakkingen gebruikt moet de emmer wel geschikt zijn voor voedsel. Er staat dan dit logo op: http://www.acella.org/images/Safety/FoodGradePlastic.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

beankt voor je reactie.. maar wat ik me voornamelijk afvraag is welke maat oxygen absorber in welke maat mylar bag moet.

 

De inhoud is afhankelijk van je gebruik.

Stel je hebt een grote emmer van 15 liter die je vult met rijst. In hoeveel tijd eet je zo'n emmer rijst leeg? Maakt nogal wat uit of je alleen bent of met een groep(je).

Eet je dagelijks (meerdere malen) rijst of 1x per week? Je emmer blijft dan zo lang open dat je rijst oud gaat worden :-)

Onder de huidige omstandigheden is dat niet zo'n probleem denk ik. Maar tijdens een shtf verwacht ik minder ideale omstandigheden zoals vocht, insecten en verminderde hygiene.

Persoonlijk zou ik gaan voor samengestelde paketten. Dus in een emmer wat rijst. Kruiden. Gedroogde groenten. Suiker. Gedroogde melk. Macaroni. Meel. Etc.

Een emmer is dan een rantsoen voor x dagen.

 

 

Dat lijkt mij overbodig. Het doel v/e mylar bag is het voedsel te beschermen tegen vocht, zuurstof, licht en insecten. Een prima sluitende emmer doet precies hetzelfde.

Dus het lijkt mij onzin om je voedsel in en Mylar bag te stoppen en de bags weer in een gesealde emmer. Als je geen afzonderlijke verpakkingen gebruikt moet de emmer wel geschikt zijn voor voedsel. Er staat dan dit logo op: http://www.acella.org/images/Safety/FoodGradePlastic.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat lijkt mij overbodig. Het doel v/e mylar bag is het voedsel te beschermen tegen vocht, zuurstof, licht en insecten. Een prima sluitende emmer doet precies hetzelfde.

Dus het lijkt mij onzin om je voedsel in en Mylar bag te stoppen en de bags weer in een gesealde emmer. Als je geen afzonderlijke verpakkingen gebruikt moet de emmer wel geschikt zijn voor voedsel. Er staat dan dit logo op: http://www.acella.org/images/Safety/FoodGradePlastic.gif

De mylar zakken die ik heb zijn best dik maar dan nog komt er vrij makkelijk een gaatje in, zeker als ze lekker vaccuum getrokken zijn. Ik doe er een zuurstof absorbeerder bij en vlak voordat ik de zak seal, trek ik er nog wat lucht uit met zo'n pomp die je kan gebruiken om olie uit je motorblok te zuigen. Als dan de zuurstof absorbeerder klaar is met zijn werk dan kun je de individuele graankorrels zien zitten en is de zak een massief pak geworden. Ik vond het dan handig om ze in grote emmers met deksel te doen om ze te kunnen stapelen, maar ook om ze makkelijk zonder schade aan de verpakking te kunne verplaatsen als een ruimte weer te klein wordt en ik de hele zooi in een andere kamer moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahwel Jerr24, hoe groot de mylar zak is, maakt op zich niet uit voor de grootte van de zuurstofopenemers. Gewoon meer zuurstofnemers in de zak doen. Uit ervaring van Mormoonse kennissen, zijn de zakken en zuurstofopnemers verkocht (zie links vorige post van mij) een prima combinatie. Eén zuurstofopnemer per kg. voldoet prima.

Kleinere zakken kun je ook in een emmer doen of rolcontainer of wat dan ook. Wel wat ruimte verlies tegenover één grote zak in een emmer.

Er zijn ook 4-mil zakken op de markt, dunner en daardoor kwetsbaarder.

De genoemde kennissen hadden een zak tarwe voor mij geopend die ze in 2007 dichtgemaakt hadden. De tarwe uit die zak hebben we toen getest op zowel kiemkracht als meel als gewoon koken. Was nog in prima staat bij alle drie de tests..

Zij maken de zakken ook niet helemaal luchtdicht voordat ze 'em dichtsealen.

Enfin, ik hoop dat dit je wat meer duidelijheid geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ff kort een praktische vraag van mij (dit draadje paste bij m'n vraag vandaar dat ik het hier maar ff post):

 

Jeejee kan via z'n werk af en toe wat gratis Mylar zakken mee krijgen waar ik natuurlijk heel blij van wordt. Het zijn redelijk dikke mylar zakken waar, mits je ze nog een beetje redelijk wilt dichtmaken/stapelen, effectief zo'n 2,5 tot 3 kg inhoud in kwijt kan.

 

Nu wil ik binnenkort een hoop spaghetti/rijst/noodles gaan sealen en vroeg me af hoeveel CC aan oxygen-absorbers ik hier nu precies bij in moet doen?:confused:

@johnybravoNL , @Rothbard , @prepper053 wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox: Om een beetje foutmarge te hebben minimaal zo'n 80cc per liter voor rijst, 100cc per liter voor spaghetti. Hoe minder dicht het voedsel op elkaar gepakt zit, hoe meer cc's. Je kunt het ook zo aanpakken zoals de LDS winkel: Die verkopen 1500cc's voor een zak waar maximaal 800cc zuurstof in past. Zo kun je nooit fout zitten, en hoef je je ook totaal niet te haasten om die zakken dicht te krijgen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox: Om een beetje foutmarge te hebben minimaal zo'n 80cc per liter voor rijst, 100cc per liter voor spaghetti. Hoe minder dicht het voedsel op elkaar gepakt zit, hoe meer cc's. Je kunt het ook zo aanpakken zoals de LDS winkel: Die verkopen 1500cc's voor een zak waar maximaal 800cc zuurstof in past. Zo kun je nooit fout zitten, en hoef je je ook totaal niet te haasten om die zakken dicht te krijgen.

 

Bedankt net nog ff snel gekeken. We hebben zo'n 50 zakken van ca 35 bij 25cm :). Daar gaan we binnenkort mee aan de slag dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...