JackMr Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Hallo allemaal, Ik ben meer opzoek naar wat een goed noodpakket is. Op preppers gaat het best wel ver. En ik zoek meer iets voor wat minder heftige thuis situaties. Zoals stroom uitval of water voorziening die niet meer werkt. Heb het een en ander proberen te zoeken. Maar vind vooral standaard pakketten. Kwam op www.slimmepakketten.nl waar wel een en ander staat. Kennen jullie die site? Staan volgens mij wel goede dingen. Klinkt het volgens jullie een beetje afgewogen? Of zijn er nog andere sites? Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 17 minuten geleden, JackMr zei: Ik ben meer opzoek naar wat een goed noodpakket is. Waarom een pakket? Je kunt toch ook gewoon los voorzien in de zaken die je zelf al noemde : iets voor igv stroomuitval en watervoorziening? Dus bv een paar goeie zaklampen met voorraad batterijen ,kaarsen met een windlicht en lucifers of met,als je het wat uitgebreider wilt, een solarpaneeltje en bv oplaadbare batterijen. Vwb water : wat voorraad in jerrycan, pakken of flessen en evt een waterfilter. Zorg ook dat je water kunt koken . Voor de zekerheid kan je dan nog zuiveringstabletten kopen en een fles dunne bleek om water te ontsmetten. Als prepper heb je de rest meestal allemaal al gewoon wel in huis. Gewoon je eigen "noodpakket" maken !! 2 Quote
JJ&A Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Waarom een pakket? Je kunt toch ook gewoon los voorzien in de zaken die je zelf al noemde : iets voor igv stroomuitval en watervoorziening? Dus bv een paar goeie zaklampen met voorraad batterijen ,kaarsen met een windlicht en lucifers of met, als je het wat uitgebreider wilt, een solar-paneeltje en bv oplaadbare batterijen. Een knijpkat is ook handig in donkere winter dagen. Wat ik ook een heel mooi artikel vind zijn taart kaarsjes die niet uit te blazen zijn, die waaien niet zo maar uit, en om een vuurtje te stoken zijn ze ook ontzettend handig, uit spaarzaamheid kan je het ook door de helft doen, dan heb je er twee keer zoveel aan. 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Vwb water : wat voorraad in jerrycan, pakken of flessen en evt een waterfilter. Zorg ook dat je water kunt koken . Voor de zekerheid kan je dan nog zuiveringstabletten kopen en een fles dunne bleek om water te ontsmetten. Ik geloof dat de heer @vheeswijk eens de tip gaf om drinkwater ontsmet met dunne bleek te neutraliseren met citroenpoeder, wat ook een uitstekende ontkalker is, en vriendelijk is voor het milieu . 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Als prepper heb je de rest meestal allemaal al gewoon wel in huis. Haha alleen als je een wakkere prepper bent, die heel goed na denkt en veel van ons (het forum) heeft geleerd.🤣 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Gewoon je eigen "noodpakket" maken !! Zo maar even een gooi. In een rugzakje die je altijd bij je hebt. Werk altijd uitermate schoon als een prof, die ook na het aandoen van de passende handschoenen die je na het aan trekken ook weer even goed desinfecteert, dat is zeker geen overbodige luxe. Heb er genoeg van bij je. Met uitgekiende spullen. Een uitstekende scherpe punt pincet, ik heb er dan een van carbon staal in een kokertje. Ook door mij een goed beproeft middel. Waar vaak niet aan gedacht word is wondlijm of te wel seconden lijm die heel netjes een kleine snij wond bij elkaar houd, ik heb het altijd bij mij. Maar wel eerst het snij-wondje goed schoon maken en ontsmetten, drogen dan iets dicht trekken met hier en daar een minuscuul stipje lijm. Wij hebben ook twee kleine ontsmettende wondspray spuitbusjes om een wondje wat af te sluiten. Een rvs taken verwijdraar. Thermometer, wij hebben er nog een met kwik in een metalen kokertje, en die weer in een pvc installatie pijpje met aan beide kanten een siliconen kurk er in. Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 6 uren geleden, JJ&A zei: om drinkwater ontsmet met dunne bleek te neutraliseren met citroenpoeder, gebruik hier best vitamine C poeder voor... vwb de wondspray : daar ben ik zelf niet zo voor : 1e. spoel een wond(je) liever uit met een zachte straal met schoon water of ontsmettingsmiddel,zodat vuil eruit vloeit. bij gebruik van een spray kan het gebeuren dat je door de "kracht" vuil en/of bacteriën in de wond sprayt en die moeten er nu juist uit! 2e. sluit een wond nooit helemaal af dmv van bv pleisterspray oid ,er kan dan nl geen lucht (zuurstof !) meer bij ,maar dek enkel af met een verband indien nodig of gewenst. een kleine wond geneest het best gewoon aan de lucht (zuurstof!) en ( is een flauw grapje ,hoor!) , zo'n taken verwijderaar ach wat zou ik die ook graag hebben 😄 awel,tot zover mijn op-en aanmerkingen maar weer 😄👋 2 uren geleden aangepast door mevr.Grijpstra 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 13 minuten geleden Geplaatst: 13 minuten geleden Wat ik ook nog wel eens doe met een sneetje er een stukje schoon keukenpapier op doen dan bloed het niet verder, want in gebruik ook bloed verdunners, Ik heb even gezorgd vandaag voor een voorbeeldje, ik was kaas aan het schaven en de schaaf ging even over mijn duim en heeft een dun plakje huid van mij duim af geschaafd, en het stopte meteen: 2 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: gebruik hier best vitamine C poeder voor... vwb de wondspray : daar ben ik zelf niet zo voor : 1e. spoel een wond(je) liever uit met een zachte straal met schoon water of ontsmettingsmiddel, zodat vuil eruit vloeit. bij gebruik van een spray kan het gebeuren dat je door de "kracht" vuil en/of bacteriën in de wond sprayt en die moeten er nu juist uit! We zouden het ook alleen maar gebruiken bij zeg maar een (schone) wond. Het werd ook nog wel eens gedaan vroeger toen ik een kleine jongen was. Ik zat met de dokters zoon in de kleuterklas, het was een spontaan knaapje sloeg zonder duidelijke reden mij met een vegertje op het hooft het bloed spoot er uit, gelukkig had zijn vader naast de school zijn praktijk en werd met spoed geholpen, de arts had gezegd goed dat ik naast de school woon had er meer tijd tussen gezeten was had het fataal kunnen aflopen. Er werden een paar krammetjes in geplaats en afgedekt met de afdekkende wondspray in een paar laagjes. Ook een keer had ik mij gesneden met een aardappelschilmesje die de vorige dag was geslapen, het ging als door zachte boter door mijn bovenbeen het deed amper pijn, een prik met een naald in de vinger voel je meer. Ook daar werden krammetjes in geplaatst en afgedekt met de wondspray, ik moest er mee rusten haha maar ben altijd actief dus is het niet mooi dicht gegaan het is nog steeds duidelijk te zien, later met de krammetjes er uithalen was de arts een beetje boos, ik had het advies moeten opvolgen, maar ik was nog een jong ventje. De rode stipjes daar hebben de krammen in gezeten, de groene stipjes geven het litteken grote aan. 2 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: 2e. sluit een wond nooit helemaal af dmv van bv pleisterspray oid ,er kan dan nl geen lucht (zuurstof !) meer bij ,maar dek enkel af met een verband indien nodig of gewenst. een kleine wond geneest het best gewoon aan de lucht (zuurstof!) en ( is een flauw grapje ,hoor!) , zo'n teken verwijderaar ach wat zou ik die ook graag hebben 😄 De Enetorpet is een geniaal eenvoudige tekenverwijderaar! Het speciale design zorgt ervoor dat de teek uit de huid wordt getrokken, net als een splinter. Naar mijn idee is deze teken verwijderaar het beste en is gemaakt van chirurgisch staal. Zelfs geschikt voor de meest minuscule teken. Doe dat rustig met beleid, maar wel overwogen, het is ook heel geschikt voor haar omgeving je neemt minimaal aan haar mee, ook dieren zullen je dankbaar zijn en niet angstig dat je de volgende keer weer de tekenverwijderaar te voorschijn haalt het je de teek uit de huid getrokken laat het dier er aan ruiken, dat vinden ze fijn. Mijn idee van verwijderen trek de huid iets strak trek de verwijderaar vak over de huid naar het teekje en neem deze er mee uit, neem deze mee om te laten onderzoeken door een arts of deze ook drager is van de fatale ziekte. Waarom ook een teken verwijderaar bij je set hoe eerder je een teek verwijderd hoe minder kans je zou hebben er ziek van te worden, één maal ziek dan heb je een groot probleem, en de vraag is kom je er ooit weer geheel vanaf, dus onderschat de beet niet. Een uitstekende beschrijving vind je op; https://www.bushpappa.nl/nl/enetorpet-tick1-tekenverwijderaar-tekentang.html? 2 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: awel,tot zover mijn op-en aanmerkingen maar weer 😄👋 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.