JackMr Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Hallo allemaal, Ik ben meer opzoek naar wat een goed noodpakket is. Op preppers gaat het best wel ver. En ik zoek meer iets voor wat minder heftige thuis situaties. Zoals stroom uitval of water voorziening die niet meer werkt. Heb het een en ander proberen te zoeken. Maar vind vooral standaard pakketten. Kwam op www.slimmepakketten.nl waar wel een en ander staat. Kennen jullie die site? Staan volgens mij wel goede dingen. Klinkt het volgens jullie een beetje afgewogen? Of zijn er nog andere sites? Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 17 minuten geleden, JackMr zei: Ik ben meer opzoek naar wat een goed noodpakket is. Waarom een pakket? Je kunt toch ook gewoon los voorzien in de zaken die je zelf al noemde : iets voor igv stroomuitval en watervoorziening? Dus bv een paar goeie zaklampen met voorraad batterijen ,kaarsen met een windlicht en lucifers of met,als je het wat uitgebreider wilt, een solarpaneeltje en bv oplaadbare batterijen. Vwb water : wat voorraad in jerrycan, pakken of flessen en evt een waterfilter. Zorg ook dat je water kunt koken . Voor de zekerheid kan je dan nog zuiveringstabletten kopen en een fles dunne bleek om water te ontsmetten. Als prepper heb je de rest meestal allemaal al gewoon wel in huis. Gewoon je eigen "noodpakket" maken !! 2 Quote
JJ&A Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Waarom een pakket? Je kunt toch ook gewoon los voorzien in de zaken die je zelf al noemde : iets voor igv stroomuitval en watervoorziening? Dus bv een paar goeie zaklampen met voorraad batterijen ,kaarsen met een windlicht en lucifers of met, als je het wat uitgebreider wilt, een solar-paneeltje en bv oplaadbare batterijen. Een knijpkat is ook handig in donkere winter dagen. Wat ik ook een heel mooi artikel vind zijn taart kaarsjes die niet uit te blazen zijn, die waaien niet zo maar uit, en om een vuurtje te stoken zijn ze ook ontzettend handig, uit spaarzaamheid kan je het ook door de helft doen, dan heb je er twee keer zoveel aan. 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Vwb water : wat voorraad in jerrycan, pakken of flessen en evt een waterfilter. Zorg ook dat je water kunt koken . Voor de zekerheid kan je dan nog zuiveringstabletten kopen en een fles dunne bleek om water te ontsmetten. Ik geloof dat de heer @vheeswijk eens de tip gaf om drinkwater ontsmet met dunne bleek te neutraliseren met citroenpoeder, wat ook een uitstekende ontkalker is, en vriendelijk is voor het milieu . 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Als prepper heb je de rest meestal allemaal al gewoon wel in huis. Haha alleen als je een wakkere prepper bent, die heel goed na denkt en veel van ons (het forum) heeft geleerd.🤣 5 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Gewoon je eigen "noodpakket" maken !! Zo maar even een gooi. In een rugzakje die je altijd bij je hebt. Werk altijd uitermate schoon als een prof, die ook na het aandoen van de passende handschoenen die je na het aan trekken ook weer even goed desinfecteert, dat is zeker geen overbodige luxe. Heb er genoeg van bij je. Met uitgekiende spullen. Een uitstekende scherpe punt pincet, ik heb er dan een van carbon staal in een kokertje. Ook door mij een goed beproeft middel. Waar vaak niet aan gedacht word is wondlijm of te wel seconden lijm die heel netjes een kleine snij wond bij elkaar houd, ik heb het altijd bij mij. Maar wel eerst het snij-wondje goed schoon maken en ontsmetten, drogen dan iets dicht trekken met hier en daar een minuscuul stipje lijm. Wij hebben ook twee kleine ontsmettende wondspray spuitbusjes om een wondje wat af te sluiten. Een rvs taken verwijdraar. Thermometer, wij hebben er nog een met kwik in een metalen kokertje, en die weer in een pvc installatie pijpje met aan beide kanten een siliconen kurk er in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.