JohnVonSchutz Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ik hou elk keer legen flessen karvcan cevitam over maar ik gooi ze weg. Ik zie er potentie in om er iets mee te doen maar ik weet niet wat. (Voor de gene die het niet weten, het is een metalen fles met schroefdop met siroop als inhoud()) Heeft iemand een idee? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Hallo John, Waar ik benieuwd naar ben is de bekleding aan de binnenzijde van de blikken. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat die fruitzuren inwerken wanneer er sprake zou zijn van onbeschermd metaal. Wanneer er zo'n kunststof bekleding inzit, zou ik ze persoonlijk niet hergebruiken. Sowieso is het maar de vraag of je alle restjes siroop eruit krijgt, t blijft plakzooi. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Als je hem bij een mierennest legt, eten de mieren de restjes siroop er vast wel uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ja ik denk wel dat een soort beschermlaag erin zit. Dat wordt nooit zomaar in een metalen fles gedaan. Als ik erin kijk lijkt het een beetje doorzichtig. Ik zal er eens openmaken. Ik denk wel dat ik ze schoon krijg. Ik doe er heet water in en wat afwasmiddel, doe de dop erop en schud flink. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Als je hem bij een mierennest legt, eten de mieren de restjes siroop er vast wel uit. Ahh een groot mierenlokdoosje dus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Backup veldfles? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ik gebruik lege PET flessen met een wijde mond (uiteraard goed uitgespoeld, uitgelekt en luchtgedroogd) om mijn 4,5 kilo zakken rijst van de Lidl in op te slaan. Werkt super, is makkelijk doseerbaar en ik kan me voorstellen dat je KC flessen de houdbaarheid nog wat verlengen omdat er geen licht bij kan komen. Misschien een idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Zou ze nooit gebruiken voor levensmiddelen aangezien je ze nooit 100% schoon kan krijgen. Kan wel andere dingen bedenken waar je ze voor kan gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Wat dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Oudjaar komt er aan haha... Maar ook opslag van kleine boutjes en moertjes, een dumbell maken en eventueel andere vloeistoffen die normaal gesproken in een fragiele fles zitten. Gebruik je fantasie en je zult er van verstelt staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 17 november 2012 Delen Geplaatst: 17 november 2012 Hier maken ze zelf een rocketstove met deze flessen! http://zininzelfdoen.wordpress.com/2010/07/16/rocket-stove/ Als je dat te ingewikkeld lijkt kun je dus ook de bovenkant eraf snijden en ze dan als waxinelichthouder gebruiken, evt even een paar gaatjes erin slaan met een spijker voor meer lichtopbrengst. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 november 2012 Delen Geplaatst: 17 november 2012 kan ook met blikjes red bull bier cola etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Billy Blaze Geplaatst: 26 april 2014 Delen Geplaatst: 26 april 2014 http://60layersofcake.com/60com/wp-content/uploads/2012/11/Schermafbeelding-2012-11-22-om-11.02.32.png Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 april 2014 Delen Geplaatst: 26 april 2014 Je kunt er ook een pennystove mee maken. Youtube filmpjes zat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 26 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2014 @Billy Blaze geweldig!!! @phaelin thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 26 april 2014 Delen Geplaatst: 26 april 2014 Ben ik dan de enige die 't een enorm slecht idee vind om dingen als colablikjes te slopen en voor iets anders te gebruiken? Enig idee hoe gruwelijk scherm dat dunne blik is en wat voor levensgevaarlijke verwondingen je dat kan opleveren? Creatief knutselen en oplossingen maken, okee, maar blijf wel je hoofd gebruiken en doe geen dingen die onnodig gevaarlijk zijn, zeker niet tijdens een SHTF wanneer dokters en ziekenhuis niet of slecht beschikbaar zijn! Voorkomen is beter dan genezen! Ik weet dat @Keyser Suze een aantal van jullie heeft leren hechten op de shelter camping (of dat dat 't plan was in ieder geval) maar uhm, er is ook nog zoiets als zorgen dat 't niet nodig is om te hechten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.