Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dick Berts live op tv RTVNH magazine Noord-Hollands Diep


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Gast Dick Berts

Quote @Rothbard: 'Houdt onder andere sediment en bacteriën tegen' ipv 'Laat alleen watermoleculen door'.

 

Rothbard op tv: "Houdt onder anderen sediment en bacterien tegen". Dat had ik van hem moeten zeggen. Ik vind het niet erg duidelijk en het accent komt te liggen op iets tegenhouden, iets dat niet stroomt, terwijl je daar natuurlijk wel op hoopt bij water. Bij mijn uitspraak: "Laat alleen watermoleculen door" stroomt er wel wat en is het volgens mij veel duidelijker. Het allerbelangrijkste is, dat mijn uitspraak niet onverantwoord is, ook al krijg ik nu alle biologische bronwaterkokers en filteraars over me heen. Ik probeer die Katadyn Pocket filters een beetje te promoten, omdat ze zo oerdegelijk zijn. Vrienden van mij namen ze als marinier mee naar Cambodja. Daar is het risico op virussen in het oppervlaktewater extreem veel hoger dan hier in Nederland, maar niemand werd ziek. Echt helemaal niemand! Ook niet na langdurig gebruik. En dan hebben we natuurlijk ook weer het vreselijke chemische verontreiniging verhaal. Alsof al onze sloten en plassen uit puur zoutzuur bestaan. Nou de groeten jongens. Theoretisch een mega risico, geef me er dus van langs. Dan kan ik zogenaamd weer niet tegen kritiek. Het tegendeel is waar. Ik kan alleen niet tegen unfair zijn. En dat is het als je ieder door mij uitgesproken woord in een life uitzending waarin je met allerlei vragen wordt geconfronteerd, op een goudweegschaaltje gaat leggen. Ik vind dat gewoon niet eerlijk en daarom reageer ik een beetje fel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dus als je wat wilt zeggen doe het dan ook op TV en wees trots op wat we hier in huis hebben

Maar zoals vaak DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL

 

Ik snap je punt wel, hoor, Party. Maar ik ben zelf al de hele tijd een beetje (wat heet, nogal) verbaasd dat die opmerkingen alsmaar het label 'kritiek' opgeplakt krijgen. Dat is toch niet nodig? Ik lees het helemaal niet als kritiek. Er is toch ook nog zoiets als opbouwende feedback, tips, verbetersuggesties - whatever.

 

In het topic 'denken jullie even allemaal mee over een prepperstunt' gaat het om de vraag hoe kunnen we zoveel mogelijk mensen bereiken. Daar is door velen fanatiek meegedacht en daar komen precies dezelfde dingen voorbij, maar hier wordt het opeens weggezet als stuurlui-aan-wal-gedrag. Dat vind ik dus vreemd. En dat vind ik dus jammer. Zo lees ik het namelijk in elk geval helemaal niet.

 

Dit draadje staat roodgloeiend van de kudo's en de waardering en respect en noem maar op. Benadrukt wordt alsmaar hoe tof mensen het vinden dat Dick dit zo doet. En inderdaad, een aantal mensen doet daarnaast nog suggesties, meestentijds uiterst netjes geformuleerd - zeker gezien de duidelijke toonzetting die hier op t forum vaak gebruikelijk is.

 

Ongetwijfeld wordt mijn verbazing gekleurd door het feit dat ik persoonlijk dezelfde overweging had als Kungfufox. En dat wil niet zeggen dat het optreden van Dick dus niet goed was, of dat ik het dan zelf maar moet doen, of dat ik wel/niet verstand heb van communicatie etc etc. Kom op zeg. Het was prima. En van mij mag Dick het doen zoals hij wil. Desalniettemin het blijft een interessante vraag of je meer mensen kunt bereiken door te focussen op zelfredzaamheid. En zou ik het fijn vinden als ik daar mijn gedachten over kan laten gaan naar aanleiding van zo'n uitzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste @Rothbard ,

 

ik ben het helemaal met je eens dat je de juiste informatie moet verstrekken aan mensen, wel vind ik je reactie overdreven. je zit te mierenneuken om zo'n klein detail , wat de boodschap in zijn algemeen weglaat, als je het er niet mee eens bent. zul je zelf iets moeten doen , ik heb zoveel respect voor Dick dat hij , op tv durft te verschijnen. hij kwam niet in dat programma om een bebruiksaanwijzing te geven van de Katadyn Pocket. hij was daar om een andere reden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts:

Interessant wat hier gebeurt: op de een of andere manier negeer je "Ik lag die wetenschappelijke meetlat langs de reactie van RayCokes, ik reageerde niet eens op jou direct. Als ik me echt druk zou maken om die feitelijke onjuistheid in jouw mediaoptreden, had ik wel direct op jou kritiek gegeven", en blijft vast hangen in die verdedigingsmodus. Een simpele suggestie wordt geïnterpreteerd als een voorschrift en ontleedt, waarschijnlijk om de aandacht af te leiden. Je voelt je persoonlijk aangevallen, dat moet het zijn. En ik vermoed dat je bang bent dat je mediaoptreden niet perfect was, en dat projecteert op mij. Denk er eens over na Dick, want dit is lachwekkend aan het worden.

 

Overigens iets over je Cambodja anekdote: Sleutelwoord is 'risico'.

Na orkaan Katrina waren er in New Orleans vrijwilligers die hielpen met de heropbouw, en ook zo'n pompje gebruikten. Bij orkanen raakt het overstromingswater wel eens gemengd met rioolwater, dat vol met menselijke uitwerpselen zit. Een aantal van hen werden wel ziek. De poriegrootte van 0,2 micron is simpelweg niet klein genoeg voor virussen. Veel virussen worden verwijderd doordat hun gastheer weggefilterd wordt, of doordat ze zich hechten aan het filtermateriaal, maar veilig is het niet.

 

beste @Rothbard ,

 

ik ben het helemaal met je eens dat je de juiste informatie moet verstrekken aan mensen, wel vind ik je reactie overdreven. je zit te mierenneuken om zo'n klein detail , wat de boodschap in zijn algemeen weglaat, als je het er niet mee eens bent. zul je zelf iets moeten doen , ik heb zoveel respect voor Dick dat hij , op tv durft te verschijnen. hij kwam niet in dat programma om een bebruiksaanwijzing te geven van de Katadyn Pocket. hij was daar om een andere reden

 

Hallo, aarde aan cerdo! Voor de derde keer nu al: Ik reageerde op RayCokes, en gaf geen directe kritiek op Dick's mediaoptreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor @leidseprepper maar nu kan ik je even niet volgen ik heb op niemand persoonlijk gereageerd maar op de algemene tendens

en hoezo alleen maar kudos ,heb je de min waarderingen ook gezien dan en de bitchlaps die er uitgedeelt zijn?

En wat jouw verbazing met persoonlijke gevoel als wat Fox zegd hier verder mee vandoen heeft snap ik niet zo

Is het dan nu de bedoeling dat voordat er een intervieuw door @Dick Berts wordt gegeven dat ie aan jan en alleman eerst moet gaan vragen wat en welke items er beslist in moeten zitten en hoe de toonzetting is ,komopzeg je zegd het zelf al

En als er al kritiek is vraag die man(dick) dan om te stoppen maar val mij daar niet op aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts:

Interessant wat hier gebeurt: op de een of andere manier negeer je "Ik lag die wetenschappelijke meetlat langs de reactie van RayCokes, ik reageerde niet eens op jou direct. Als ik me echt druk zou maken om die feitelijke onjuistheid in jouw mediaoptreden, had ik wel direct op jou kritiek gegeven", en blijft vast hangen in die verdedigingsmodus. Een simpele suggestie wordt geïnterpreteerd als een voorschrift en ontleedt, waarschijnlijk om de aandacht af te leiden. Je voelt je persoonlijk aangevallen, dat moet het zijn. En ik vermoed dat je bang bent dat je mediaoptreden niet perfect was, en dat projecteert op mij. Denk er eens over na Dick, want dit is lachwekkend aan het worden.

 

Overigens iets over je Cambodja anekdote: Sleutelwoord is 'risico'.

Na orkaan Katrina waren er in New Orleans vrijwilligers die hielpen met de heropbouw, en ook zo'n pompje gebruikten. Bij orkanen raakt het overstromingswater wel eens gemengd met rioolwater, dat vol met menselijke uitwerpselen zit. Een aantal van hen werden wel ziek. De poriegrootte van 0,2 micron is simpelweg niet klein genoeg voor virussen. Veel virussen worden verwijderd doordat hun gastheer weggefilterd wordt, of doordat ze zich hechten aan het filtermateriaal, maar veilig is het niet.

 

 

 

Hallo, aarde aan cerdo! Voor de derde keer nu al: Ik reageerde op RayCokes, en gaf geen directe kritiek op Dick's mediaoptreden.

 

had ik toch alles moeten lezen sorry:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo slotje, moet iets dicht omdat we het niet met elkaar eens zijn ? lekker demo hoor

 

Op maandag 12 november 2012 is @Dick Berts van 17.15 - 17.35 live op tv in het tv magazine "Noord-Hollands Diep" van RTVNH. Het programma wordt die dag ieder uur herhaald. Uiteraard gaat het over preppen. Op naar het (tien) duizendste lid voor preppers.nl.

 

Dit was de eerste post hoezo niet productief

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me in dit draadje een tijd afzijdig gehouden en alleen mee gelezen maar vind het nu toch te ver gaan, de een denkt het beter te weten dan de ander en gaan daar op door, en ok misschien heeft de 1 wat meer gelijk dan de ander maar waar we volgens mij allemaal over eens zijn is dat je beter een catadyn of ieder ander filter kan hebben (waar jij dan ook de voorkeur aangeeft) dan helemaal niks.

misschien had dick berts het iets beter moeten formuleren maar wij weten niet hoe het is om in zon korte tijd veel info te geven aan de eventuele nieuwe preppers.

ik geef meteen toe dat ik niet overal verstand van heb en een heleboel nog niet weet misschien een tip dat andere mensen dat ook is gaan doen in plaats van andere te corrigeren die wel degelijk er verstand van hebben

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me in dit draadje een tijd afzijdig gehouden en alleen mee gelezen maar vind het nu toch te ver gaan, de een denkt het beter te weten dan de ander en gaan daar op door, en ok misschien heeft de 1 wat meer gelijk dan de ander maar waar we volgens mij allemaal over eens zijn is dat je beter een catadyn of ieder ander filter kan hebben (waar jij dan ook de voorkeur aangeeft) dan helemaal niks.

misschien had dick berts het iets beter moeten formuleren maar wij weten niet hoe het is om in zon korte tijd veel info te geven aan de eventuele nieuwe preppers.

ik geef meteen toe dat ik niet overal verstand van heb en een heleboel nog niet weet misschien een tip dat andere mensen dat ook is gaan doen in plaats van andere te corrigeren die wel degelijk er verstand van hebben

 

Sluit maar achter aan in de 'Ik kan niet lezen en denk daardoor dat Rothbard kritiek leverde op het mediaoptreden van Dick'-rij, evenals degene die tijgertje een plusje heeft gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap maar in de 'Ik kan niet lezen en denk daardoor dat Rothbard kritiek leverde op het mediaoptreden van Dick'-trein, evenals degene die tijgertje een plusje heeft gegeven.

 

ik reageerde in het algemeen en niet persee alleen tegen jou maar blijkbaar voel je je aangesproken als iemand iets zegt. zegt meer over jou dan over mijn post.

het is opseminst niet de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen. het was algemeen bedoelt, als het persoonlijk over kwam dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

en als laatste voeg ik toe dat jij denk ik ook wel kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rothbard verlicht ons als we toch op detail gaan zitten, ik zei nog als ik me niet vergis heh :p Alleen andere filters zoals

 

Actieve kool, is ene van de weinige onderdelen van een filter waarmee je er nog iets extra's uit het water kan halen als je die optie al hebt. Als je andere methodes weet die we kunnen gebruiken, vertel het ons in een aparte thread, kunnen we allemaal nog wat leren.

Iedereen die dit spul gebruikt weet dat je navullingen moet hebben ivm eindigetijd van dat koolspul meer dan dat is er niet, helaas.

 

De zilver impregnatie werkt op hetzelfde niveau, er zitten geen hele stukken in maar zilververbindingen zoals micropur forte, dit is een bekend scheikundig fenomeen en onderdeel van de chemische reiniging. Zilver ionen zitten oa in enkele deo's dus ook de virussen in de katadyn worden aangepakt. Echter, deze katadyn filtert inderdaad die virussen er niet uit. Maar legt er wel een paar lam op basis van dit zilver. Alleen 100% op virussen daadwerkelijk filteren doen ze niet. Ook dit is bekend en zo worden ze logischerwijs ook niet gepromoot.

Als jou chemische reiniging die zilver bevat werkt, werkt dat ook geïmpregneerd in de filter hoor!

 

Alleen een volledig ander ontwerp filter zoals @wodan al aangeeft werkt dan nog beter.

 

Maar ook ik breid er hier een punt aan. Ik merk helaas dat er te heftig en slecht onderbouwt of niet volledig wordt gereageerd.

 

Doch bedankt dat je meermalen mij moet aanhalen, dat niet iedereen dat leest :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen preppers.nl youtube kanaal openen met een beheerder waar mensen hun eigen filmpjes heen kunnen sturen ?

Kan iedereen alles zelf in beeld brengen anoniem blijven, en zijn eigen verhaal doen.

En zo krijg je in Nederland ook weer een breder publiek te pakken, inclusief media.

Het is ook nog eens voor niks.

Zelf zou ik graag meewerken aan zo iets.

 

Groeten Vinny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, interessant zeg, heeft Johnny Bravo vakantie of zo, die weet alles van water filters....en één ding valt mij dan weer op, jullie hebben allemaal een beetje gelijk, maar Dick het meest, al was het alleen maar omdat hij met zijn kop op teevee durft.

 

Ik kan jullie verdorie ook geen drie dagen alleen laten hè?! ;)

 

Ben ik even weg, barst er een enorme discussie los! En dat nog wel zonder mij!

 

En nu allemaal lief doen tegen elkaar, anders ga ik me er mee bemoeien, en dan is het niet best...

 

JB

 

P.S.: ;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...