Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat doe je als er een militaire dictatuur komt?


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Velen hier denken dat ze in het verzet gaan in zo'n situatie, na de oorlog waren er ook een hoop die zeiden in het verzet te hebben gezeten...tijdens de oorlog was het toch maar een relatief beperkt groepje die echt wat hebben gedaan.

Nu zou ik ook zeggen dat ik in het verzet zou gaan, maar of ik het ook echt durf als het zover is, dat durf ik niet te zeggen....

 

Het naoorlogse verzet was veel groter dan het verzet tijdens de oorlog zelf. In de jaren '80 zat bijna iedereen in het verzet, behalve de leden van de Centrumpartij. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik bedoelde met deze draad om te vragen wat je specifiek als prepper doet wanneer er een MD komt, niet wat je als gewone burger zou doen.

 

Bijv. de dictator vaardigt een executive order uit waarin het hamsteren van voedsel verboden wordt en roept mensen op om voedselhamsteraars aan te melden. Je hele kelder is volgestouwd met preps. Je weet niet zeker of dit niet bekend is bij je buren. Wat ga je dan doen? Kan je alles goed verstoppen, ga je jezelf aangeven of wacht je tot de jackboots je kelderdeur intrappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou doorgaan om zo low profile mogelijk te leven. Niet teveel aandacht trekken en daarnaast op iedere situatie reageren zoals ik op dat moment het beste acht.

 

Een militaire dictatuur hoeft niet per definitie slechter uit te pakken dan de huidige puinzooi van de moderne democratie waarin we uiteindelijk ook geringeloord worden door de financiele wereld.

Uitgangspunt blijft dat in elke bestuursvorm ik mij niet zal neerleggen bij zaken en akties die ik als onrechtmatig beschouw, ongeacht de naam van de bestuursvorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen hier denken dat ze in het verzet gaan in zo'n situatie, na de oorlog waren er ook een hoop die zeiden in het verzet te hebben gezeten...tijdens de oorlog was het toch maar een relatief beperkt groepje die echt wat hebben gedaan.

Nu zou ik ook zeggen dat ik in het verzet zou gaan, maar of ik het ook echt durf als het zover is, dat durf ik niet te zeggen....

 

Dit is de beste reactie imo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het lezen van dit draadje zat ik, tussen de filmrecensies door, te wachten op een reactie zoals die van shooter.

 

Het eerste gevoel wat bij mensen opkomt bij het idee onderdrukt te worden door een militair regime is, "Daar geef ik me niet aan over, ik ga terug vechten!". Echter zullen er maar weinig mensen zijn die dit daadwerkelijk zullen doen.

Natuurlijk bekruipt dit gevoel mij ook maar de wil om te overleven zegt mij juist om low-profile te blijven en niet op te vallen.

In WWII hadden de boeren in ons land relatief weinig last van de onderdrukkers. Ze waren zelfverzorgend en deden gewoon hun ding. Boeren zijn de natuurlijke preppers.

 

Het punt wat TyrionLannister wilde maken vind ik op zich wel een interessant onderwerp, wat doe je nu als prepper om je voor te bereiden op zo'n scenario. Want dat is toch wat wij doen, mogelijke shtf scenario's bedenken en daar een oplossing voor bedenken.

 

Ondanks dat ik de kans op een militaire dictatuur niet zo groot acht, is het wel iets om even over na te denken en eventueel mijn lifestack beter te verbergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde met deze draad om te vragen wat je specifiek als prepper doet wanneer er een MD komt, niet wat je als gewone burger zou doen.

 

Bijv. de dictator vaardigt een executive order uit waarin het hamsteren van voedsel verboden wordt en roept mensen op om voedselhamsteraars aan te melden. Je hele kelder is volgestouwd met preps. Je weet niet zeker of dit niet bekend is bij je buren. Wat ga je dan doen? Kan je alles goed verstoppen, ga je jezelf aangeven of wacht je tot de jackboots je kelderdeur intrappen?

 

Oh in dat geval verstop ik mijn voorraad in zijn volledigheid, nu is dat 50/50... Slimme jongens als ze die vinden. En dan probeer ik nog steeds bij te hamsteren voor zover dat mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren '80 was er een miniserie getiteld Amerika (met Kris Kristofferson in de hoofdrol) die zich afspeelde in een Amerika dat op slinkse wijze via de Verenigde Naties werd overgenomen door de Sovjet-Unie.

 

Die serie staat geheel op Youtube. Het is een lange zit (13 uur) maar laat zien hoe een militaire takeover eruit zou kunnen zien.

 

Mensen worden niet in eerste instantie door geweld onderdrukt maar met het idee dat er een "nieuw Amerika" is waar de oude regels niet meer gelden. De Russen worden door velen gezien als bevrijders.

 

Hier een scene waarin een ogenschijnlijke patriottstische optocht plaatsvindt, waarin echter rode banieren met de beeltenis van Lincoln naast die van Lenin worden gedragen, gevolgd door een parade van de UNSSU (United Nations Special Service Unit), die bestaat uit Oostblokmilitairen:

 

 

Begin van de serie hier:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

De huidige Europesche unie verschilt niet veel van het Nazi regime.

 

Ze willen van alle europeese land 1 land maken dan zijn we 1 volk met 1 president (1 leider) lijkt verdacht veel op ein land ein volk ein furher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Natuurlijk zijn we dat wel met elkaar eens! We kiezen de kant van het volk. Toen ik destijds bedankt werd als reserve officier bij het Korps Mariniers, ontving ik een brief van de Directeur Personeel van de Koninklijke Marine, daarin vroeg hij ons, om ook na ons leeftijds ontslag nog een ambassadeursfunctie te vervullen van de krijgsmacht in de samenleving. Ik heb hem terug geschreven, dat ik me nu juist altijd een ambassadeur van de samenleving in de krijgsmacht heb gevoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...