Preppah Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 er zit een plastic afsluitdekseltje bij. Deze doet zn werk erg goed, want het roggebrood is na 2 maanden nog steeds zacht, niet beschimmeld, weinig veranderd van smaak en dus nog te eten! Lang houdbaar indien gesloten, maar eenmaal geopend ook nog erg lang te gebruiken, goed spul dus, je moet alleen wel van roggebrood houden. Let op: dit is niet míjn ervaring. Het brood in de blikken die ik voor de review had geopend, toonde na ongeveer twee weken toch schimmel. Ook al had ik de blikken uiteraard afgesloten bewaard met het dekseltje erop. Ik weet niet of dit toevallig alleen bij deze lichting zo was, of dat dit altijd geldt. In mijn geval was het brood dus -eenmaal geopend- beperkt houdbaar (max. 2 weken). - Preppah Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Preppah, Dat is een lastige ervaring. Om te schimmelen, geld voor ieder brood dat ze eerst geent moeten zijn met de spore die deze schimmel veroorzaakt. Wat je vaak ziet, is dat dagelijks brood deze spore al bij zich draagt vanuit de bakkerij. En wanneer je eenmaal een verschimmelt brood in je kast hebt gehad, alle brood daarna sneller en makkelijker verschimmelt. Overigens kan deze schimmel heel paradoxaal in een SHTF situatie levens redden, want vaak is het peniciline, ook al moet je dan wel weten hoe het te gebruiken Probeer eens of het roggebrood ook zou schimmelen wanneer je het op een andere plaats openmaakt en wegzet. De dichtheid aan sporen in de lucht is niet overal gelijk. Het blijft lastig, het heeft niets met hygiene te maken, maar alles met een verschrikkelijk goed voortplantingssysteem van deze schimmel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 september 2012 Delen Geplaatst: 25 september 2012 ik vermoed dat in geval van shtf je zon blik toch niet zolang open laat en door die schimmels hebben meer armen de pest vroeger overleefd omdat ze uit armoede beschimmeld brood aten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Let op: dit is niet míjn ervaring. Het brood in de blikken die ik voor de review had geopend, toonde na ongeveer twee weken toch schimmel. Ook al had ik de blikken uiteraard afgesloten bewaard met het dekseltje erop. Ik weet niet of dit toevallig alleen bij deze lichting zo was, of dat dit altijd geldt. In mijn geval was het brood dus -eenmaal geopend- beperkt houdbaar (max. 2 weken). - Preppah Bij de gasspoeling wordt de in de verpakking aanwezige omgevingslucht verdrongen door het instromen van beschermgas. ....... Verpakt onder verpakkingsgas blijven levensmiddelen langer vers. Of het nu verse vissen, boterhammen, worst of slagroom betreft: de betrouwbare afscherming van het zuurstof in de lucht remt kleur- en smaakveranderingen alsmede de groei van aërobe bacteriën en schimmels. Meer: http://www.westfalengassen.nl/technischegassen/verpakken.php Luchtdicht afsluiten met vervuilde lucht is funest. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LudoSanders Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen dit ingblikte brood en het Roggebrood uit de supermarche? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Ingeblikt brood is langer houdbaar. Overigens kan je zelf ook brood lang houdbaar maken door wecken. Cake ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Ingeblikt brood is langer houdbaar. Overigens kan je zelf ook brood lang houdbaar maken door wecken. Cake ook. Hmm brood wecken had ik nog niet van gehoord, goede tip. Meeste van het houdbare brood wat mijn kids wel graag eten maar ik niet, smaakt naar lijm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 moet je eens engelse "christmas cake" opzoeken en maken.. Zitten genoeg calorieën in om een klein gezin voor een week te voorzien, en qua houdbaarheid.. nja, je begint er het jaar voordien al aan, en eet er in november het jaar erna nog van. bron: eigen ervaring in de UK Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Uitleg over hoe brood te wecken http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Brood_wecken/brood_wecken.html en nog één,met een filmpje. http://www.landleven.nl/Culinair/Algemeen/2015/2/Filmpje-brood-wecken-1702545W/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.