BSTS Geplaatst: 27 augustus 2012 Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Voor de mensen die the truth about food kennen is dit bekend ;-) Een lege maakt maar ghreline aan dat is een hoormon wat zegt HONGER !!! Om een verzadigt gevoel te hebben is het belangrijk om een volle/"opgerekte" te hebben. Het drinken van water voor het eten werkt niet, dat gaat direct door de maag heen. Drinken tijdens het eten helpt daar dan wel weer wel. Zolang de maag onverteeerd eten in zich heeft gaat "de klep" aan de onderkant niet open. Soep werkt het zelfde en dus zal je een langer voldaan gevoel hebben. Vooral in het begin zal ratsoenering zwaar vallen. Het preppen van soep in blik en zakken heeft in een aantal voordelen geldt natuurlijk voornamelijk voor de bug-in; - variate in het eten. - is lang houdbaar + 12 maanden in zakken en in blik langer en ik vermoed ook langer dan de tht. - is stapelbaar - redelijk goedkoop (vorige week in de bonus 2 zaken 2 euro) - vol water wat je watervoorraad ten goede komt. - Aanvullen met brood, aardappels of andere dingen om toch op je 2000kcal te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 27 augustus 2012 Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Goede post bsts! Bedankt voor de tips. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrjixies Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik heb zelf 20 kilo whey poeder op vooraad. Van een shake zit ik ruim 3 uur propvol. Je kan het gewoon aanlengen met water. En is redelijk lang houdbaar ( 2 a 3 jaar waarschijnlijk nog veel langer als je het insealt en er een paar oxy absorbers bij doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hollander Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ook een goede is pasta's, zijn lang houdbaar en hebben een goede verzadigingsgevoel. Doe hier een blik gesneden tomaten bij en je hebt al een redelijke maaltijd qua kc mineralen en vitaminen (beperkt gezien het allemaal uit een blik komt). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Die eerste dagen en misschien weken - zie de titel - probeer ik me te beperken tot de minder houdbare etenswaren. Op het moment dat het fout gaat eet ik eerst vriezertje en koelkast leeg + alle dozen, potten en pakken die open zijn, van pasta tot rijst tot jam tot ikweetnietwat. Ik hoop verder dat er nog tijd is om naar een paar supermarkten te gaan. Mijn inschatting is dat het hamsteren dat ongetwijfeld gaat gebeuren zich zal richten op lang houdbaar spul. Maar dat heb ik al (en iedere week meer ...), zodat ik me in die laatste periode kan richten op voedsel dat minder lang houdbaar is en op dingen die mensen in hun haast minder belangrijk vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 En let idd er op dat de soep in zak een flink korte levensduur heeft dan die in blik. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krekel Geplaatst: 3 september 2012 Delen Geplaatst: 3 september 2012 Genoeg blikken soep op voorraad, deze verrijken met extra vermicelli en soepballetjes in blik en voila: een warme maaltijd. Niet voor elke dag natuurlijk, variatie van de maaltijden houd de moed erin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 3 september 2012 Delen Geplaatst: 3 september 2012 Groentesoep uit blik, kun je verrijken met bijv brandnetel of andere voedzame planten die meer dan voldoende in het wild voorkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.