Ga naar inhoud
GENEGEERD

Misschien mijn nieuwe BOL ?


Gunnie

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kun je een paar nachten daar doorbrengen? Evt een goodwill bedrag aan huidig eigenaar. Ik pomp grond water met een windmolen, de water kom binnen in een grotte cement bak.de windmolen is bijna 12 meter hoog,Best zichtbaar. In mijn keuken is een handpomp,om te drinken ga het water in een berkley. Ik vindt dat je pas merk of iets goed is voor jouw door tijd erin door te brengen.

Als je zoiets koop in een druk bewoonde gebied, dus de hele benelux , kom met een goede reden die je standard woord. Je zoek een rustig plek om te mediteren, of wat dan ook. Als het maar vooral heel suf klink. Dan heb niemand er belangstelling voor.

 

Het betreft een bos, ik denk niet dat daar windmolens gebouwd mogen worden, en volgens mij heb je er ook niks aan in een dicht bos hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even checken of ik het goed begrijp (want in dat geval begrijp ik het niet):

Je deelt hier een huis als zijnde jouw mogelijke nieuwe BIL, maar je had nog niet naar de prijs gekeken?

 

NEEE, maakte als grapje dat ik een leuk "huisje" op het oog had, ik had alleen de koopprijs gezien , maar op een andere site stond schijnbaar ook een huurprijs vermeld ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEEE, maakte als grapje dat ik een leuk "huisje" op het oog had, ik had alleen de koopprijs gezien , maar op een andere site stond schijnbaar ook een huurprijs vermeld ;)

 

Tis dat ik effe niets te doen had anders stuurde ik je de rekening wel voor het van het werk houden.....

Overigens heb je dus OOK de garage van 30m2 gemist ONDER het huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis dat ik effe niets te doen had anders stuurde ik je de rekening wel voor het van het werk houden.....

Overigens heb je dus OOK de garage van 30m2 gemist ONDER het huis.

 

Hey, dat je van het werk gehouden wordt is je eigen KEUZE !!! ;) ... je hoeft niet mee te lezen of te reageren hahaha

Ik raak in de war hier, ja ... die garage onder het huis klopt ... ik dacht dat je die romney loods bedoelde ... maar die is ruim 100m2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een voor mij mooie locatie gevonden als BOL.

Een stuk bos met stempel recreatie.

Het is een paar hectare groot, voorzien van een eenvoudige boshut zonder nutsvoorzieningen en een schuur.

Ligt midden in de bossen en het terrein is omsloten door middel van hekwerk met prikkeldraad.

Geen buren in een straal van 700 meter en door middel van een bosweg toegang tot een provinciale weg waar je binnen 5 minuten het buitenland in rijdt.

Echt een locatie "off the grid ".

Financieel is het voor mij betaalbaar.

 

Klinkt dat goed of niet ? ( voor mij in ieder geval wel ) , graag ideeën , suggesties of opmerkingen van jullie.

 

Groet Marc

Dat klinkt als een hele mooie locatie.

Omdat ik zelf van mening bent dat je niet moet wachten totdat er pas iets mis gaat voordat je naar je BOL locatie gaat even het volgende ;)

Zelf zitten we met onze huisvesting ook in een recreatiegebied, echter heeft dit ook zo zijn minpunten.

Zo zal je er waarschijnlijk wel 365 dagen per jaar mogen "recreeren" alleen zal je er echter niet mogen wonen (en ja daar zit een heel groot verschil in)

Belangrijk is het dan ook om het even bij de gemeente uit te zoeken wat wel en niet mag

Blokhutten/Caravan's/chalets/huifkarren/yurt's en tipi's worden in Nederland niet als woning gezien omdat deze niet aan de bouweisen voldoen die de regering heeft vastgelegd (zeker niet in combinatie met off-grid voorzieningen) waardoor de gemeente je recreatiewoning onbewoonbaar kan verklaren wanneer je langer als 3 maanden aaneengesloten op je BOL locatie zit. (zien ze dan als illegaal wonen)

Nu is er altijd een grijs gebied waar je tussen kan zweven en voorzie ik geen hele erge problemen om deze droom voor je uit te laten komen maar er zitten natuurlijk wel consequenties aan waar je dan natuurlijk ook automatisch voor kiest.

Ik zal het dan ook zeker niet iedereen zomaar aanbevelen om de stappen om permanent op een recreatiegebied te verblijven uit te voeren.

Aan de andere kant, ik zou echt niet meer terug kunnen gaan in de reguliere huisvesting omdat ik inmiddels te verwend ben geraakt met het leven vanuit het absolute minimum en de basis zonder enige luxe om mij heen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt als een hele mooie locatie.

Omdat ik zelf van mening bent dat je niet moet wachten totdat er pas iets mis gaat voordat je naar je BOL locatie gaat even het volgende ;)

Zelf zitten we met onze huisvesting ook in een recreatiegebied, echter heeft dit ook zo zijn minpunten.

Zo zal je er waarschijnlijk wel 365 dagen per jaar mogen "recreeren" alleen zal je er echter niet mogen wonen (en ja daar zit een heel groot verschil in)

Belangrijk is het dan ook om het even bij de gemeente uit te zoeken wat wel en niet mag

Blokhutten/Caravan's/chalets/huifkarren/yurt's en tipi's worden in Nederland niet als woning gezien omdat deze niet aan de bouweisen voldoen die de regering heeft vastgelegd (zeker niet in combinatie met off-grid voorzieningen) waardoor de gemeente je recreatiewoning onbewoonbaar kan verklaren wanneer je langer als 3 maanden aaneengesloten op je BOL locatie zit. (zien ze dan als illegaal wonen)

Nu is er altijd een grijs gebied waar je tussen kan zweven en voorzie ik geen hele erge problemen om deze droom voor je uit te laten komen maar er zitten natuurlijk wel consequenties aan waar je dan natuurlijk ook automatisch voor kiest.

Ik zal het dan ook zeker niet iedereen zomaar aanbevelen om de stappen om permanent op een recreatiegebied te verblijven uit te voeren.

Aan de andere kant, ik zou echt niet meer terug kunnen gaan in de reguliere huisvesting omdat ik inmiddels te verwend ben geraakt met het leven vanuit het absolute minimum en de basis zonder enige luxe om mij heen. :D

 

Het betreft hier een BOL .... dus niet om permanent te verblijven , zou er dan zeker geregeld heen gaan, maar mijn vaste verblijfplaats is daar dus niet !!

Wel handige tips trouwens, dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg mij dan eens uit wat het verschil is tussen je bil en bol aangezien je naar beide toe moet rijden

 

Nee, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd verwoord !!

Ik ben aan het kijken naar eventueel een koophuis met mijn wensen als BIL .... mocht dit op een of andere manier niet lukken, dan blijf ik zitten waar ik zit, maar dan wil ik wel kijken voor een BOL !!

Dus het is niet en / en .... maar of /of ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...