Gast Toef Geplaatst: 26 augustus 2015 Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 Op veler verzoek. Ingrediënten ; -1 Komkommer -1 Gesnipperde ui/ sjalot -1 rode peper, fijngehakt -200 ml natuur azijn + de inhoud van 4 eetlepels -1 eetlepel donkere basterdsuiker -1 teen geperste knoflook -1 theelepel gemberpoeder (Djahe) -1 theelepel korianderpoeder (Ketoembar) -2 kruidnagelen -4 eetlepels suiker (gewone) -300 ml water - zout Snijd de komkommer door in de lengte en haal de zaadlijsten eruit met een lepel, snijd hem dan in stukjes en meng met rode peper en mespuntje zout in een kom. Breng 4 eetlepels natuur azijn met de bastard suiker in een steelpan aan de kook en schenk dit over de komkommer en roer door. Doe in de steelpan de rest van de natuur azijn, 300 ml water, knoflook, 1 theelepel zout, gember en koriander poeder, 2 kruidnageltjes en suiker, breng dit aan de kook. Blijf roeren tot dat de suiker is opgelost. Azijn mengsel over de komkommer schenken door roeren en af laten koelen. Daarna in een glazen pot doen of iets anders wat je handig vindt, je kan het ook heet in glazen pot doen...dan is het langer houdbaar (inmaken) Het originele recept is met palmsuiker en je kan het ook met pepers die jij lekker vindt doen, ik noem madam jeannette, rawit en jalapeno varieer er op los zou ik zeggen Selamat makan ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 Altijd lekker dat Indonesische eten, mijn favoriet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dubbel0 Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 terima kassih banyak ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 Hé @Toef, ik weet niet of je deze al kende, maar dit is een must have voor preppers die van de Indo keuken houden. http://www.kvmo.nl/images/pdf/algemeen/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 ik weet niet of je deze al kende, maar dit is een must have voor preppers die van de Indo keuken houden. Ik ken het, heb het recepten boek al jaren in een klapper zitten, zo'n blauwe met een anker erop Het is idd. een must have ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crafts Geplaatst: 28 augustus 2015 Delen Geplaatst: 28 augustus 2015 Op veler verzoek. Ingrediënten ; -1 Komkommer -1 Gesnipperde ui/ sjalot -1 rode peper, fijngehakt -200 ml natuur azijn + de inhoud van 4 eetlepels -1 eetlepel donkere basterdsuiker -1 teen geperste knoflook -1 theelepel gemberpoeder (Djahe) -1 theelepel korianderpoeder (Ketoembar) -2 kruidnagelen -4 eetlepels suiker (gewone) -300 ml water - zout Snijd de komkommer door in de lengte en haal de zaadlijsten eruit met een lepel, snijd hem dan in stukjes en meng met rode peper en mespuntje zout in een kom. Breng 4 eetlepels natuur azijn met de bastard suiker in een steelpan aan de kook en schenk dit over de komkommer en roer door. Doe in de steelpan de rest van de natuur azijn, 300 ml water, knoflook, 1 theelepel zout, gember en koriander poeder, 2 kruidnageltjes en suiker, breng dit aan de kook. Blijf roeren tot dat de suiker is opgelost. Azijn mengsel over de komkommer schenken door roeren en af laten koelen. Daarna in een glazen pot doen of iets anders wat je handig vindt, je kan het ook heet in glazen pot doen...dan is het langer houdbaar (inmaken) Het originele recept is met palmsuiker en je kan het ook met pepers die jij lekker vindt doen, ik noem madam jeannette, rawit en jalapeno varieer er op los zou ik zeggen Selamat makan ! Hallo Toef, Lees ik eroverheen? maar wanneer doe ik wat met het gesnipperde uitje? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 28 augustus 2015 Delen Geplaatst: 28 augustus 2015 Hallo Toef, Lees ik eroverheen? maar wanneer doe ik wat met het gesnipperde uitje? Goeie..... vergeten Uitje kan bij de stukjes komkommer, peper en mes puntje zout in de kom. Dank je wel Crafts ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 28 augustus 2015 Delen Geplaatst: 28 augustus 2015 Dank je wel @Toef Dat zal ik eens gaan maken, was ook superlekker op het SC Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EddyCorleone Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Bedankt @Toef Ga het eerdaags maken zodra de komkommers weer binnenkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Er zat toch ook tauge doorheen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Er zat toch ook tauge doorheen? Klopt ! Het gaat wel lekker zo he.... bakje taugé kan er op hetzelfde moment in als het uitje. Ach..ach... sorry hoor Tnx Highway. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Klopt ! Het gaat wel lekker zo he.... bakje taugé kan er op hetzelfde moment in als het uitje. Ach..ach... sorry hoor Tnx Highway. geen probleem biertje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 @Highway Over een uurtje graag, dan zit mijn dienst erop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Wat is dat toch met al die mensen die zitten te forummen tijdens het werk? En vooral, zijn er nog vacatures? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Ingrediënten ; -1 Komkommer -1 Gesnipperde ui/ sjalot -1 Bakje taugé -1 rode peper, fijngehakt -200 ml natuur azijn + de inhoud van 4 eetlepels -1 eetlepel donkere basterdsuiker -1 teen geperste knoflook -1 theelepel gemberpoeder (Djahe) -1 theelepel korianderpoeder (Ketoembar) -2 kruidnagelen -4 eetlepels suiker (gewone) -300 ml water - zout Snijd de komkommer door in de lengte en haal de zaadlijsten eruit met een lepel, snijd hem dan in stukjes en meng met rode peper,ui,taugé en mespuntje zout in een kom. Breng 4 eetlepels natuur azijn met de bastard suiker in een steelpan aan de kook en schenk dit over de komkommer en roer door. Doe in de steelpan de rest van de natuur azijn, 300 ml water, knoflook, 1 theelepel zout, gember en koriander poeder, 2 kruidnageltjes en suiker, breng dit aan de kook. Blijf roeren tot dat de suiker is opgelost. Azijn mengsel over de komkommer schenken door roeren en af laten koelen. Daarna in een glazen pot doen of iets anders wat je handig vindt, je kan het ook heet in glazen pot doen...dan is het langer houdbaar (inmaken) Het originele recept is met palmsuiker en je kan het ook met pepers die jij lekker vindt doen, ik noem madam jeannette, rawit en jalapeno varieer er op los zou ik zeggen Selamat makan ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Wat is dat toch met al die mensen die zitten te forummen tijdens het werk? En vooral, zijn er nog vacatures? Niet geschikt voor jou Loreen, jij denkt te veel na Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.