De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Sinds vorige week donderdag heb ik mezelf de Esee Izula aangeschaft. Was opzoek naar een klein sterk degelijk nekmes, en deze is het geworden. Verrassend licht van gewicht doch oeresterk, en was heel scherp geleverd. Heb hem als test 2 dagen rond men hals gehangen, en stoort totaal niet mede door het lichte gewicht. Ben er zo aan verkocht dat ik ook Esee als primairie mes ga nemen en wel te verstaan de Esee 4. De paracord rond het handvat is maar tijdelijke vervanging tot als ik de Micarta handvaten heb besteld, Het verstelbaar nektouw blijft zoals het is. Heb het mes in mijn werkrugzak steken maar gaat ook mee op een dagje uit in het bos. Meer info: Lemmetlengte: 6.7 cm Lengte: 15.7 cm Lemmethoogte: 2.6 cm Lemmetdikte: 4.2 mm Staalsoort: 1095-koolstofstaal Hardheid: 57 HRC Type snede: plain edge Afwerking lemmet: poedercoating Kleur: zwart Gewicht: 55 gram Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Kan aan mij liggen maar ik mis je punt? raad je het mes aan? of wou je gewoon eventjes showen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik wist dat ik het niet moest posten, wou het gewoon even laten zien. sorry daarvoor Ik zou het zeker aanraden, maar dan als back up. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik wist dat ik het niet moest posten, wou het gewoon even laten zien. sorry daarvoor Ik zou het zeker aanraden, maar dan als back up. Die eerste zin snap ik niet, hoezo zou je het niet moeten posten? Omdat @MyronPrps gewoon netjes zich afvraagt wat het doel van je bericht is? Het is leuk dat je een nieuw mes hebt, het is leuk dat je het deelt, zou ik ook doen als ik jou was Als je er nu nog bij zet waarom je het aanraadt, en waarom als backup, is het naast leuk nog nuttig en duidelijk ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Kan aan mij liggen maar ik mis je punt? Hier is ie: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Die zin van moest, heb ik verkeerd geschreven, had waarschijnlijk in een ander draadje dit bericht moeten zetten Ik raad het aan, omdat het niet begeeft als je er redelijk wat kracht opzet, ondanks zijn lichte gewicht toch heel robuust voelt. Hij is te klein om bv, te batonne of om het grotere hak en slag werk. Is makkelijk te dragen onder shirt zonder dat het opvalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 hoe kan ik dit verwijderen, plaats ik het elders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 hoe kan ik dit verwijderen, plaats ik het elders. Een mod kan eventueel je bericht verplaatsen, maar volgens mij staat het hier prima hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Mooi mes, je maakt de post extra nuttig als je even in foto's voor doet joe je die paracord wrap doet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Mooi mes, je maakt de post extra nuttig als je even in foto's voor doet joe je die paracord wrap doet! Ik heb op youtube, neckknive paracord ingevoerd en voor de nektouw, paracord lanyard neckknive. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Misschien linkje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Misschien linkje? voor het handvat: voor het nektouw: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Tanx man! Je hebt het wel mooi gedaan moet ik zeggen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Tanx man! Je hebt het wel mooi gedaan moet ik zeggen! was eerst even rotzooien, maar viel opzich mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Hier is ie: Wist dat dit zou komen zodra ik op plaats snelle reactie drukte. *fkers* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Die zin van moest, heb ik verkeerd geschreven, had waarschijnlijk in een ander draadje dit bericht moeten zetten Ik raad het aan, omdat het niet begeeft als je er redelijk wat kracht opzet, ondanks zijn lichte gewicht toch heel robuust voelt. Hij is te klein om bv, te batonne of om het grotere hak en slag werk. Is makkelijk te dragen onder shirt zonder dat het opvalt. De Izula is een prima neck knife. Ik heb hem sinds een paar jaar, ook als back up. Ligt lekker in de hand maar echt gebruikt heb ik deze eigenlijk nog niet. Maakt niet uit, Esee-knifes zijn gewoon goed. Eerder dit jaar heb ik de zwarte scales gekocht en vorige maand een betere sheath, van kydex, zie de foto's. Dat vind ik het enige minpunt van Esee-messen: de sheaths, die zien er goedkoop en gammel uit en voelen ook zo. Mijn basismes is de Esee-4. Ook weer met custom kydex sheath die ik zelf heb opgeleukt met leer. Geweldig survival mes, doe ik nooit weg en meer heb ik niet nodig. Nou ja, voor dagelijks gebruik heb ik een simpele roestvrij stalen Mora en een aardappelschilmesje van Ikea. Je kunt niet zonder, écht waar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Damios Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @De Plaag toevallig had ik mijn Izula net twee dagen geleden binnen gekregen, Dark Earth kleur. Zelf kocht ik de Izula, omdat normaal gesproken ik een Esee 5 gebruik, pracht van een mes, maar beetje te groot voor de fijne dingen. Zat eerst richting de Esee 3 of Esee 4 te kijken, maar dacht nee ga toch maar voor de Izula. Het is klein genoeg voor de fijne dingen, maar ook stevig genoeg. @Pathfinder ja die kydex sheath stelt niet veel voor, bij mij brak al 1 van de moertjes bij het plaatsen van de belt clip, van mijn Esee 5 had ik ook gelijk een andere sheath gekocht. In de toekomst maar eens kijken voor wat anders voor de Izula. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @Pathfinder, ik was vanplan om de esee4 te nemen als primairie. Esee heft toch meerdere sheats in het assortiment? Met welk soort knoop zit het touw aan je mes vast? @Damios, ik heb eerst de Izula gekocht en ga erna voor groter kaliber. Achteraf geen spijt an gehad maar had misschien eerst een groter vast mes kunnen aanschaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @Pathfinder, ik was vanplan om de esee4 te nemen als primairie. Esee heft toch meerdere sheats in het assortiment? Dat weet ik eigenlijk niet. Deze heb ik gevonden op Ebay. Zag er goed uit, niet van dat dunne kydex maar een wat dikkere plaat.Voelt lekker stevig en deze sheath is platter dan de originele en dat is prettig onder een t-shirt of zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Zal als ik er eentje heb wel oproep plaatsen gericht aan de leerbewerkers op dit forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Damios Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @De Plaag is zeker ook niet verkeerd, weet je gelijk de formaat een beetje van wat je zoek. De 5 en 6 zijn echt groot, de 4 is een bushcraft model, 3 weer iets kleiner. Ik weet ook dat op ebay je de leren sheath kan vinden, maar sommige zijn wel aan de prijzige kant. voor de E5 en 6 heb je ook nog de MOLLE back, maar weet niet of er ook zoiets is voor de kleinere soorten. Beste is misschien idd eens te kijken bij een leerbewerker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Zal als ik er eentje heb wel oproep plaatsen gericht aan de leerbewerkers op dit forum. Wil je leer of Kydex ? Persoonlijk heb ik veel liever kydex sheath's en als je wilt ken ik wel iemand die deze kan maken. Als je Leer wilt zou ik zeker @Icewind eens raadplegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 26 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 @De Plaag is zeker ook niet verkeerd, weet je gelijk de formaat een beetje van wat je zoek. De 5 en 6 zijn echt groot, de 4 is een bushcraft model, 3 weer iets kleiner. Ik weet ook dat op ebay je de leren sheath kan vinden, maar sommige zijn wel aan de prijzige kant. voor de E5 en 6 heb je ook nog de MOLLE back, maar weet niet of er ook zoiets is voor de kleinere soorten. Beste is misschien idd eens te kijken bij een leerbewerker. Ik ga het hier op Preppers vragen dan, weet ik zeker dat het een authentiek, kwaliteits sheat is. Ben wat wantrouwig t.o.v ebay. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
styx Geplaatst: 26 augustus 2015 Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 Even terug naar de foto. Mooi mes eenvoudig en goed. Het model moet eenvoudig nate maken te zijn. Misschien de kwaliteit niet maar ik zie een activiteit voor de oudere scouts ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De Plaag Geplaatst: 26 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 Even terug naar de foto. Mooi mes eenvoudig en goed. Het model moet eenvoudig nate maken te zijn. Misschien de kwaliteit niet maar ik zie een activiteit voor de oudere scouts ! als je daar je eigen fantasie aan bijvoegd, kun je een mooi simple mes creeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.