Ga naar inhoud
GENEGEERD

Duurzaam vervoer. Straks is er geen keuze meer.


lewieke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Diesel komt morgen op 1.210€/l of 29,1% duurder ongeveer dan op het goedkoopste moment. Mijn voorspelling krijgt stilaan vorm. Nu nog de Euro wat achteruit en de olieprijs wat aantrekken ... .

 

 

Brent olie 61usd/Vat en de euro naar 1.13, dit zal zorgen voor verdere prijsstijgingen begin deze week. Benzine kost nu al 1.447€/liter, de prijzen beginnen flink aan te trekken, nu gaat het al in stappen van 2.5 cent per keer. Van de euro verwacht ik binnen het jaar pariteit. Dit betekent dat de brandstof nog 13% duurder wordt, als de olieprijs gelijk blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat sommige elektrische voertuigen stilaan betaalbaar worden. Ik vond een scooter die wel positieve kritieken krijgt voor pakweg 5000€, tweedehands elektrische wagens van Renault kan je al kopen vanaf 10.000€, dan moet je wel nog een overeenkomst afsluiten voor de huur van de batterij. De prijs hiervoor varieert tussen 50 en 100€ per maand, een bedrag dat ik wel verantwoord vind. Ook vond ik 2 Twizzies voor maar 5000€, tweedehands, 2 jaar oud en in goede staat.

 

http://www.ombs.be/ct-menu-item-5/ct-menu-item-19/e-sens-roadstar

http://www.mycar.be/nl/aanbod/#!init=true&detail-id=01181-547979

http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&make=60&mmvmk0=60&mmvco=1&fuel=E&pricefrom=1000&cy=B&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&dtr=s

 

 

Het grote probleem is de beperkte afstand van de elektrische voertuigen. Er is wél een Nederlands bedrijf dat een range extender maakt waarmee je dmv een kleine generator je batterij kan bijladen, dat zou je kunnen toelaten om je batterijen rijdend bij te laten. Volgens mij moet dat ook wel kunnen in bestaande voertuigen waarin het ding nog niet voorzien is.

 

http://www.peec-power.com/

 

Ik wil nog even uitzoeken of de batterij ook kan gebruikt worden voor elektraopslag van mijn PV panelen. Het laden is geen probleem,maar kan de batterij ook ontladen worden ? Dan heb je én een voertuig én een batterijopslag van minimal 8 kwh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat sommige elektrische voertuigen stilaan betaalbaar worden. Ik vond een scooter die wel positieve kritieken krijgt voor pakweg 5000€, tweedehands elektrische wagens van Renault kan je al kopen vanaf 10.000€, dan moet je wel nog een overeenkomst afsluiten voor de huur van de batterij. De prijs hiervoor varieert tussen 50 en 100€ per maand, een bedrag dat ik wel verantwoord vind. Ook vond ik 2 Twizzies voor maar 5000€, tweedehands, 2 jaar oud en in goede staat.

 

http://www.ombs.be/ct-menu-item-5/ct-menu-item-19/e-sens-roadstar

http://www.mycar.be/nl/aanbod/#!init=true&detail-id=01181-547979

http://occasions.autoscout24.be/?atype=C&make=60&mmvmk0=60&mmvco=1&fuel=E&pricefrom=1000&cy=B&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&dtr=s

 

 

Het grote probleem is de beperkte afstand van de elektrische voertuigen. Er is wél een Nederlands bedrijf dat een range extender maakt waarmee je dmv een kleine generator je batterij kan bijladen, dat zou je kunnen toelaten om je batterijen rijdend bij te laten. Volgens mij moet dat ook wel kunnen in bestaande voertuigen waarin het ding nog niet voorzien is.

 

http://www.peec-power.com/

 

Ik wil nog even uitzoeken of de batterij ook kan gebruikt worden voor elektraopslag van mijn PV panelen. Het laden is geen probleem,maar kan de batterij ook ontladen worden ? Dan heb je én een voertuig én een batterijopslag van minimal 8 kwh.

 

Ik zag de laatste keer in Duitsland al elektrische fietsen voor 500 euro nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag de laatste keer in Duitsland al elektrische fietsen voor 500 euro nieuw.

 

JAaaaaaaah, dat ken ik. Ik kocht er eentje voor 600€ in promotie. Na minder dan twee jaar gaf de batterij de geest. De vervanging kost 350€. Dan wordt het al snel een dure fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JAaaaaaaah, dat ken ik. Ik kocht er eentje voor 600€ in promotie. Na minder dan twee jaar gaf de batterij de geest. De vervanging kost 350€. Dan wordt het al snel een dure fiets.

 

In Duitsland waren ze met drie jaar garantie, daarna is het afwachten inderdaad.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Momenteel staat 1€ = 1.04 usd. De olieprijs staat aan 46 usd/barrel. Ik haat het om gelijk te krijgen. De euro staat in recordtempo waar ik 'm voorspelde. Als nu ook de brandstofprijs gaat stijgen zijn we de l*l.

 

 

Prijzen Nederland.

Van de actuele dieselprijs € 1.447 op donderdag 12 maart 2015 zijn: Accijns in heffingen 42%, Productieprijs 32%, BTW 17% (op de totaalprijs) en Margetraject 9%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel staat 1€ = 1.04 usd. De olieprijs staat aan 46 usd/barrel. Ik haat het om gelijk te krijgen. De euro staat in recordtempo waar ik 'm voorspelde. Als nu ook de brandstofprijs gaat stijgen zijn we de l*l.

 

 

Prijzen Nederland.

Van de actuele dieselprijs € 1.447 op donderdag 12 maart 2015 zijn: Accijns in heffingen 42%, Productieprijs 32%, BTW 17% (op de totaalprijs) en Margetraject 9%.

 

nu is het 1 usd is 0,94 cent, het schijnt beter te gaan met de euro, maar de euro is niks, dat is al heel vaak besproken hier. ik ben er nog steeds vóór om alleen maar muntgeld te hebben en dan dat muntgeld van edelmetaal, dat is mijn ideale valuta, ook omdat wanneer er minder goud en zilver in de omgang is is het meer waard dus is het geld ook meer waard toch?

 

wat ook wel apart was, toen de Kampioen zoveel jaar bestond hadden ze een terugblik op de vroege "kampioenen", en daar hadden ze het over welk model elektrische auto beter was ( ! ) wat CTM mij ook vertelde is hoe corrupt alle grote bedrijven en instanties zijn, nu zo'n 100 jaar later krijgen we de elektrische auto weer terug en dan als zijnde een nieuw format. ik hoop dat mensen gaan inzien hoe de stroomconsumptie omlaag kan en dat de "natuurlijke energiebronnen" zoals wind-, water- en zonne energie een véél groter aandeel krijgen in de energieproductie, en natuurlijk kan het nooit helemaal goedkomen maar er zijn zo verschrikkelijk veel verbeterpunten.

 

waar is in vredesnaam een verlicht deurbel knopje voor nodig? bij praktisch iedereen zit die op dezelfde plaats en op dezelfde hoogte, en waarom hebben we überhaupt een elektrische deurbel? tuurlijk in portiekwoningen zie ik bijna geen andere opties behalve de touwtjes manier, aan de deur trekt men aan een hendel en in de woning klepelt een bel. dat zou toch mooi zijn! en dat is maar één van de vele verspillingen, sluipverbruikers, veel te felle lampen, verkeerd geplaatste lampen, onnodige overproductie van producten, vanalles wat eigenlijk absoluut onnodig is, als er in de dorpen ook gewoon een paar plastic afval bakken op centrale punten staan hoeven de ophaaldiensten neit een heel dorp door om het afval op te halen, en zo kan het ook met papier enzo, dat is toch veel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...