Tanfana Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Na vier theorie avonden en acht praktijk ochtenden, mag ik me eindelijk gediplomeerd imker noemen . Vanavond was het theorie examen om de cursus af te sluiten. Alle 16 deelnemers zijn geslaagd. Nu moet ik het alleen nog in het echt gaan leren . Als je meer over bijen en bijenhouden wilt weten kan ik het echt aanraden om de cursus te gaan doen. In de basiscursus leer je de basis van gangbaar imkeren. Door de praktijk lessen wordt de theorie duidelijk. Wat me opviel is dat imkers allemaal een andere mening hebben en dat er veel gediscussieerd wordt binnen de club. Dus wat dat betreft lijken het wel preppers. Ik heb zelf nog geen volkje. Wel staat er in onze tuin een top-latten kast klaar. In het voorjaar krijg ik een volk om daar in te doen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Na vier theorie avonden en acht praktijk ochtenden, mag ik me eindelijk gediplomeerd imker noemen . Vanavond was het theorie examen om de cursus af te sluiten. Alle 16 deelnemers zijn geslaagd. Nu moet ik het alleen nog in het echt gaan leren . Als je meer over bijen en bijenhouden wilt weten kan ik het echt aanraden om de cursus te gaan doen. In de basiscursus leer je de basis van gangbaar imkeren. Door de praktijk lessen wordt de theorie duidelijk. Wat me opviel is dat imkers allemaal een andere mening hebben en dat er veel gediscussieerd wordt binnen de club. Dus wat dat betreft lijken het wel preppers. Ik heb zelf nog geen volkje. Wel staat er in onze tuin een top-latten kast klaar. In het voorjaar krijg ik een volk om daar in te doen. Gefeliciteerd! Erg nuttige en nieuw bloed is hard nodig bij het imkersgilde. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Gefeliciteerd! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ET phone home Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Na vier theorie avonden en acht praktijk ochtenden, mag ik me eindelijk gediplomeerd imker noemen . Vanavond was het theorie examen om de cursus af te sluiten. Alle 16 deelnemers zijn geslaagd. Nu moet ik het alleen nog in het echt gaan leren . Als je meer over bijen en bijenhouden wilt weten kan ik het echt aanraden om de cursus te gaan doen. In de basiscursus leer je de basis van gangbaar imkeren. Door de praktijk lessen wordt de theorie duidelijk. Wat me opviel is dat imkers allemaal een andere mening hebben en dat er veel gediscussieerd wordt binnen de club. Dus wat dat betreft lijken het wel preppers. Ik heb zelf nog geen volkje. Wel staat er in onze tuin een top-latten kast klaar. In het voorjaar krijg ik een volk om daar in te doen. Gefeliciteerd, van een ongediplomeerd imker, die ooit voor wat bijen moest zorgen (niet moeilijk, je hoeft alleen maar te zorgen dat ze niet doodgaan werd me verteld). Ik zorg nu (met twee jongens die veel van het uitvoerende werk doen) voor zo'n 80 volken. Blijft leuk, al is er wel "altijd wat". 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
broekhoest Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Leuk!! Gefeliciteerd! Ik imker nu ook een jaar met 3 volken na de vursus. Heb er erg veel plezier in. Staan bij mij gewoon in de tuin. Erg leuke hobby en niet één volk gedraagt zich hetzelfde. Net als de imkers trouwens haha! Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Gefeliciteerd, een nuttige cursus lijkt mij. Waar ik naar benieuwd ben is zijn de kosten van zo'n cursus en de kosten aan materialen om te beginnen met imkeren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 @FincaInSpanje De cursus kost in hier bij de bijenclub 150. Er kunnen per jaar 16 cursisten mee doen. De cursus voor volgend jaar zit al vol. De bijkomende kosten kunnen snel oplopen. Je kunt er honderden euro's aan uitgeven. Ik heb de volgende dingen aangeschaft. Achter de spullen de winkelverkoopprijs, tussen haakjes wat ik betaald heb. Pijp 32 (10) Tabak 5 (0) Rieten hoed met sluier 14 (0) Blouse ?? (0) Kastbeitel 9 (9) Topbar Hive 175 (100) Qua kosten en opbrengsten kan het voor ons niet uit. Wij gebruiken twee potten honing per jaar . Maar ik wil graag bijen voor de bijen en niet voor de honing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.