johanjha Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Wat ik graag wil maken is een kleine stoof/allesbrander 60cm X 60cm. voor in een 4 persoons tent. Wie o wie heeft hier ervaring mee of heeft hier info over en hoe zit het met de rook afvoer van in je tent naar buiten toe. ik kan hier weinig of niets vinden op het internet.Wie weet er een leuke site hier over. mvg. Johan V. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Dag Johan, Het zal vast op dit forum te vinden zijn, zo'n beetje alles staat hier wel. Ik kan me voorstellen dat het lastig zoeken is alhier, maar heb je meer info over de tent? Een foto zou helpen. Er zijn zo enorm veel verschillende tenten, geen idee of jouw tent geschikt is voor een stove... Plaats een foto en ik ben er van overtuigd dat je meerdere tips krijgt. Grtn., JB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Wat ik graag wil maken is een kleine stoof/allesbrander 60cm X 60cm. voor in een 4 persoons tent. Wie o wie heeft hier ervaring mee of heeft hier info over en hoe zit het met de rook afvoer van in je tent naar buiten toe. ik kan hier weinig of niets vinden op het internet.Wie weet er een leuke site hier over. mvg. Johan V. als je in een tent gaat zou ik gewoon een woodstove aanraden ( hier een leuk exemplaar http://www.thebushcraftstore.co.uk/frontier-stove---your-own-portable-stove--wood-burner-10404-p.asp ) deze heeft ook opties om water op te warmen via de kachelpijp en er zijn genoeg winkels die sets verkopen zodat je pijp de tent uitkan. wel wat prijzig maar gaat een erg lange tijd mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Dag Johan, Het zal vast op dit forum te vinden zijn, zo'n beetje alles staat hier wel. Ik kan me voorstellen dat het lastig zoeken is alhier, maar heb je meer info over de tent? Een foto zou helpen. Er zijn zo enorm veel verschillende tenten, geen idee of jouw tent geschikt is voor een stove... Plaats een foto en ik ben er van overtuigd dat je meerdere tips krijgt. Grtn., JB Wtf weet jij nou ineens iets over tenten! En wat doe je aardig, heeft iemand je account gehackt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johanjha Geplaatst: 8 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Het is een tunneltent . In het midden open leefruimte en links en rechts de slaap ruimtes De tent is 6 meter lang en 1.50 m breed. +- Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Het is een tunneltent . In het midden open leefruimte en links en rechts de slaap ruimtes De tent is 6 meter lang en 1.50 m breed. +- En uit welk materiaal bestaat die tent? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Wtf weet jij nou ineens iets over tenten! En wat doe je aardig, heeft iemand je account gehackt? Ja Nonkel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 @johanjha, zoek eens op 'hot tent' ik kwam dit onlangs tegen op YouTube en is bijzonder geinig. Het is een kleine houtkachel die in een tent staat, door het doek gaat een schoorsteenpijp naar buiten. Hoewel ik veel gecampeerd heb had ik dit nog nooit gezien. De stove of kachel laat zich eenvoudig opvouwen/demonten. En als het in je tent staat kun je er ook op koken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Bij tipi tenten worden vaak houtkachels gebruikt. Er zijn een aantal bedrijven die de kachels voor deze tenten verkopen. http://www.moosecamp.nl/Moosecamp Vurig stoken ProTipi Qvist Er zijn meer verkopers in Nederland. De meeste tenten die een kachel hebben zijn van katoen. Op dit forum is een draadje van iemand die ik meen een de Waard tent heeft en daar een kacheldoorvoer in heeft gemaakt. Op het de Waard forum is meer te vinden over kachels in tenten. Op het Tipiforum is trouwens ook veel te vinden over dit onderwerp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Wtf weet jij nou ineens iets over tenten! En wat doe je aardig, heeft iemand je account gehackt? Ik zet met enige regelmaat een tent op... Maar dat is weer een ander verhaal. En sorry, ik was mezelf even kwijt... Ik zal het NOOIT meer doen! Promise... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Het blijft een gevaarlijke onderneming om in een gewone tent een houtvuur te stoken.. De kachelbuis wordt heel erg warm...ja moet poten voorzien om de buis naar buiten te begeleiden en deze moet ook zeker genoeg afstand hebben van het zeil... Een tent is niet onbrandbaar..wel in sommige gevallen vlam vertragend... De omgevingswarmte van de stoof is ook een aspect om rekening met te houden... Genoeg zuurstof toevoer ook... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johanjha Geplaatst: 12 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Hallo goeden middag Ik heb wat youtube filmpjes gezien vooral de alluminium stoof lijkt mij wel wat , dit kan ik zelf maken is niet zo moeilijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Ik dacht dat je bij een houtvuur geen aluminium pijp moet gebruiken omdat die bij grote hitte kan smelten. Daarom ben ik verbaasd dat je wel een aluminium kachel kan stoken die niet in water hangt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Ik zou het niet doen, in een tent. Als ik tijdens het kamperen ga koken zit ik altijd onder een tarp. Buiten dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Dr zijn vele wegen die...zelf al een tijdje bezig met bouwen van rocketstoves en tentkachels het liefst van "afval" wie weet nog is handig voor wtshtf? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Tentkachel en rocketstove Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Ideale warmte en ook nog je prakkie warm maken erop.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Links op de voorgrond DIY "stovejack" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Nog een methode..pijp loopt iets ondergronds onder de rand van je (canvas?) Tent/Tarp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 @bornready71 Afgelopen Sc in Nunspeet mochten wij de frontier stove van @Alpacaatje gebruiken in onze tent. We merkte dat je voldoende trek moet hebben als je het deurtje open doet omdat er anders rook de tent in gaat in plaats van de schoorsteen in. Hoe gaat dat bij jou kachel? ik zie nl dat je een deel van de bovenkant omhoog doet om hout toe te kunnen voegen. edit: mooie hond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Ik heb zelf t idee dat de pijp van de frontierstove te kort was cq niet genoeg 'trek' had? Tevens gebruik ik een grotere diameter pijp..Ik begin altijd eerst op de Zwitserse manier de pijp warm te stoken voor betere start met weinig tot geen rook..proberen van begin af aan de ideale mengverhouding te houden zoals op de foto te zien is lukt dat niet altijd.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Altijd zorgen voor voldoende zuurstof dus goed luchten..je kachel functioneerd dan als het ware als 'long' van je tent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
beready Geplaatst: 6 februari 2015 Delen Geplaatst: 6 februari 2015 Knappe stove. heb je die zelf gemaakt of ergens aangeschaft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 20 april 2015 Delen Geplaatst: 20 april 2015 Nee zelf gemaakt maar inmiddels ipv 0.5mm er nu 1 gebouwd van 2mm plaatstaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bornready71 Geplaatst: 20 april 2015 Delen Geplaatst: 20 april 2015 pijp en pootjes passen er in en een handvat aan gelast zodat ie makkelijk te vervoeren is.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.