Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOV - BOK (Bug out kist)


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Gast ghostwhiper
Niet alleen in Engeland hoor!! Niet alleen in Engeland ;)

 

Heb hier in Nederland ook wel eens een carterpan onder een landrover vandaan zien vallen.

Was wel een plastic landrover dan hoef ik verder niets te zeggen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij land gebonden verplichte materialen mag je voor België een poederblusser er bij stoppen .

Je hebt nu wel een schuimblusser maar of dat volstaat weet ik niet .

Vele weten niet dat dit ook verplicht is voor de buitenlanders die in België komen .

 

Ze kunnen het habbiebabbie krijgen!... Om de volgende redenen:

 

A) Als ik bij brand een poederblusser gebruik, kan ik vervolgens m'n auto naar de sloop rijden! Want dat poeder is zo fijn dat het overal binnendringt, en is zo corosief als wat... Dus al je electronica, je motorblok enz. naar de knoppe!

 

B) Als je niet elke 3 maanden je poederblussertje op z'n kop houd en goed door mekaar schud, zakt de poeder in tot 1 keiharde koek (door de trillingen van de motor en het rijden) dat je er bij brand geen donder aan hebt, omdat met geluk nog 20 procent bruikbaar poeder vrijkomt...

Dus als je zo'n ding al jaren in de auto hebt?!... Weggooien en een schuimblusser kopen!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen het habbiebabbie krijgen!... Om de volgende redenen:

 

A) Als ik bij brand een poederblusser gebruik, kan ik vervolgens m'n auto naar de sloop rijden! Want dat poeder is zo fijn dat het overal binnendringt, en is zo corosief als wat... Dus al je electronica, je motorblok enz. naar de knoppe!

 

B) Als je niet elke 3 maanden je poederblussertje op z'n kop houd en goed door mekaar schud, zakt de poeder in tot 1 keiharde koek (door de trillingen van de motor en het rijden) dat je er bij brand geen donder aan hebt, omdat met geluk nog 20 procent bruikbaar poeder vrijkomt...

Dus als je zo'n ding al jaren in de auto hebt?!... Weggooien en een schuimblusser kopen!!

Veel kan het mij eigenlijk niet schelen . Als je een nieuwe wagen koopt zit dat ding er in . Als je naar de keuring gaat wordt er nauwelijks naar gekeken . Alleen bij een controle langs de weg kan het zijn dat ze de brandblusser ook controle . Heb je er geen heb je pech .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het mij om gaat is dat het persee POEDER zou moeten zijn, terwijl dit rampzalig is voor je auto, alles wat erin zit en een bijzonder hoge kans van falen heeft voor mensen die niet nadenken... En SCHUIM dus de betere oplossing is...

 

Ik ben er absoluut VOOR dat een ieder zo'n ding in de auto heeft... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ANWB vermeld dat het verplicht is voor de Belgen zelf in Belgie, maar om discussie te voorkomen raden ze aan om als Nederlander er ook eentje in de auto te hebben.

Kennelijk is het dus niet verplicht voor buitenlandse bestuurders. http://www.anwb.nl/vakantie/belgie/verplicht-mee-in-de-auto-in-belgie

 

Klik je door op de link brandblusser op die pagina, dan kom je in hun webwinkel wel bij een ABC poederblusser terecht.

 

Mijn vraag is nu eigenlijk, werkt een schuimblusser bij bv. benzine die in brand staat? Is dat de reden voor een poederblusser?? Iemand?

 

Waarom de EU dit soort regeltjes niet gelijk trekt is me een wonder. Als je half Europa doorkruist wordt je gek van al die regeltjes. Ene land is extra jerrycan met brandstof verplicht, in het andere weer verboden! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

poeder is voor ABC branden en schuim voor AB Branden.

 

A = vaste stof

B = Vloeibare brandstoffen

C = Gassen

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandklasse

 

Edit poeder kun je ook voor E branden gebruiken

E= electrische instalaties

 

Dat is balen, aangezien autobranden bijna altijd veroorzaakt worden door de electrische installatie en auto's er vol mee zitten.

Voor het blussen heb je dus zo'n poederblusser nodig, maar verruïneerd nog veel meer aan je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcov: Zie post van @ghostwhiper, dat klopt idd, maar weer niet voor electrische installaties en zo'n auto tegenwoordig zin vol hiermee. Meestal is het niet de benzine die brand.

 

Zo'n ABC poederblusser is daar ook voor geschikt, maar ja, die heeft dus nadelen voor wat er over blijft van je auto.

 

Lastig kiezen voor mij nog steeds, want het argument van @Anvil speelt ook mee, het ding moet het wel doen als hij een paar jaar in de auto zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, de kleinste die ik hier heb liggen is 2 liter. Geen idee of ze er kleiner zijn.

@Raycoupe, ik dacht dat sproeischuimblussers tot ong 1000 volt gebruikt mocht worden.

 

Een beetje zoeken op het net levert idd op dat schuimblussers doorgaans groter zijn en duurder.

Dat is wellicht de reden dat voor in de auto ook meestal de kleine poederblusser wordt 'gebruikt'.

 

Toch eens achteraan, zo'n ding. Zal voor wel meer landen gelden.

 

Een gevaren driehoek is in veel landen ook verplicht, gelukkig vandaag eentje opgepikt bij de kringloop.

Verbanddoos idem, benieuwd of dat e.o.a. goed gekeurd ding moet zijn of m'n eigen kit volstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray kijk hier eens: http://www.prymos.nl/

Ik heb op diverse plekken in huis deze blusser hangen. Mooi klein, enigzins betaalbaar en heeft zeer goede bluseigenschappen.

 

Verstikt het vuur in slechts enkele seconden door een simpele druk op de knop. Hij is licht in gewicht, compact en is met 1 hand te bedienen. Doordat hij werkt zoals een haarlakbus, deodorant etc. kan iedereen, ongeacht leeftijd, deze gebruiken. Een onmisbaar veiligheid product voor vrijwel ALLE beginnende branden in en rond huis of kantoor.

 

NIEUW in Nederland! Blust vrijwel alle branden (zie ook MPA Dresden test 5A, 13B, 15F en 1000Volt elektriciteit) ZELFS (Frituur)vet branden (15F).

 

Technische specificaties:

•micro-fog technologie (MFT®)

•geschikt voor 5A / 15F en elektriciteit branden tot 1000 Volt

kleinste NL goedgekeurde schuimblusser

blust met schuim

•3 jaar houdbaar

spuittijd plm. 25 sec. (gelijk aan 6 ltr. schuimblusser)

nagenoeg geen nevenschade

•worpafstand plm. 3.5 tot 4 meter

•inhoud: schuim op drijfgas 9,5 N2 bar

•gewicht: slechts 800 gram

•afmeting: 75 x 280 mm (diameter x hoogte)

•werktemperatuur van 0 °C tot 60 ° C

biologisch afbreekbaar

•recyclebaar

•MPA Dresden test: 5A / 13B / 15F en elektriciteit branden tot 1000 Volt

 

Een beetje zoeken op het net levert idd op dat schuimblussers doorgaans groter zijn en duurder.

Dat is wellicht de reden dat voor in de auto ook meestal de kleine poederblusser wordt 'gebruikt'.

 

Toch eens achteraan, zo'n ding. Zal voor wel meer landen gelden.

 

Een gevaren driehoek is in veel landen ook verplicht, gelukkig vandaag eentje opgepikt bij de kringloop.

Verbanddoos idem, benieuwd of dat e.o.a. goed gekeurd ding moet zijn of m'n eigen kit volstaat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met risico om iets "geks" te zeggen ik heb altijd een koevoet bij me wel handig als een wiel van lichtmetaal vast zit op de as (trommel) en de uitlaat ombuigen, deuren openen bij een ongeluk en natuurlijk flinke werkhandschoenen erbij. En omdat ik nogal eens op de sloop kom voor onderdelen valt het onder noemer "gereedschap" zoals een timmerman een hamer heeft. Wel bij het reservewiel bewaren met een lappie er omheen.

 

Degens, zwaarden, sabels en bajonetten.

Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel bestemd zijn dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen - en die niet onder één van de drie andere categorieën vallen.

 

NB: Het is zeer belangrijk dat je een dergelijk wapen altijd goed verpakt vervoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper

 

Heb je alles in 1 kist?

Is het niet beter om het gereedschap en materialen voor de auto in een kist doen en voor een snelle vlucht als de auto niet werkt of verder kan een BOB te hebben voor de voetreis?

Ik heb zelf een gereedschapskist voor de auto en een cowboytas als BOB die ik om de schouder mee kan dragen en dus een get home bag die ik op de schouder mee kan dragen, ik ben dus binnen enkele seconden "los" van de auto en op pad.

 

[ATTACH=CONFIG]15034[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Tom in Amsterdam is dat 5 dagen brommen kan ik je vertellen.

Geen ploertendoder, maglites, koevoet en andere slagwapens in je auto hebben.

 

Ik heb uiteraard mn gewone bob ook nog die mee gaat als ik verder dan 10 km van mn huis ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom in Amsterdam is dat 5 dagen brommen kan ik je vertellen.

Geen ploertendoder, maglites, koevoet en andere slagwapens in je auto hebben.

 

Ik heb uiteraard mn gewone bob ook nog die mee gaat als ik verder dan 10 km van mn huis ga.

 

hoe doet een timmerman dat dan?

of geld er een algeheel gereedschap verbod?

 

en als ik me niet vergis vallen ploertendoders zoiezo onder WWM (verboten dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgesloten gereedschapskist in de kofferbak denk ik zo.

 

afgesloten gereedschapskist ok,

kofferbak kan geen eis zijn, er zijn nogal wat auto's die geen kofferbak hebben

dit sluit ook gelijk (hobby)bouwers met alleen een fiets/motor/scooter/benenwagen uit

kan me niet voorstellen dat je een auto met koffer moet hebben om een stuk gereedschap te vervoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Tussen 9 en 5 valt het wel mee maar daar buiten wordt het lastiger om te verantwoorden.

Savonds ben je sowieso de sjaak afgesloten of niet.

Messen zelfde verhaal die zijn ook in de APV opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen 9 en 5 valt het wel mee maar daar buiten wordt het lastiger om te verantwoorden.

Savonds ben je sowieso de sjaak afgesloten of niet.

Messen zelfde verhaal die zijn ook in de APV opgenomen.

 

ben eens gaan googlen

 

volgens; http://www.regelgeving.amsterdam.nl/algemene_plaatselijke_verordening_2008#H79357_0_2_5_ (naar de site word verwezen als je op http://www.amsterdam.nl zoekt op "APV")

 

 

Artikel 2.5 Messen en steekwapens

 

1. Het is verboden op door de burgemeester aangewezen wegen, met inbegrip van daaraan gelegen voor publiek toegankelijke gebouwen, messen of andere zaken die als steekwapen kunnen worden gebruikt bij zich te hebben.

2. Het verbod geldt niet voor wapens als bedoeld in artikel 2 van de Wet wapens en munitie en evenmin voor andere zaken die als steekwapen kunnen worden gebruikt mits deze zaken zodanig zijn ingepakt dat zij niet geschikt zijn voor onmiddellijk gebruik.

 

artikel 2 wwm is hier te vinden http://maxius.nl/wet-wapens-en-munitie/artikel2

dit artikel gaan over wat wel en niet mag

 

je mag dus op een paar plaatsen na gewoon een mes dragen tenzij anders aangegeven door de burgermeester

 

iets verder op staat dit

 

 

Artikel 2.27 Vervoer inbrekerswerktuigen

 

1. Het is verboden tussen 22.00 uur en 06.00 uur op de weg een werktuig, gereedschap of andere zaak te vervoeren of bij zich te hebben, dat ertoe kan dienen zich onrechtmatig de toegang tot een gebouw of erf te verschaffen, onrechtmatig sluitingen te openen of te verbreken, diefstal door middel van braak te vergemakkelijken of het maken van sporen te voorkomen.

2. Het is verboden op de weg in de nabijheid van een winkel een tas of een andere zaak te vervoeren of bij zich te hebben, die er kennelijk toe dient om het plegen van diefstal uit winkels te vergemakkelijken.

3. De verboden gelden niet als aanstonds aannemelijk is dat de in het eerste en tweede lid bedoelde zaken niet bestemd zijn voor de daar bedoelde handelingen.

 

let vooral op sub artikel 3

 

als niet aannemelijk is dat het bedoeld is voor inbraak (staat nergens iets van geweldpleging? maar daar voor ziet de WWM in met een kapstok artikel)

dus een aannemersbusje is ten allen tijden een geldig excuus, een gereedschapset is ten alle tijden een geldig excuus

 

tevens ben ik in de snelligheid op deze onderwerpen niks in de APV tegen gekomen over kofferbakken of wat dan ook

ik neem aan dat het verschil tussen dragen, vervoeren en voorhanden hebben uit de WWM al genoeg uitgelegd is?

 

mijn (niet wettelijk geldig of geleerd) advies? PRINT DEZE ARTIKELEN UIT, LIEFST MET EEN KOPIE VAN DE WWM als je bv een luchtbuks of iets vervoert

laat de agent het maar aanwijzen op welk artikel hij/zij zich denkt te baseren

 

ken de wet en vooral je RECHTEN, wat een agent persoonlijk ook vind, als er geen wetsartikel is wat hem ondersteunt moet je er keihard tegen in gaan

iedereen jij ik en de politie hebben rechten en plichten, ook hun hebben zich daaraan te houden, ondanks dat ze een "mandaat hebben"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...