Raycoupe Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 Gister nog een leuke test gedaan met het bekende rode touwtje van de action, iedereen lult hier dat het helemaal ruk is , er zou maar 20 kilo aan kunnen hangen.....ik heb gister met eigen ogen gezien dat het touwtje bij 130 kilo rechtstandige trekkracht nog steeds niet brak. Na wat rondjes testen bleek dat het zwakke punt bij dit touw de gebruiker is , als je een verkeerde knoop in je touwtje legt breek het inderdaad , niet helemaal kunnen meten maar we schatten dat hij brak ( precies op de knoop, waar het hoogste stresspunt komt te liggen) bij ongeveer 75 kilo. Dus....touwtje van de action gebruiken , let op je knopen !! Op de verpakking staat idd 22kg voor de 4mm en 44kg voor het touw van 6mm dikte en die is inderdaad rood. 130kg is een gigantisch verschil met de fabrieksopgave, is het wel hetzelfde touw? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 Ja hoor absoluut... op het labeltje stond 22 kg. Wat ons wel opviel was dat er erg veel rek inzit... nadat je de rek eruit heb getrokken komt ook de binnenkern niet meer naar buiten. De knop was funest daar gaat breekt ie op het stresspunt... bij een aanpassing van de knoop kon er gemakkelijk 130 (dynamisch) aanhangen Of ik er mee zou abseilen is weer een ander verhaal :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2014 Laatste hand gelegd aan de zelfbouw slaap/bivakzak. Totale kosten 15 euro.... Dekbed van de action,belgische bivakzak (zijn wel fors duurder geworden) en een paar ritsen van marktplaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 @hurbie ziet er top uit (had hem natuurlijk al stiekem in het echt gezien) knap gemaakt! Nu ik nog Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Laatste hand gelegd aan de zelfbouw slaap/bivakzak. Totale kosten 15 euro.... Dekbed van de action,belgische bivakzak (zijn wel fors duurder geworden) en een paar ritsen van marktplaats. ziet er wel mooi uit. ben wel benieuwd hoe zwaar hij is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Zijn die ook op bestelling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Want ik wil al een tijdje een bivakzak, maar ze zijn zo duur, heeft er iemand tips voor een goedkopere waar kwalitatief wel goede? Wat vind je duur? hoeveel geld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Vanaf 75€ vind ik redelijk wat geld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Ben op zoek naar iets tussen 30 of 40€, of is dat echt onmogelijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Vanaf 75€ vind ik redelijk wat geld Zelf maken... alles is zelf te maken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Vanaf 75€ vind ik redelijk wat geld Enkelboogs +/- €70 US Bivy €50 UK Bivy €35-40 M90 bivy €35-40 Passen allemaal binnen je budget. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Oke, dus gewoon van "waterdichte" stof en dan een fiberstok en naaien maar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Misschien nog een termo-matje onderin en op de hoeken lussen voor haringen, eventueel een gaas erin tegen insecten ? Of hoe ga je dan te werk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Tanx @Vladimir Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 @dutch survival probeer je berichten een beetje samen te voegen. Dit is niet Whatsapp Zoals je zegt.... een belgische bivakzak kost 12,50 ergens een tentstok (na afloop van een groot festival kan je wel 30 tenten meenemen) scoren en deze op maat maken. lusjes eraan maken, een rits erin maken en klaar voor onder de 20 euro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Sorry@nickx, maar ik typ dan, verstuur het, en bedenk dan nog weer iets. Ik zal eens kijken naar z'n Belgische bivakzak, en is militarya4you een betrouwbaar site? Want ze hebben daar wel erg mooie spullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 @dutch survival onder je berichten staan er twee knoppen verwijder en wijzig, je komt er zelf wel uit denk ik:) @Nickx waar haal jij je bivakzakken dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Weet ik, toch bedankt, maar trouwens, verwijder staat er bij mij niet onder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Als je eerst op wijzigt drukt komt het tevoorschijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 @dutch survival onder je berichten staan er twee knoppen verwijder en wijzig, je komt er zelf wel uit denk ik:) @Nickx waar haal jij je bivakzakken dan? Ik heb deze zakken voor dit project bij http://www.hikingdump.nl gekocht.... onwijs goed geholpen aardige kerel. @dutch survival bij militarya4you koop ik regelmatig spullen en tot op heden snelle en correcte afhandeling Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 29 december 2014 Delen Geplaatst: 29 december 2014 Ok dankjewel @Nickx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hurbie Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2014 @Trooper idd zou ik nog vermelden wat hij weegt ... 1600 gram , dus bivakzak en slaapzak samen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 30 december 2014 Delen Geplaatst: 30 december 2014 @Trooper idd zou ik nog vermelden wat hij weegt ... 1600 gram , dus bivakzak en slaapzak samen. dat vind ik nog een acceptabel gewicht. op de foto's lijkt hij zwaarder. mooi gedaan hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Hoe ik het nu zou oplossen: Poncho Decathlon €5,95 Careplus Basic Ehbo set €11,95 Mess tins €7,00 Spiritusbrander €5,00 Zweedse legerrugzak 35l €15,00 Bivakzak €12,50 Mora Companion MG €13,95 500 lucifers €2,00 Firesteel €10,00 Sawyer mini ≥€30,00 Highlander serenity €59,95 Samen 173, 30 euro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hayauchi Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Die uitdaging (limiet) van 150 euro maakt een prepper scherp. Ik zou deze lijst aanraden: actieve kool (Norit) aluminiumdeken (zilver- en goudkleurige reddingsdeken) antihistamine tegen allergische reacties (loratadine) breaklight condoom (waterzak) desinfectans (chloorhexidine, povidonjodium) draadzaag / strikdraad fluitje kompas (knoop) koperdraad lucifers (waterproof) maagzuurmiddel (Maalox) mes naaigarnituur (naald, draad, reserveknopen) oral rehydration salt (dehydratie, diarree) parakoord pijnstillend middel (paracetamol) plastic zak pleisters potlood scheermesje seinspiegel (heliograaf) tondel (tampons, watten met vaseline) veiligheidsspelden visdraad (struikeldraad) vuurstaal (magnesium-stick) waterzuiveringstabletten (trocloseennatrium/zilverchloride) waxinelichtje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.