QuickFix Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 die poncho is zo groot als een pakje shag Het kan niet anders of dat moet dan zo'n veredelde (dunne) vuilniszak voor noodgevallen zijn, die bij de fietsenwinkel liggen voor €1 Ik heb er zo eentje, samen met een alu-warmhouddeken in mijn EDC zitten en eigenlijk alleen maar voor het geval er echt geen alternatief is. In BOB/INCH-gevallen heb je hier niets aan; een echte (goede) poncho is al gauw 20x20cm in opgevouwen staat en deze kun je derhalve ook perfect als tarp gebruiken. Over sommige andere artikelen heb ik ook sterk mijn twijfels en zie ze ook echt als "Luxe-artikel". Als je een gezonde Hollandse jongen/meid bent, kun je met gemak zonder een luchtbed bijvoorbeeld; deze heeft een relatief onhandig formaat/gewicht ten opzichte van de voordelen die zo'n ding biedt. Vicks heb je niet nodig: zonde van het gewicht en gebruikte ruimte. Maar goed: jij moet het dragen, dus jij mag het bepalen. Groeten, QF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Het kan niet anders of dat moet dan zo'n veredelde (dunne) vuilniszak voor noodgevallen zijn, die bij de fietsenwinkel liggen voor 1 Ik heb er zo eentje, samen met een alu-warmhouddeken in mijn EDC zitten en eigenlijk alleen maar voor het geval er echt geen alternatief is. In BOB/INCH-gevallen heb je hier niets aan; een echte (goede) poncho is al gauw 20x20cm in opgevouwen staat en deze kun je derhalve ook perfect als tarp gebruiken. Over sommige andere artikelen heb ik ook sterk mijn twijfels en zie ze ook echt als "Luxe-artikel". Als je een gezonde Hollandse jongen/meid bent, kun je met gemak zonder een luchtbed bijvoorbeeld; deze heeft een relatief onhandig formaat/gewicht ten opzichte van de voordelen die zo'n ding biedt. Vicks heb je niet nodig: zonde van het gewicht en gebruikte ruimte. Maar goed: jij moet het dragen, dus jij mag het bepalen. Groeten, QF Het regent dat het giet, je hebt je poncho aan en wilt je kamp voor de nacht maken... Ik zie een probleem...... Persoonlijk vind ik de maat van zo'n poncho tarp ook extreem krap, 't lukte mij niet om droog te blijven aangezien de slaapzak al net zo lang is als de poncho/tarp. Moet de regen dus ook perfect verticaal vallen en je poncho/tarp perfect recht hangen. In de praktijk niet te doen, maar wellicht ben ik niet zo handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Schuilen/slapen: tentje, luchtbed, slaapzak of, tarp, vuilniszak(wat blad erin en je hebt een droge plek om op te liggen) warm aankleden en vuurtje ernaast maken Koken en eten: 2 veldflessen met bekers mess tins (heb je niet nodig, je kan ook een beker gebruiken om in te koken) gaswood stove esbit brander met genoeg hexamine. bestek(lichtgewicht spork) chocola mueslirepen druivensuiker peper en zout noodrantsoen 1 bp5 1nrg5 mountainhouse Verzorging: toiletpapier. desinfecterende gel, tampon tandenborstel en tandpasta, scheermes EHBOset met: paracetamol norit tramadol loperamide spiegeltje isolatie deken vaseline condooms pincet(voor teken en splinters) Overig: waterfilter zaklampje, hoofdlampje is handiger paracord multitool, zit mes en zaagje aan...en andere handige dingen mobiel en mobiel oplader met aa batterijen mini wereld ontvanger batterijen kompas kaarten of wegenboekje kopie identiteitsbewijs,of usb-stick met gegevens fiets evt motor, met wat gereedschap om band te plakken winter: regenjas, thermo-ondergoed, sjaal, muts handschoenen, zomer:hoedje, zonnebrand, regenjasje, muggenspul Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imq101 Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Schuilen/slapen: tentje, luchtbed, slaapzak of, tarp, vuilniszak(wat blad erin en je hebt een droge plek om op te liggen) warm aankleden en vuurtje ernaast maken Koken en eten: 2 veldflessen met bekers mess tins (heb je niet nodig, je kan ook een beker gebruiken om in te koken) gaswood stove esbit brander met genoeg hexamine. bestek(lichtgewicht spork) chocola mueslirepen druivensuiker peper en zout noodrantsoen 1 bp5 1nrg5 mountainhouse Verzorging: toiletpapier. desinfecterende gel, tampon tandenborstel en tandpasta, scheermes EHBOset met: paracetamol norit tramadol loperamide spiegeltje isolatie deken vaseline condooms pincet(voor teken en splinters) Overig: waterfilter zaklampje, hoofdlampje is handiger paracord multitool, zit mes en zaagje aan...en andere handige dingen mobiel en mobiel oplader met aa batterijen mini wereld ontvanger batterijen kompas kaarten of wegenboekje kopie identiteitsbewijs,of usb-stick met gegevens fiets evt motor, met wat gereedschap om band te plakken winter: regenjas, thermo-ondergoed, sjaal, muts handschoenen, zomer:hoedje, zonnebrand, regenjasje, muggenspul wauw bedankt super bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 @Stuudje, mooie lijst, ik weiger echter zonder stevig mes te vertrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imq101 Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ik heb ook een mes, we zouden inderdaad kunnen bekijken of ie ''stevig genoeg is.Het is een mora companion Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ik heb ook een mes, we zouden inderdaad kunnen bekijken of ie ''stevig genoeg is.Het is een mora companion Prima keus. Heb ik zelf als backup. Ieder ander mes wat maar een tikkie beter is, kost meteen een veelvoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imq101 Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Prima keus. Heb ik zelf als backup. Ieder ander mes wat maar een tikkie beter is, kost meteen een veelvoud. ja das precies wat ik ook vond. Mischiens ooit een super mes,ik zou liever denk ik nog een extra mora erbij nemen mocht ik er 1 verliezen ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Dat mag hoor @Raycoupe...ik probeerde alleen wat meer overzicht aan te brengen en wat minder spullen of spullen voor meerdere functies. Wil iemand, jij of @imq101 toch meer in de tas, dan is dat prima. Zo zit bij mij mijn hele verzorgings en ehbo set in een etui, gewoon zo'n pennen-etui. De iets grotere uitgebreide set met snelverbanden kan in een kleine lunchtrommel. Waterdicht afgesloten dus ook. Soms haal ik dingen uit verpakking (zoals pillen) en verpak ze anders, zodat ze minder ruimte innemen. Ik heb zelf een plathypus waterzak, als die leeg is neemt die geen ruimte in. Minder gewicht en volume dan een waterfles. Ik heb een Trangia mini-opstelling, een potstand bestaande uit drie plaatjes, waar een brander in kan, een esbitblokje in kan, hexamine in kan of hout in kan. Neemt aanzienlijk minder ruimte en gewicht in dan én esbit met wildwoodstove. Het hele setje kan in een beker die ook gebruikt kan om in te koken. Maar goed, dit is dus door ervaring en de ooit veel te zware kampeeruitrusting die ik beetje bij beetje verlicht heb. Ps:Ik heb ook een mora companion... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imq101 Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Dat mag hoor @Raycoupe...ik probeerde alleen wat meer overzicht aan te brengen en wat minder spullen of spullen voor meerdere functies. Wil iemand, jij of @imq101 toch meer in de tas, dan is dat prima. Zo zit bij mij mijn hele verzorgings en ehbo set in een etui, gewoon zo'n pennen-etui. De iets grotere uitgebreide set met snelverbanden kan in een kleine lunchtrommel. Waterdicht afgesloten dus ook. Soms haal ik dingen uit verpakking (zoals pillen) en verpak ze anders, zodat ze minder ruimte innemen. Ik heb zelf een plathypus waterzak, als die leeg is neemt die geen ruimte in. Minder gewicht en volume dan een waterfles. Ik heb een Trangia mini-opstelling, een potstand bestaande uit drie plaatjes, waar een brander in kan, een esbitblokje in kan, hexamine in kan of hout in kan. Neemt aanzienlijk minder ruimte en gewicht in dan én esbit met wildwoodstove. Het hele setje kan in een beker die ook gebruikt kan om in te koken. Maar goed, dit is dus door ervaring en de ooit veel te zware kampeeruitrusting die ik beetje bij beetje verlicht heb. Ps:Ik heb ook een mora companion... vooral doorgaan met tips hoor, kan het wel gebruiken ben nog echt een leek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ...het valt me tegen dat niemand hier gewoon standaard (en altijd) een Zwitsers (of soortgelijk) zakmes bij zich heeft. Heb er zelf al velen versleten de afgelopen 30 jaar en zou echt niet zonder willen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ...het valt me tegen dat niemand hier gewoon standaard (en altijd) een Zwitsers (of soortgelijk) zakmes bij zich heeft. Heb er zelf al velen versleten de afgelopen 30 jaar en zou echt niet zonder willen. Yep, bij me...in de broekzak dus. Dus niet in de BOB,INCH of EDC. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imq101 Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ja ik ook altijd een zakmes op zak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Yep, bij me...in de broekzak dus. Dus niet in de BOB,INCH of EDC. in je broekzak is EDC... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 ...het valt me tegen dat niemand hier gewoon standaard (en altijd) een Zwitsers (of soortgelijk) zakmes bij zich heeft. Heb er zelf al velen versleten de afgelopen 30 jaar en zou echt niet zonder willen. Ik prefereer toch echt een Leatherman multitool boven een Zwiters zakmes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 Ik prefereer toch echt een Leatherman multitool boven een Zwiters zakmes. ...en ik heb ze allebei iedere dag bij me (een Leatherman Fuse.... wordt volgens mij al jaren niet meer gemaakt). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 @imq101 Neem wel het liefst condooms zonder glijmiddel en sperma dodend spul, dat schijnt schadelijk te zijn voor je gezondheid als je er water uit drinkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 mijn lijst met wat extra toevoegingen voetpoeder* extra paar sokken ondergoed toiletpapier! papieren zakdoekjes een spiegeltje thermo-ondergoed extra tentharingen werkhandschoenen extra touw/tywraps/tape* Druivensuiker* Chocola muslirepen Tramadol tentje en een luchtbed.*slaapzak secondelijm tandenborstel en tandpasta,* scheermes Peper en zout* tabasco flesje Brandalcohol en brandgel opvouwbaar schepje mess tins esbit brander met genoeg hexamine. solatie deken Een tent waxinelichtjes Tampon vaseline mini wereld ontvanger batterijen* klein koevoetje bijl mes * waterfilter breeklicht klein wegenboekje vicks vaporub condooms * Desinfecterende gel, peperspray parakord 2 veldflessen met bekers gaswood stove een regenjas winterhandschoenen Norit voetpoeder* extra paar sokken ondergoed toiletpapier! papieren zakdoekjes een spiegeltje thermo-ondergoed extra tentharingen werkhandschoenen extra touw/tywraps/tape* Druivensuiker* Chocola muslirepen Tramadol tentje en een luchtbed.*slaapzak secondelijm tandenborstel en tandpasta,* scheermes Peper en zout* tabasco flesje Brandalcohol en brandgel opvouwbaar schepje mess tins esbit brander met genoeg hexamine. solatie deken Een tent waxinelichtjes Tampon vaseline mini wereld ontvanger batterijen* klein koevoetje bijl mes * waterfilter breeklicht klein wegenboekje vicks vaporub condooms * Desinfecterende gel, peperspray parakord 2 veldflessen met bekers gaswood stove een regenjas winterhandschoenen Norit Loperamide sjaal/muts duct)tape 3 kleine alarmpjes die op magneet werken noodrantsoen 1 bp5 1nrg5 wat mountainhouse EHBOset, paracetamol. kompas, kaarten bestek, mobiel mobiel oplader met aa batterijen tarp poncho Kopie identiteitsbewijs fiets evt motor Zie ik daar nu P--spray staan??? Ohhh dat mag niet .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 Zie ik daar nu P--spray staan??? Ohhh dat mag niet .... Hij bedoelt vast Prepperspray, dat is tegen prikkende preppers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Hij bedoelt vast Prepperspray, dat is tegen prikkende preppers. Prepperspray, nooit van gehoord. Tegen stekende preppers zei je... Waar kun je dat kopen??? Heb gehoord dat ze erg gevaarlijk zijn die preppers. Sluipen net als kabouters door het bos. En hebben erg scherpe mesjes bij zich. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Prepperspray, nooit van gehoord. Tegen stekende preppers zei je... Waar kun je dat kopen??? Heb gehoord dat ze erg gevaarlijk zijn die preppers. Sluipen net als kabouters door het bos. En hebben erg scherpe mesjes bij zich. Kabouters. Blegh. Maar die kun je ook goed wegjagen met smurfen. http://www.psproducts.nl/producten/X-marker.aspx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Kabouters. Blegh. Maar die kun je ook goed wegjagen met smurfen. http://www.psproducts.nl/producten/X-marker.aspx Die is wel leuk, je aanvaller een blauwtje laten lopen. Prijs van 17,80 valt me nog geeneens tegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Die is wel leuk, je aanvaller een blauwtje laten lopen. Prijs van 17,80 valt me nog geeneens tegen. Das best duur. Die Pepperspray, ohhh sorry Prepperspray heb je al voor rond de € 10,- Ik denk zelfs dat je voor € 17,80 er wel 2 kan krijgen. Prepperspray hebben we het dan over he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Das best duur. Die Pepperspray, ohhh sorry Prepperspray heb je al voor rond de 10,- Ik denk zelfs dat je voor 17,80 er wel 2 kan krijgen. Prepperspray hebben we het dan over he Totdat je ermee gepakt wordt, dan is die spray in één keer heel erg duur. De blauwe schuimspray is legaal, die andere mogen we hier niet over praten, weet je toch wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Totdat je ermee gepakt wordt, dan is die spray in één keer heel erg duur. De blauwe schuimspray is legaal, die andere mogen we hier niet over praten, weet je toch wel. Mogen we niet over Prepperspray praten?????? Nee dat wis ik Nieee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.