Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Bug Out Kano Eigenlijk een grapje. Hoewel ik er rekening mee houd om eventueel via water een bug out te moeten doen, is mijn groep te groot om dit per kano te doen. Wel hebben wij een boot gereed staan mocht dit ooit zo ver komen. De kano is dus eigenlijk voor nu. Voor mijn avonturen met mijn Bushcraft maatjes. Als achterliggende gedachte hou ik natuurlijk wel het idee dat als het mogelijk is, ik de kano meeneem. Snel, wendbaar, niet makkelijk te zien en voor vele andere dingen erg praktisch als je net zoals ik vlak bij het water woont en/of een eventuele BOL dat is. Vandaag begonnen met het opnieuw opschuren van de kano zelf. Hij was/is wit met blauw en dat is uiteraard erg opvallend op het water (note: veilig). Na het schuren ben ik begonnen met de eerste laag legergroen aan te brengen en uiteindelijk moeten er nog zwarte V-strepen overheen komen. Ook wil ik aan de achterkant of een kratje, of zes ogen (3 aan weerszijde) plaatsen zodat ik mijn bushcraft tas of BOB mee kan nemen. Vast te zetten met een spin. Ik zal jullie via dit topic op de hoogte houden van de vorderingen, maar hierbij de eerste foto's van het klussen: [ATTACH=CONFIG]11863[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]11864[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]11865[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Zoiets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Zoiets? Zonder het net er omheen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Voor camo op het water, kun je beter blauw gebruiken toch? Wel een leuk project! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Voor camo op het water, kun je beter blauw gebruiken toch? Wel een leuk project! Tot ik hem op land trek! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Tot ik hem op land trek! Daar heb je dan weer gelijk in ja. (niet aan gedacht) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Gambel is het een kano of een kajak ? Bij een kajak hoort nog een zeiltje om de opening aftesluiten als je er in zit . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Vergeet niet de peddels in een bijpassend patroontje te schilderen. Die lui met die netten lijken wel reflectie-signaleurs :) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @phtvs die camo netten zijn ervoor omdat je niet midden op het open water gaat varen, maar zoveel mogelijk langs de kanten blijft waar je enigzins gedekt bent door de begroeiing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Gambel is het een kano of een kajak ? Bij een kajak hoort nog een zeiltje om de opening aftesluiten als je er in zit . Toen ik nog een jochie was van een jaar of negen ooit een vervelende ervaring mee gehad toen ik bij ruig weer omsloeg en sindsdien geen zeiltje meer voor mij. Correctie: officieel is dit een kayak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ja dat ding heeft zijn voor en nadelen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ja dat ding heeft zijn voor en nadelen . Moest ik toch echt even de verschillen tussen kano en kayak opzoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Gamble , leuk project dit ga ik zeker volgen ik heb ook al over een kano/ kayak nagedacht moest er water overlast zijn en als hobby enkel te weinig tijd voor de moment off topic : kun jij het bushcraft forum bereiken ? ik krijg steeds een fout melding of andere pagina mvg Bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Gamble , leuk project dit ga ik zeker volgen ik heb ook al over een kano/ kayak nagedacht moest er water overlast zijn en als hobby enkel te weinig tijd voor de moment off topic : kun jij het bushcraft forum bereiken ? ik krijg steeds een fout melding of andere pagina mvg Bjorn Zelfde foutmelding hier. Krijg wel het forum maar kan geen berichten openen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Leuk project Gamble. Als je dingen mee gaat nemen zou wel proberen het zwaarte punt laag te houden zodat alles een beetje stabiel blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Moest ik toch echt even de verschillen tussen kano en kayak opzoeken En heb je het gevonden? Volgens mij is een kano aan de boven zijde volledig open . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Zelfde foutmelding hier. Krijg wel het forum maar kan geen berichten openen... "No input file specified." krijg ik als ik op inlog pagina tik maar ja gelukkig dat preppers.nl nog beschikbaar is anders was het ernstig mvg Bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Leuk projectje en niet alles hoeft natuurlijk gelijk een bug-out voertuig te zijn, ook genieten van het nu;) Ben benieuwd naar de vooruitgang Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 En heb je het gevonden? Volgens mij is een kano aan de boven zijde volledig open . http://www.kajakvaren.nl/page/verschil-kajak-kano Wist ik ook niet, maar kano is een verzamelnaam voor alle types waaronder ook kayak volgens wiki. Ook weer wat geleerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Leuk project Gamble. Als je dingen mee gaat nemen zou wel proberen het zwaarte punt laag te houden zodat alles een beetje stabiel blijft. Dat wordt dus nog een projectje.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 http://www.kajakvaren.nl/page/verschil-kajak-kano Wist ik ook niet, maar kano is een verzamelnaam voor alle types waaronder ook kayak volgens wiki. Ook weer wat geleerd Ha bedankt ook wat geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Persoonlijk denk ik dat je aan een kano met een outrigger meer hebt qua laden, en een kano kan je evengoed overtrekken met een zeil om bv je bob droog te houden, voor de rest gebruik je best van die tonnetjes die je in camo kan spuiten of inwikkelen met camotape. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Dat wordt dus nog een projectje.... @Gamble, leuk project ben je begonnen. zelf heb ik een sit on top , dit is een kruising tussen een kajak en een kano . Nu is deze dus ook blauw als een smurf en heeft ook een ander kleurtje nodig. mijn vraag is dus heb jij een primer gebruikt en wat voor verf/lak zet jij erop? En evt nog wat oplossingen voor jou kajak; netje voorop om spullen onder te kunnen steken. Evt pvc buis met schroefdop en schouderband in je kuip voor en achter aanbrengen voor spullen voor het zwaarte punt en waterdicht , evt kliksysteem, dan kan je ze er uithalen over je schouder doen als je te voet verder moet. De overige ruimte in de kuip opvullem met piepschuim/ purschuim, mocht je toch omkappen dan zinkt je kajak niet naar de bodem wat anders wel kan gebeuren. Voor je bob zou ik verzinnen, dat mocht je van je kajak vallen ,dat je ermee verbonden blijft d.m.v een kort koord en deze moet dan makkelijk in 1 trek van je kajak los komen, of al gelijk met dat je er afvalt. De kajak kan je missen de bob minder denk ik. Mocht je afdrijven dan is je bob tevens bruikbaar als een soort reddingsvlotje om op te hangen. Veel succes ermee , ik ga je project zeker volgen en de koffie staat klaar voor als je afmeert aan de scheldemonding. hierbij nog wat foto's van mijn kajak, de skeg kan je vanaf je zitplaats omlaag en omhoog doen , het wieltje werkt makkelijk als je een stukje over de weg moet wegens een obstakel bijv. ! Komt er water in de kuip kan dat via de gaten er weer uit. Verder behoorlijk stabiel en ruimte voor lading. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jade Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Defensie gebruikt Kano's van het merk "Klepper" , dat zijn groene op het plaatje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 ziet er top uit man..ben erg benieuwd als de kleur en shades erop zitten..dry bags kunnen ook erg prettig zijn..volgens mij zijn ze nog in de aanbieding bij de hema..10 en 40 liter bags kosten iets tussen de 5 en 15 pleuroos dacht ik.. greets van hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.