sedert een jaar heb ik een suzuki jimny, en reed er sedert dien zo`n 25000 km mee, dus genoeg ervaring ermee.
De jimny is idd klein, dus ik vind het wel nodig de achterbank plat te leggen wil je ietwat laadruimte hebben.
Ben je dus met meer dan 2 personen, en je moet de achterbank gebruiken, vind ik hem niet echt geschikt, want dan is de kofferruimte echt wel heel klein.
De jimny voelt zich het best in zijn vel op binnenwegen, op de autosnelweg is de iedeale kruissnelheid tussen 100 en 110 km/u.
De motor is een 1,5 diesel van renault, met 86 pk.
Met een rustige rijstijl kom ik aan een verbruik van 6,2 l/100 km.
Ook wel een nadeel is de kleine tank, met 35 l, kom je toch maar goed een 500 km ver.
Zeker een pluspunt is de 4X4, vorige winter heb ik het genoeg ervaren, op besneeuwde wegen gedraagt de jimny zich als een grote jongen, hij laat je niet in de steek. De 4x4 is eenvoudig met een druk op de knop aan en uit te zetten.
De versie die ik heb is zelfs uitgerust met airco, niet levensnoodzakelijk, wel handig in deze hete dagen.
In het kleine compacte interieur vond ik juist een plaatsje om nog een CB te instaleren.
Toen ik een lekke band had bleek dat je de krik wel hoog moet opkrikken om de band los te krijgen, het zag er nogal onstabiel uit, en ik vreesde dat de auto van de krik ging tuimelen, sedert dien heb ik in de wagen een stukje balk liggen om onder de krik te leggen.
Ik ben nu aan het experimenteren om een tarp te spannen aan de jimny , om tijdens het kamperen een extra overdekte plaats te hebben, waar je bv bij regen kan onderzitten om te eten.