Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even het bos in, en ik neem mee ...


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja @Peerke, fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor je veldfles en mooie tarp, ik ben ook van plan om er nog eens een te gaan kopen, maar persoonlijk ben ik ook een fan van een tent, dat sluit tenminste af zegmaar ( geen last van inwaaien ) maar waar heb jij jouw tarp vandaan?

 

http://dumpcompany.com/index.php?item=tarp-_flecktarn_-camouflage&action=article&group_id=87&aid=1651&lang=nl

 

http://dumpcompany.com/

 

Veel plezier met snuffelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Om de tarp beter af te kunnen spannen, heb ik door de ogen stukken paracord van 2 meter door de eigen lus gehaald. Er zitten nu stukjes op van 2x1 meter, wat naar behoefte kan worden veranderd naar b.v. 1x 2 meter.

 

IMG_0276.jpg.d48df3e13733dc8883128290e9147560.jpg

 

IMG_0277.jpg.be002bd048314c3ffb47e868db58051c.jpg

 

Dit zijn de verbeteringen/modificaties. Nu nog uitproberen. Wordt vervolgd.

 

Ik gebruik stukken elastische band van 3mm rond de ogen van een tarp en deze verbind ik met paracord naar de grond om te zekeren met een haring, dit zorgt ervoor dat eventuele schokken van de wind worden opgevangen.

 

Probeer eens een vorm dan heb je maar 1 boom voor nodig hebt, buiten een tarp is het misschien handig een grondzeiltje om op te liggen of zitten (hiervan kan je eventueel nog een hangmat maken (als je niet teveel weegt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik stukken elastische band van 3mm rond de ogen van een tarp en deze verbind ik met paracord naar de grond om te zekeren met een haring, dit zorgt ervoor dat eventuele schokken van de wind worden opgevangen.

 

Probeer eens een vorm dan heb je maar 1 boom voor nodig hebt, buiten een tarp is het misschien handig een grondzeiltje om op te liggen of zitten (hiervan kan je eventueel nog een hangmat maken (als je niet teveel weegt).

 

Daarnaast vink ik een lijn spannen en daar je tarp overheen spannen zelf wel handiger, strak spannen met prusikknopen op de noklijn.

Zo bizar stevig zijn die Miltec tarps niet.

Afspannen naar de grond doe ik zelf met bungees, iets meer gewicht en minder functionaliteit dan paracord maar wel een stuk sneller en makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast vink ik een lijn spannen en daar je tarp overheen spannen zelf wel handiger, strak spannen met prusikknopen op de noklijn.

Zo bizar stevig zijn die Miltec tarps niet.

Afspannen naar de grond doe ik zelf met bungees, iets meer gewicht en minder functionaliteit dan paracord maar wel een stuk sneller en makkelijker.

 

Die desert camo tarps van jou zijn super sterk heb met 2 noklijnen een kleine overlapping gemaakt en zo 2 van die tarpen verbonden.

 

De elastisch band is shotcord zoals ze zeggen en dient als buffer (letterlijk) tussen de tarp en paracord, deze gebruik ik bv ook om mijn vuurstaal vast te zetten in een molle pack en men' tops messen extra te zekeren bovenop de velcro straps. paracord gebruik ik de quick relaese knoop voor met 3 omwentelingen, die je als een prusik kan aanspannen en grip houdt op de noktlijnmaar ook op de eigen lijn zodat je deze kan aanspannen vanuit een boom of haring, maar dan ook snel los kan maken.

 

heb nog een ander filmpje gevonden van een andere friction quick release knot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag ook weer even het bos in geweest om technieken van dit filmpje te testen:

 

Met natuurlijk het oog op SC brabant wil ik iets bij mijn shelter waar ik gemakkelijk op kan koken op een plek waar ik iets langer blijf:)

 

ging best goed, alleen natuurlijk touw vergeten maar alsnog leuk om weer even bezig te zijn.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commando rugzak die je gebruikt, kan je daar wat meer over vertellen?

Hoe bevalt deze? Is de inhoud voldoende of niet? Wat is volgens jou de ideale grootte?

Ik heb zelf een commando rugzak met een inhoud van 110L. Voor snelle verplaatsingen en korte actie's is deze misschien wat groot, maar voor veel transport over lange afstand vind ik hem wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commando rugzak die je gebruikt, kan je daar wat meer over vertellen?

Hoe bevalt deze? Is de inhoud voldoende of niet? Wat is volgens jou de ideale grootte?

Ik heb zelf een commando rugzak met een inhoud van 110L. Voor snelle verplaatsingen en korte actie's is deze misschien wat groot, maar voor veel transport over lange afstand vind ik hem wel handig.

 

Frank,

 

De commando rugtas is van Miltec. De inhoud is 55 liter. Voorlopig qua volume redelijk voldoende voor mijn dagjes uit. Prijs/kwaliteit is niet slecht, echt niet.

 

Mijn minpuntjes heb ik al eerder vermeld.

 

Natuurlijk is dit niet te vergelijken met mijn Karrimor Jaguar 65+10. Die is in alles beter en dat merk je. De prijs is er ook naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met de fiets en de rugtas naar het plaatselijke bos, om wat te proberen.

 

IMG_0279.jpg.8494b922824d31c95d50fb497ab88f64.jpg

 

IMG_0280.jpg.01531e0299007681da27878bbdc7eae1.jpg

 

IMG_0281.jpg.4fc1a639b1f5f3d45bc20b9342bfdb99.jpg

 

IMG_0282.jpg.f21a00eb327b4a4bb5ecdc089dd66707.jpg

 

IMG_0283.jpg.cbef246611ec339ef8e7586f1dc057bf.jpg

 

IMG_0284.jpg.c17ffccee3d0a2e916055bb381429b52.jpg

 

IMG_0286.jpg.3b6a28dc9316ba92860ebded69ba3582.jpg

 

Mijn conclusie. De extra koorden paracord zijn handig om de tarp beter af te spannen, maar bomen staan in een bos niet in een keurige lijn. Er zijn altijd wel obstakels. Ik heb diverse varianten geprobeerd.

Leuk, heel erg leuk voor erbij.

En tent of tarp in de BOB ? Voor mij een tentje. Overal en makkelijk te plaatsen.

Zuet er allemaal goed uit.nu heb ik ook weer inspiratie gekregn om het bos in te gaan en met mijnxtarp spellen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...