Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maximum toegestande hoeveelheid extra benzine.


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De grote vraag is, waarom zou je een grote hoeveelheid benzine willen opslaan? Dat je genoeg opslaat om je BOL te kunnen bereiken is logisch, maar veel meer dan dat is vooral erg gevaarlijk. Die zooi is zo gruwelijk explosief dat je gewoon levensmoe moet zijn om thuis tientallen liters op te slaan. Voor na een SHTF is 't ook niet logisch, je bent al snel de enige die nog benzine heeft en dat screeuwt om foute aandacht. Alleen ergens ver weg achteraf kan 't handig zijn voor een generator, maar als je denk na een SHTF langdurig auto te gaan rijden, ben je toch echt jezelf in de maling aan 't nemen of in 't gunstigste geval idiote risico's aan 't nemen.

 

Ik heb de klap gezien die een halve liter geeft als 't ontploft... no way in hell dat ik thuis meer dan een paar liter voor de grasmaaier opgeslagen wil hebben. Er is gewoon geen enkele manier waarop dat goed afloopt. Daarnaast gaat je verzekering je een mooie middelvinger laten zien als die zooi ontploft en je huis verbouwt. Ook in de schuur opslaan is geen optie; als er iets misgaat en de zooi ontploft en blaast de kinderen van de buren op dan vergeef je jezelf nooit.

 

Grote hoeveelheden benzine "preppen" is in mijn boekje gewoon echt een van de grootste fouten die je als prepper kan maken.

 

Diesel is een heel stuk veiliger, dat ontploft niet zoals benzine doet.

 

Als je dus veel brandstof wilt opslaan, zorg dan dat je een dieseltje hebt, benzine moet je niet eens willen riskeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nergens gesproken over grote hoeveelheden aan opslag. ik heb het enkel over één jerrycan voor mezelf, en wellicht dat er in de toekomst nog 1 of misschien wel 2 bijkomen. Dan heb ik maximaal 60 Liter op voorraad.

Inderdaad in stevige ijzeren jerrycans zoals hierboven staan afgebeeld.

 

1 tank wordt dan continue gebruik voor de brommix en voor de generator, De overige is voor noodsituaties.

 

Over het algemeen proef ik hier uit dat kleine hoeveelheden zoals ik ze vervoer, geen probleem mag opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk je dan wel dat 60 liter in huis opslaan waarschijnlijk al meer is dan je verzekering accepteert. 60 liter is meer dan genoeg om je huis permanent te verbouwen, als 't ontploft. Weinig kans dat er nog iets over is van je huis tegen de tijd dat de brandweer er is.

 

Hoe je 't ook opslaat, controleer regelmatig of je geen benzinelucht ruikt in je opslag plaats, 2% benzine in de lucht is al genoeg om explosief te zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die zooi.

 

60 liter lijkt niet zo veel; maar benzine geeft per kilo een zwaardere ontploffing dan dynamiet. Zou je 60 kilo dynamiet in huis willen hebben? Ik niet :)

 

Niet bedoelt om te zeuren en niet alleen een reactie naar jou, dit is (net zoals de opblaas boten van @Dick Berts :) ) zo iets waar je niet genoeg voor kunt waarschuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk je dan wel dat 60 liter in huis opslaan waarschijnlijk al meer is dan je verzekering accepteert. 60 liter is meer dan genoeg om je huis permanent te verbouwen, als 't ontploft. Weinig kans dat er nog iets over is van je huis tegen de tijd dat de brandweer er is.

 

Hoe je 't ook opslaat, controleer regelmatig of je geen benzinelucht ruikt in je opslag plaats, 2% benzine in de lucht is al genoeg om explosief te zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die zooi.

 

60 liter lijkt niet zo veel; maar benzine geeft per kilo een zwaardere ontploffing dan dynamiet. Zou je 60 kilo dynamiet in huis willen hebben? Ik niet :)

 

Niet bedoelt om te zeuren en niet alleen een reactie naar jou, dit is (net zoals de opblaas boten van @Dick Berts :) ) zo iets waar je niet genoeg voor kunt waarschuwen.

 

Benzine ontploft (detoneert) niet, benzine verbrandt. (En wat in het vet staat is op vele vlakken complete BS)

 

Het erge is als er zich benzine dampen vormen, deze blijven vlak boven de grond hangen bij stilstaande lucht en kunnen bvb je volledige kelder vullen...

 

En dynamiet is minder ontstekingsgevoelig dan benzine (damp) dus ja, ik heb liever dynamiet. (ook omdat het meer waard is, ik zou het dus verkopen :D )...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let vooral op bij zo goed als lege jerrycans. Mijn zoon had enige jaren terug en lege plastic jerrycan van 5 liter gepakt en draaide de dop eraf. De jerrycan was leeg, maar doordat de lege jerrycan in de zon had gestaan waren door de laatste druppels benzine in de jerrycan omgezet in damp, en bij het losdraaien ontstond er een vonk door statische elektriciteit die het gas deden ontsteken en er ontstond een flinke steekvlam. Met een echte verbranding van zijn hand. heeft er weken mee in het verband gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...