Ga naar inhoud
GENEGEERD

MIL-TEC One man tent


LogicSix

Aanbevolen berichten

@Raycoupe

Ik denk dat er veel over BOB praten, terwijl ze eigenlijk over INCH hebben.

Wie denkt er aan om na een grote SHTF nog naar huis te (kunnen) gaan? Of lang thuis te kunnen blijven?

Wie heeft er een echte BOL, waar je langere tijd kunt verblijven, zonder gevonden te worden, etc.?

Ik beschouw alles wat ik thuis heb, op mijn INCH na, als verloren mocht de pleuris heel hard uitbreken.

 

Dan bedoel ik geen waterkokertje, wat het een dagje niet doet, maar echte shit.

Een echte ramp, eventueel met evacuaties etc.

 

Mee eens. Als je een reisplan hebt, het bereiken van je BOL, pas je daarop je BOB aan. De meesten hebben het hier echter over een 'vluchteling status' (slechts denkbare scenario in feite), waarbij je eigenlijk permanent je huis verlaat.

 

Toch hoor je de term INCH nauwelijks en heeft iedereen het over z'n BOB. Ook in dat scenario verwacht ik de tent lang niet altijd nodig te hebben. Meestal vind je sowieso een droge plek die beter is dan je tent en op lange termijn (maanden) voldoet je tent ook weer niet want die dingen zijn nu eenmaal niet geschikt om maanden achter elkaar te gebruiken. Tarp of tent, het blijven tijdelijke oplossingen en daarom wil ik daarvoor niet 25% van het gewicht van m'n rugzak eraan besteden! @Vladimir merkt terecht op dat je met een tentje veel beter beschermd bent tegen beestjes, muggen bv. maar denk ook aan bv. mieren. Op de SC had ik mijn tent opgezet vlak naast een grote rode bosmieren nest, want dat was een goed plekje, duizenden mieren kunnen het moeilijk mis hebben. :p

 

Ik bedoel de auto. ....

 

DE auto met hoofdletters graag. Voor degenen die niet weten wat een Marauder is (behalve een van de best klinkende gitaren ooit gebouwd door Gibson):

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben aan het kijken voor een tent voor bij mijn BOB en ben toch wel gecharmeerd van deze : http://www.militarygadgets.nl/mil-tec-one-man-tent.html. Is er iemand al in het bezit van deze tent en heeft hij er ervaring mee? Of kent iemand een soortgelijk iets of andere ideeën er over ?

 

Ik ben in bezit van dat tentje en gebruik hem regelmatig. Ik ben een kleine 2 meter lang en weet er toch comfortabel in te slapen en ook de rugtas past er nog bij. blijft prima staan zonder gebruik van tentharingen en om te drogen kan je het ding oppakken en ergens tegen een boom zetten. Enige puntje is dat je met zulke tentjes een beetje voorzichtig moet zijn met het opzetten. De volgorde van de drie fiberstokken is belangrijk omdat er een hoop spanning op het doek komt te staan en je bij teveel geweld snel schade kan maken. Verder voor het geld een fantastische tent voor in de BOB naar mijn mening.

 

WP_000740.jpg.59193a3b0399dcbf517e684825a57558.jpg

 

WP_000738.jpg.449f91ab81aa6c08870822226acb5a12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...