CrispySock Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Zaterdag 3 mei heb ik mijn eerste auto gekocht, de bestemming van de auto was om maandag naar de sloop te gaan. Dit kon ik niet laten gebeuren en met een lang uitgebreid plan om de auto om te bowen tot een, ultimate low budget bug out vehicle heb ik besloten de auto te kopen. 1000 Euro, 200 voor 4 winterbanden met velg (reserve) en 50 radio met usb/sd... totaal 1250 euro. Mercedes Benz W123 300TD (Touring Diesel) uit 1981. De auto is in orginele staat, binnen en buiten. 3L motor, zonder turbo. 4 versnellingen handgeschakeld 70L tank, DIESEL Open dak, handmatig open te schuiven. Als ik de viscositeit dun genoeg houd kan ik plantaardige olieen gebruiken als brandstof, 50% Diesel/50% Olie maximaal en in de winter meer % diesel om het dun te houden. 339.111 KM stond op de teller toen ik de auto had overgeschreven op mijn naam, met merkstift in de zonneklep aan de bestuurders kant geschreven. In het verleden is de auto geinporteerd vanuit Duitsland, Stuttgart om presies te zijn. (Hond op de foto was niet inbegrepen) Eind mei ga ik op reis en zal het project af zijn, ik hou jullie op de hoogte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cretech Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Wow, alvast veel succes! Ga je alleen de roadtrip maken of zijn er ook andere mensen die met je mee gaan? mvg Cretech Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Oeh, lekker duur in de wegenbelasting. Deze auto's worden met bosjes aangeboden op marktplaats... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Die 340 K op de teller zegt gelukkig niet veel bij een Mercedes, ik zat ooit in Istanbul in een Mercedes taxi met bijna een miljoen op de teller...succes ermee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Oeh, lekker duur in de wegenbelasting. Deze auto's worden met bosjes aangeboden op marktplaats... 1981 is toch nog de oldtimer regeling of moet de auto dan ouder dan 40 jaar zijn tegenwoordig? Opgezocht, is inderdaad 40 jaar geworden. Dan betaal je dus per maand 150-180 schat ik aan wegenbelasting. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/oldtimers/schema_oldtimerregeling Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Technische max. massa voertuig 2220 kg Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 672,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2688,00 Hangt er een beetje vanaf in welke provincie je woont. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Begin nu niet gelijk over geld en belasting! Coole bak! Veel plezier ermee :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 mei 2014 Delen Geplaatst: 4 mei 2014 Als je de motor verzorgd kunnen er nog 600 000 bij op de teller . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrispySock Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2014 Motorrijtuigenbelasting per maand: 165 euro Verzekering per maand: 80 euro Jazeker, het is duur per maand. Een low budget vergelijking is een moderne auto zoals een ford mondeo op benzine, deze zijn ook heel goedkoop te krijgen en hebben veel ruimte. De seat/volkswagen stations zijn wel het zuinigste denk ik, alleen wel iets minder ruimte. Maar als ik eenmaal op reis ben, dan slaap ik erin wat mij weer geld bespaart kwa campings/hostels. 2000W 4-takt generator met 15L tank voor stroomvoorziening. (Merk Einhell, type: RT-PG 2500) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrispySock Geplaatst: 5 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2014 Tot nu toe is de planning om alleen te gaan, maar als iemand echt mee wilt is er ruimte voor 1 persoon. Officeel, als de auto klaar is als bug out vehicle zou er (leef)ruimte voor 2 zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 5 mei 2014 Delen Geplaatst: 5 mei 2014 Technische max. massa voertuig 2220 kg Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 672,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2688,00 Hangt er een beetje vanaf in welke provincie je woont. Voor de belasting kijk je naar het ledig voertuig Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 440,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1760,00 Valt mee, dit betaal je al snel met een moderne diesel die zijn vaak zwaarder. https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=96tdrj En de APK is nog ruim een jaar; https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=96tdrj @CrispySock Je weet toch dat aan de hand van je kenteken een heleboel instanties je gegevens kunnen opvragen? inclusief deurwaarders, advocaten, sociale diensten, verzekeringmaatschappijen en nog een legertje van instanties. En uiteraard criminelen die voor een geldbedrag een deurwaarder of hun advocaat laten kijken in het kenteken register. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 5 mei 2014 Delen Geplaatst: 5 mei 2014 Als je de toch bezig bent is misschien een kleine aanhanger wel handig ook voor de aggregaat gevuld met benzine, wil je eigenlijk niet in de auto hebben. Ook kun je op de aanhanger een brandstof rek maken voor Jerrycans. En dan kun de aanhanger misschien inrichten als BOT Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 mei 2014 Delen Geplaatst: 5 mei 2014 @CrispySock zo een generator is nu een van de laatste dingen die ik zou meenemen . Alleen als je plaats over hebt en hij staat toch in de schuur dan wel . Ik zou eerder kiezen voor een omvormer 12v/230v en misschien een extra accu . Geert 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.