Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onderschat prep-voorwerp?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In mijn BOB steekt een (inklapbare) doubletloep, is zeer klein en weegt bijna niks.

Ideaal voor kleine stukjes splinter enz.. te vinden in de huid, maar vooral om op mooie zonnige dagen

vuur te maken zonder dat ik mijn aansteker of firesteel verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het goedkoper een wat duurder kledingstuk te kopen dan het te moeten onderhouden met Nikwax, maar ik kan me daar in vergissen.

 

Mijn dure GTX was ik ook met nixwax.

 

Nieuwe GTX heeft een waterafstotend laagje, waardoor al het water in 1x van je regenpak afvalt als je op de grond springt, na een tijdje wordt dit minder en ontstaat er bij regen een film van water op je jas.

Nu maakt dat voor de waterdichtheid niet uit maar dit scheelt wel een berg in het ademend vermogen, vandaar dat mensen GTX kleding en bvakzakken regelmatig wassen en opnieuw impregneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Groene zeep! Als je kookt op houtvuur smeer de onderkant er dan mee in, dan wordt je pan niet zwart.

 

Schoonmaken kost wel wat water, maar kan ook gewoon er afgeveegd worden.

 

Leuk. Wist ik niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bedankt :)

 

Nog een trucje, als je een sticker verwijdert zit er altijd van dat plakkige spul nog op het voorwerp. Smeer er wat boter op, laat het een nachtje staan en voilà t is zo weg te vegen!

 

Ha, die kon ik ook nog niet. Leuk! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, die kon ik ook nog niet. Leuk! :)

 

Haha :) waar scouting toch niet goed voor is. Het klinkt trouwens heel vanzelf sprekend maar als je brood deeg maakt (voor over t houtvuur) laat het deeg even rusten in een pan met een natte theedoek over de pan. Zo gaat het deeg een beetje rijzen en is het sneller gaar.

 

Hou t deeg ook niet direct in t vuur, maar in de warmte van de kolen, hetzelfde als een BBQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Haha :) waar scouting toch niet goed voor is. Het klinkt trouwens heel vanzelf sprekend maar als je brood deeg maakt (voor over t houtvuur) laat het deeg even rusten in een pan met een natte theedoek over de pan. Zo gaat het deeg een beetje rijzen en is het sneller gaar.

 

Hou t deeg ook niet direct in t vuur, maar in de warmte van de kolen, hetzelfde als een BBQ

 

Ja, inderdaad. Die wist ik natuurlijk wel. Laatst nog "Stok Brood" gegeten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, mijn kinderen mochten zelfstandig op pad hoor met zestien.

Ik wist wat ze konden en vertrouwde ze, en als ik wist waar ze waren en me wie was het okee.

(ja, ik wist ook dat ze dan best een avondje doorzopen en dronken werden,maar dat hoort bij groot worden...ehm, groot zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij Iamlordx zit maar het is ook nog in de eindexamen perioden geplant daar zit ik dan weer mee anders was ik graag met mijn vader mee gegaan naar de sc.
Balen...en tussen de bedrijven door wat studeren en verder deelnemen is geen optie? Jammer.

Ook wel jammer dat je er op het laatst zo hard voor moet leren en geen vertrouwen hebt dat je de stof al wel kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...