12gauge Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 Het heet ook niet voor niets sportschieten Ik heb ooit eens zo'n 9mm gehad met pomp. Maar het viel me niet tegen dat pompen. Moet wel zeggen dat ik een goede conditie heb. hoeveel schoten doe je dan? op hoeveel min pompen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 @doom fietspomp of duikfles? Kan je vertellen dat pompen je compleet sloopt Fles en pomp.. En op de jacht met een PCP heb ik waarschijnlijk genoeg aan 6 schoten, dus het duurt wel ff voordat de fles leeg is. En 15min pompen om op jacht te gaan vind ik ook geen probleem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 Fles en pomp.. En op de jacht met een PCP heb ik waarschijnlijk genoeg aan 6 schoten, dus het duurt wel ff voordat de fles leeg is. En 15min pompen om op jacht te gaan vind ik ook geen probleem. na 1 a 2 is alles al weg/verstopt zeer waarschijnlijk dus dan doe je inderdaad heel lang met een fles fles alleen gebruiken als het niet anders kan (bv ziekte) verder pompen gelijk bij terugkomst weer vol pompen dan zit je een aardig eind in de goede richting Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 Dit zijn legale buksen in Nederland . Maar wel prijzig. Hatsan BT 65 RB. achtervergrendeling Prijs € 658,00 Reserve cilinder Prijs 132,00 Kunstof kolf Kal: 4.5 mm, 5.5 mm 10 schots. Kal: 6,35 mm 9 schots magazijn Looplengte: 580 mm. lengte totaal: 1080 mm. Gewicht 4,3 kg cilinder: 255 cc./200 bar. Loop met 1/2 " UNF draad voor demper montage Tweetraps trekker ( afstand en druk) Automatische veiligheid. Verstelbare kolfplaat en wangstuk. Fiber richtmiddelen Snelheid: 4,5 mm 380 m/sec. 5,5 mm 360 m/sec. 6,35 mm 330 m/sec. Energie: 4,5 mm 40 joule 5,5 mm 61 joule 6,35 mm 71 joule aantal schoten per cilinder: 4,5 mm 70, 5,5 mm 70, 6,35 mm 65 schoten Evanix Sniper 5,5mm = 340 m/s (60 Joule) 6,35mm = 320 m/s (85 Joule) 9mm = 245 m/s (150 Joule) Krachtige persluchtbuks, 11 schots magazijn (of 10 in 6,35mm en 7 in 9mm), verstelbare en uitschuifbare kolf, inclusief 6-24x50 kijker, handstop, weaver rails voor diverse montage mogelijkheden Schoten per vulling: 5,5mm = 22 schoten 6,35mm = 20 schoten 9mm = 14 schot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 die hatsan pcp buksen is bijna net zulke rommel als de bam buksen. je hebt een draaibank en freesbank nodig om ze dusdanig aan te passen dat het blijft werken. doe mij maar de wat betere merken zoals evanix, weihrauch, air arms etc. sowieso zou ik niet op 380 meter per seconde gaan zitten want dan zit je tegen de geluidsbariere aan en dat is niet bepaald goed voor je schotbeeld. je mag ook zeker wel een 40-80 meter per seconde van de fabrieksopgave afhalen bij gamo, hatsan ed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 die hatsan pcp buksen is bijna net zulke rommel als de bam buksen. je hebt een draaibank en freesbank nodig om ze dusdanig aan te passen dat het blijft werken. doe mij maar de wat betere merken zoals evanix, weihrauch, air arms etc. sowieso zou ik niet op 380 meter per seconde gaan zitten want dan zit je tegen de geluidsbariere aan en dat is niet bepaald goed voor je schotbeeld. je mag ook zeker wel een 40-80 meter per seconde van de fabrieksopgave afhalen bij gamo, hatsan ed. Ik ga er geen wedstrijden of kaartjes meet schieten, dus het schotbeeld hoeft niet perfect te zijn. De snelheid kijk ik niet naar, joule vind ik belangrijker in dit geval. Hopelijk blijft hij lang werkeloos in de kast staan;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @doom snelheid en joule (ftlbs) horen nou eenmaal bij elkaar. Het gewicht van het lood icm de snelheid maakt de hoeveelheid energie. Voor de jacht moet je een accurate luchtbuks hebben en niet een met een schot beeld van een schot hagel op 20 meter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @doom snelheid en joule (ftlbs) horen nou eenmaal bij elkaar. Het gewicht van het lood icm de snelheid maakt de hoeveelheid energie. Voor de jacht moet je een accurate luchtbuks hebben en niet een met een schot beeld van een schot hagel op 20 meter. maar een paar millimeter afwijking maakt ook niet zo heel veel uit in principe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dubbel0 Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Ik zit ook te denken aan een PCP van minimaal 80joule met een 6 of 8 schoten magazijn. Het voordeel van deze buks dat je dan op groot wild kan jagen, en niet hoef te herladen. wil je serieus met een met een pcp buks op groot wild jagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @12gauge zodra je kogeltje door de geluidsbariere gaat is het op 20 meter al snel enkele centimeters. Been there, done that, got the sticker. @dubbel0 waarom niet kan perfect met de grotere kalibers. Moet je Quackenbush maar eens Googlen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @12gauge zodra je kogeltje door de geluidsbariere gaat is het op 20 meter al snel enkele centimeters. Been there, done that, got the sticker. ik zeg niks over geluidsbarriere, ik zeg alleen dat een paar mm afwijking niet veel uitmaakt dat je buks niet gat in gat doet op 20m is irrelevant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Ligt er aan hoe groot je doel is Op 20 meter wil ik geen groter schot beeld zien dan 1 euro op 10 schoten als ik staand schiet anders is die niet geschikt voor de jacht in mijn ogen Staand 15 meter 10 schoten .177 12 ftlbs Zonder ondersteuning en die ene afzwaaier was een trekkerfout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 zijn er nog steeds mensen op zoek naar plekken voor oefenen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Ja ik @MyronPrps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Zou misschien een idee zijn dat je in het kleine prepper bosperceeltje kunt oefenen, het is niet verschrikkelijk groot maar wel zo realistisch mogelijk:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Zou misschien een idee zijn dat je in het kleine prepper bosperceeltje kunt oefenen, het is niet verschrikkelijk groot maar wel zo realistisch mogelijk:) mag je in je eigen bos schieten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2014 mag je in je eigen bos schieten? Je mag met een buks voor zover ik weet op eigen terrein oefenen (mits het daarvoor geschikt is natuurlijk) en op terrein waarvan je dan toestemming hebt van de eigenaar. Als ik het ding waar ik het niet over mag hebben op m'n buks heb (eerst nog even sparen) zoek ik voor volgende lente zeker nog een plekje om zo nu en dan een middagje te oefenen op wat langere afstanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Je mag met een buks voor zover ik weet op eigen terrein oefenen (mits het daarvoor geschikt is natuurlijk) en op terrein waarvan je dan toestemming hebt van de eigenaar. Als ik het ding waar ik het niet over mag hebben op m'n buks heb (eerst nog even sparen) zoek ik voor volgende lente zeker nog een plekje om zo nu en dan een middagje te oefenen op wat langere afstanden. Hmm, dan is 1000m2 bos toch best interessant dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Persoonlijk zou ik afdeling bijzondere wetten even bellen. Just to be sure. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 wil je serieus met een met een pcp buks op groot wild jagen? Bij een SHTF misschien wel. Met minimaal een .25 of .30 met 80joule of meer. Dan gaat zelfs een koe nog plat als je hem op de juiste plaats raakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2014 Ligt er aan hoe groot je doel is Op 20 meter wil ik geen groter schot beeld zien dan 1 euro op 10 schoten als ik staand schiet anders is die niet geschikt voor de jacht in mijn ogen Staand 15 meter 10 schoten .177 12 ftlbs Zonder ondersteuning en die ene afzwaaier was een trekkerfout. Da's best redelijk voor op 15 meter. Maar zou op 50 meter ook moeten kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @phaelin dat lukt wel met deze buks Tuin is niet groter dan moet ik naar de sv. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 Persoonlijk zou ik afdeling bijzondere wetten even bellen. Just to be sure. Ik zou geen slapende honden wakker maken. Nu ff serieus: je mag op je eigen grondgebied met een luchtbuks schieten. Zorg wel voor een goede kogelvanger zodat het kogeltje niet buiten het terrein terecht komt. Dat mag dan weer niet. En niet teveel in het zicht van voorbijgangers of buren. Want ze bellen zo de politie omdat er een stel gekken staan te schieten met echte geweren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @Renanim slapende honden wakker maken? Weet jij wat voor straffen er op staan als het toch niet mag en je betrapt word? Sowieso ben je officieel al aan het stropen op je eigen grond. Er word hier vaker te makkelijk gedaan over dingen en dit is iets waar je echt behoorlijke risico's mee neemt. Daarnaast zijn de agenten van bijzondere wetten net mensen en denken ze vaak mee aan oplossingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 26 september 2014 Delen Geplaatst: 26 september 2014 @Renanim slapende honden wakker maken? Weet jij wat voor straffen er op staan als het toch niet mag en je betrapt word? Sowieso ben je officieel al aan het stropen op je eigen grond. Er word hier vaker te makkelijk gedaan over dingen en dit is iets waar je echt behoorlijke risico's mee neemt. Daarnaast zijn de agenten van bijzondere wetten net mensen en denken ze vaak mee aan oplossingen. Ho wacht, ik dacht dat het alleen over schieten met een luchtbuks ging. Dat mag dus wel. Jagen mag dus absoluut niet. Ennuhh...mijn ervaring met BW en luchtbuksen is dat ze er de ballen verstand van hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.