FincaInSpanje Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Ik ben ooit 4 jaar bij een specerijenhandel gewerkt en de recepten zijn altijd publieksgeheim. Veel Mengerij medewerkers die er jaren werkten wisten natuurlijk veel recepten uit hun hoofd of pasten deze aan naar eigen smaak. In de voedingsmiddelen industrie wordt ook overbodig veel zout gebruikt, want zout is relatief goedkoop. (zoals water bij de sauzen). Ik weet nog dat kipkruiden 70% zout was, speklapjeskruiden 50% en marinademix 30%. Veel mensen denken ook dat bijvoorbeeld kerrie een specerij is, maar het is gewoon een mengsel van verschillende kruiden. Ik heb een leuke site gevonden waar je dus zelf je mengsels kunt maken. Dan ben je gelijk van het zoutprobleem af. http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruidenmeng.htm Misschien hebben anderen nog leuke mengsels die je wilt delen. http://allrecipes.com/recipes/herbs-and-spices/spice-blends/ 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Ik weet niet waarom maar dacht dat het over geneeskrachtige kruidenmengsels ging Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Bedankt @FincalnSpanje, die kruidenmengsels zijn heerlijk. Mengen, mixen en in potjes bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Leuk en lekker FS. Je kan ook je eigen favoriete mengsel maken voor in de BOB of voor kamperen en hikes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 leuke en mooie kruidenmengsels , dank je FS gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Best handig inderdaad! Meteen opgeslagen onder de favorieten, afdeling recepten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 @FincaInSpanje Bedankt voor de site. Dat kruidenmengsels uit de supermarkt vol met zout was mij al op gevallen. Erg handig. Er is alleen wel 1 nadeel. Ik moet ook kruiden gaan preppen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 @FincalnSpanje Ik heb vandaag de cajunmix gemaakt en een kippetje gemarineerd ben erg benieuwd. De geur alleen is al er lekker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 13 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2014 @FincalnSpanje Ik heb vandaag de cajunmix gemaakt en een kippetje gemarineerd ben erg benieuwd. De geur alleen is al er lekker Helemaal top. Laat me s.v.p. weten hoe die cajunmix smaakt. Ik heb nog een kant-en-klaar potje van Verstegen en die maak ik eerst op. Maar die is erg zout van smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Voor goedkope kruiden raad ik iedereen aan om bij Turkse winkeltjes (buurtsupers) te kijken. Hebben vaak grote verpakkingen voor heel weinig. 500 gram shoarmakruiden voor 3 euro bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 [.....] Misschien hebben anderen nog leuke mengsels die je wilt delen. [.....] @GuywithAplan : Ik weet niet waarom maar dacht dat het over geneeskrachtige kruidenmengsels ging @FincaInSpanje ; @GuywithAplan Over een bijzondere en geneeskrachtige kruidenmix of currie heb ik al eerder gepost op dit forum. @vheeswijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 @FincaInSpanje ; @GuywithAplan Over een bijzondere en geneeskrachtige kruidenmix of currie heb ik al eerder gepost op dit forum. @vheeswijk ik zag het ik was even gaan zoeken en had het gevonden mooi posts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 @FincalnSpanje cajun mix was erg lekker mocht van mij alleen meer chili in maar dat is persoonlijke smaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2014 @FincalnSpanje cajun mix was erg lekker mocht van mij alleen meer chili in maar dat is persoonlijke smaak Mooi, dat doe ik ook altijd. Het recept naar eigen smaak verfijnen, anders krijg je een gemiddeld mengsel. Dus volgende keer wat meer chili erin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Ik kook ook heel vaak Aziatisch en de Chinezen gebruiken de 5 kruidenpoeder heel vaak in hun gerechten. Dat recept is dus ook een must have. http://www.bluesmoke-bbq.nl/040spices/vijf_kruiden_poeder.php http://www.smulweb.nl/artikelen/172155/Zelf-chinese-vijfkruidenpoeder-maken En de shoarmakruiden zijn ook een aanrader: http://www.kookjij.nl/recepten/shoarmakruiden-zelf-mengen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eilenbach Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Voor goedkope kruiden raad ik iedereen aan om bij Turkse winkeltjes (buurtsupers) te kijken. Hebben vaak grote verpakkingen voor heel weinig. 500 gram shoarmakruiden voor 3 euro bijvoorbeeld. Het is verbazend wat er in de supermarkt wordt gerekend voor kruiderij. 2 euro voor 8 gram gevriesdroogde peterselie is een kiloprijs van 250 euro ..... volgens mij wordt daar iemand pissend van het lachen heel erg rijk van ;-) Een beetje prijsbewust persoon (en kruiden grootverbruiker zoals ik) loopt daar met een boogje omheen naar inderdaad de Turkse winkel op de hoek. Kwam laatst bij Flying Tiger zakken voor 2 euro tegen http://www.flying-tiger.nl/wonen/kruiden_en_etenswaren.html 50 of 80 gram afhankelijk van de kruiderij. De kiloprijs voor basilicum is daar dan 25 euro. Als je dat bij de Appie haalt dan betaal je daar 145 euro per kilo voor (1,49 voor 11 gram). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Een dorpje verder in Spanje zit een Marokkaanse winkel en die heeft hele lekkere kruiden tegen een lage prijs. Ook lekkere curry\kerrie en nog veel andere lekkernijen, zoals honing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.