Dr.Prepper Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 Heb helaas de uitzending gemist (hoorde het achteraf pas) maar gisteren was er dus een docu getiteld "Off the grid" op de Nederlandse tv (van de Boeddhistische Omroep). Regisseur Alexander Oey reisde door de Verenigde Staten en filmde gemeenschappen die de zaken in eigen hand hebben genomen. In Great Barrington, Massachusetts hebben inwoners een eigen munt, de Berkshare, om minder afhankelijk te zijn van de dollar. In Colorado Springs heeft de lokale bevolking het recht om tegen belastingverhogingen te stemmen en vertrouwt het geheel op de private sector. In Austin, Texas zorgt radiopresentator Alex Jones sinds kort voor zijn eigen elektra- en watervoorziening. In Sandpoint, Idaho is de Amerikaanse droom onder de bezielde leiding van een boeddhistische burgemeester ingeruild voor duurzame oplossingen. Aldus: http://www.boeddhistischeomroep.nl/off_the_grid Terug te zien via Uitzending Gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1262992 Zijn er al preppers die de uitzending gezien hebben en een korte recensie willen geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 Heb helaas de uitzending gemist (hoorde het achteraf pas) maar gisteren was er dus een docu getiteld "Off the grid" op de Nederlandse tv (van de Boeddhistische Omroep). Terug te zien via Uitzending Gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1262992 Zijn er al preppers die de uitzending gezien hebben en een korte recensie willen geven? Bedankt voor de link Dr.Prepper. Wilde 'em opzoeken om weer door te geven aan anderen. Heb de uitzending gisteren wel gezien. Veel elementen van de huidige neergang werden (wel wat kort per onderwerp) aangesneden. Inclusief nieuwe vormen van samen leven: veel meer lokaal en als gemeenschap. Zeker de tijd waard om te bekijken!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 Er staan ook nog enkele filmpjes op http://preppers.nl/forum/threads/22-Prepper-filmpjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2012 Er staan ook nog enkele filmpjes op http://preppers.nl/forum/threads/22-Prepper-filmpjes Dank - heb em uiteraard daar naartoe verplaatst, had ik eerder kunnen bedenken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 Graag gedaan Dr.Prepper. Er staat zoveel op het forum dat het af en toe behoorlijk zoeken is waar welk onderwerp al eens aangesneden is. Dus begrijpelijk. Fijn dat de link nu bij de andere video's geplaatst is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 heb m "even" gekeken goede docu vanalles wat maar erg goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aaron Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Een interessante documentaire, heb het ook bekeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Goed om te zien, heb sommige stukjes gescrolled. Ik mis de Amish in dit stuk, de beste preppergemeenschap in mijn beeld. Het geloof mag van mij eraf gehaald worden maar mischien is het juist dat, er moet toch iets van regels zijn, dat het succes bepaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 nja ze hebben t natuurlijk ook maar zoveel zendtijd al met al is het erg boeiend om te kijken gewoon met de voeten aan de grond geen alu of zweef gedoe erin op deze manier bereik je veel meer volk volgens mij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 16 juni 2012 Delen Geplaatst: 16 juni 2012 Ik vond het een beetje nietszeggende docu. Ging eigenlijk nergens diep op in. Geeft alleen weer dat veel mensen verwachten dat er iets staat te gebeuren. Het was een algemeen verhaal, misschien meer iets voor sheeple, om ze niet te hard te laten schrikken? Weinig toegevoegde waarde voor een prepper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 17 juni 2012 Delen Geplaatst: 17 juni 2012 Ik vond het een beetje nietszeggende docu. Ging eigenlijk nergens diep op in. Geeft alleen weer dat veel mensen verwachten dat er iets staat te gebeuren. Het was een algemeen verhaal, misschien meer iets voor sheeple, om ze niet te hard te laten schrikken? Weinig toegevoegde waarde voor een prepper. Mee eens, maar toch een mooie documentaire Zeker de moeite waard om te bekijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.