Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 ik dacht laat ik maar eens een foto nemen van mijn standaard setje die ik in het bos meeneem . het mes heb ik van chrisprep gekregen , de flint en steel doos gekregen van wafels . firesteel ,charcloth ,drogerpluis , jutte twine en vaak ook cotton en vaseline erbij. verder heb ik nog een vuurboog in de schuur liggen en wil ik van de zomer gaan oefenen met een handdrill setje . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Mooie spullen AV. Waterdicht? Hoe ziet dat mes eruit, zonder schede? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Aaah foto's van vuurkitjes. Me like Ik heb standaard een firesteel, mes en hooi bij me. Net zoals mijn alu pannetje om op te koken. Voor nood zit altijd nog wel esberit blokjes en een aansteker in de tas, maar gebruik ik verder nooit. [ATTACH=CONFIG]7419[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]7420[/ATTACH] Verder in plaats van de standaard vuurboog, gebruiken wij tegenwoordig deze: Met dank aan @JohnVonSchutz die me destijds de link stuurde om hem te kunnen maken. Foto heb ik op pc maar zal hem vanacht na werk even uploaden (en anders morgen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Leuke set, maar het mes lijkt een hol handvat te hebben en niet fulltang te zijn. Klopt dat? Zelf heb ik de voorkeur voor full tang vanwege kans op breken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Leuke set, maar het mes lijkt een hol handvat te hebben en niet fulltang te zijn. Klopt dat? Zelf heb ik de voorkeur voor full tang vanwege kans op breken... Bedoel je de mijne? Dit mes is skeletionized en heeft op het einde een aluminium kop. Heb ook full tang messen hoor, deze heeft momenteel mijm voorkeur maar dat veranderd nog wel eens. Hoeveel full tang messen van mij wil je er zien? ; ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Hoeveel full tang messen van mij wil je er zien? ; ) allemaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Bedoel je de mijne? Dit mes is skeletionized en heeft op het einde een aluminium kop. Heb ook full tang messen hoor, deze heeft momenteel mijm voorkeur maar dat veranderd nog wel eens. Hoeveel full tang messen van mij wil je er zien? ; ) Oké duidelijk. Maar ik wil idd wel alle fulltang messen van je zien en liefst in hele hoge resolutie van meerdere hoeken gefotografeerd. Ik snapput als je daar een paar weken de tijd voor nodig hebt :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Mijn vuurkitje bestaat vooral uit enkele 'maantjes' gemaakt uit make-up watjes en kaarswas, enkele watjes, enkele lucifers, een magnesiumbar en een aansteker. vuurstaal en een jet-aansteker heb ik ook bij als edc. In m'n EHBO setje zit ook een vuurstaal en materiaal om vuur te maken. De recente vraag dat ik me stel is in hoeverre heb je een een grote hoeveelheid en variëteit nodig in je kit. imo met 1 of 2 'bulletproof' systemen heb je genoeg om een fikkie te stoken en om ander aanmaakmateriaal te maken. Ik vind het setje van @Gamble wel interessant. Gewoon wat spul uit de natuur dat in weze altijd aangevuld kan worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Oké duidelijk. Maar ik wil idd wel alle fulltang messen van je zien en liefst in hele hoge resolutie van meerdere hoeken gefotografeerd. Ik snapput als je daar een paar weken de tijd voor nodig hebt :-) Hahaha nog ff! Wil je ook nog mijn pincode en bankpas of is het zo wel goed voor je Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ik vind het setje van @Gamble wel interessant. Gewoon wat spul uit de natuur dat in weze altijd aangevuld kan worden. Simpel en doeltreffend... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Hahaha nog ff! Wil je ook nog mijn pincode en bankpas of is het zo wel goed voor je Oke, ik vind het zo ook wel goed.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Leuke set, maar het mes lijkt een hol handvat te hebben en niet fulltang te zijn. Klopt dat? Zelf heb ik de voorkeur voor full tang vanwege kans op breken... nee mes is wel degenlijk full tang??? zal er straks nog ff foto van maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Mijn vuurkitje bestaat vooral uit enkele 'maantjes' gemaakt uit make-up watjes en kaarswas, enkele watjes, enkele lucifers, een magnesiumbar en een aansteker. vuurstaal en een jet-aansteker heb ik ook bij als edc. In m'n EHBO setje zit ook een vuurstaal en materiaal om vuur te maken. De recente vraag dat ik me stel is in hoeverre heb je een een grote hoeveelheid en variëteit nodig in je kit. imo met 1 of 2 'bulletproof' systemen heb je genoeg om een fikkie te stoken en om ander aanmaakmateriaal te maken. Ik vind het setje van @Gamble wel interessant. Gewoon wat spul uit de natuur dat in weze altijd aangevuld kan worden. Om met je 1 na laatste alinea te beginnen, dat denk ik ook. Met een goed mes kun je altijd aanmaakmateriaal maken mocht er niets voor handen zijn van pluisplanten of iets dergelijks. Je eerste alinea dacht ik dus dat je wellicht pyromaan was. Zoveel mogelijkheden... Nou beter mee verlegen dan om verlegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Mooie spullen AV. Waterdicht? Hoe ziet dat mes eruit, zonder schede? ja blikjes kunnen waterdicht gemaakt worden met electro tape Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 ja blikjes kunnen waterdicht gemaakt worden met electro tape Mooi! Wel even testen, want dat is een keer mislukt bij mij. Stof ertussen of zo. Tegenwoordig nog extra in een zip-lock-bag. Vaseline-watten zijn ook handig he? Ik wil er nog een stel maken met een droge binnenkant, waar Char Cloth in zit en een buitenkant gedompeld in een paar laagjes kaarsvet of bijenwas, voor extra brandtijd en tegen de vettigheid. Lijkt me lekker universeel en waterdicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 kwam net thuis lag er bij de voordeur 3 flinke tinder fughi op me te wachten rete cool nu is me kit compleet !!! alleen nog wel even behandelen etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @ancestral-viking je schrijft vuurboog in de schuur liggen , maar je moet er wel voor zorgen dat zowel je spindel als je boord zo droog mogelijk zijn des te beter werkt je vuurboog wat betreft vuur maken met charred cloth en pluis als je een nestje maakt in de pluis met jute en daar de charred cloth in doet en dit met was ed (ik gebruikte kaarsvet ) krijg je een waterdichte fire starter die je met Flint & steel kunt aan steken http://www.primitiveways.com/waterproof_fire_starter.html gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 zal er straks nog ff foto van maken Ik heb in mijn vuursetje ook altijd gewoon een aansteker en een doosje lucifers. Vuurstaal en vaseline en watten is dan als backup. Ik zie geen aansteker.....of lucifers..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ik heb in mijn vuursetje ook altijd gewoon een aansteker en een doosje lucifers. Vuurstaal en vaseline en watten is dan als backup. Ik zie geen aansteker.....of lucifers..... nee klopt ik ben een rokertjuh en heb die aansteker in mijn broekzak zitten en die lucifers in mijn jaszak +nog een extra firesteel aan een koord om mijn nek 2=1 en 1= geen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @Gamble mooie set gozer puik spulletjuh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 ja blikjes kunnen waterdicht gemaakt worden met electro tape Ik vraag me af hoeveel plaats dit allemaal in neemt . Ik zie toch een paar blikjes en doosjes . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 @Geert dat valt wel mee met ruimte gebrek , het voordeel van mijn alicepack is dat het 3 compartimenten heeft aan de buitenkant 1 vuur 2 water en zuivering (veldflesje for on the go) 3 poncho voor een snelle beschutting ik weet ook blind alles te vinden..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Hahaha cool heb je hem gemaakt?! Ben benieuwd !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Mijn vuur pakket - Light my fire militair - Magnesium stick highlander - Esbit + een strip hexamine - Watten in vaseline - Pluis uit de droger - Waterbestendige lucifers highlander 25 st - Een pannetje voor koken van water - Vergrootglas - @zippo En alles zit in het pannetje ! [ATTACH=CONFIG]7442[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 9 januari 2014 Delen Geplaatst: 9 januari 2014 nog even snel wat foto,s gemaakt van het mes wat ik van chrisprep had gekregen zijn niet de beste foto,s maar later komen betere foto,s het mes voelt als een verlengstuk van mijn hand , de grind is super en na een touch up op de wetsteen vlijmscherp echt een genot om mee te werken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.