Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn basis vuur kitje


Gast ancestral-viking

Aanbevolen berichten

Vaseline watjes (duh), lmf firesteel x2 (1 in me zak), lucifers in koker, en meerdere aanstekers. Altijd 1 in me pak shag. En uiteraard de kennis om met een flint en mes of met de bowdrill een fikkie te stoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi setje, maar het ziet er wel heel mooi uit, wel gebruiken cmfc :rolleyes:

 

Die zippo zou ik inruilen voor vier maar liever acht gasaanstekers.

Reden is dat zo'n zippo gewoon te snel leeg is, zelfs zonder te gebruiken verdampt de vloeistof.

Al helpt een flesje vloeistof, dan nog zou ik voor gas gaan.

Vier is 8 maal beter dan 1, acht is 16 maal beter.........

Als je goedkope navulbare neemt en een flesje gas erbij stopt heb je jaren dagelijks vele malen vuur.

 

Een ding moet je wel checken ongeveer 2 op de tien gasaanstekers lekken ook langzaam, dit is vaak na maanden goed zichtbaar aan het gasniveau, na kopen met een fijne stift markeren en na wat maanden checken, die gooi je uit je bob en verbruik je totdat je die vier of acht goede hebt, gasflesjes is eigenlijk hetzelfde verhaal, wegen op een goede en nauwkeurige weegschaal ( minimaal gram naukeurig) als je na maanden of zelfs een jaar hetzelfde weegt lekt je flesje niet en dat flesje stop je in je bob.

De dop tape je vast met de beste tape die je kunt vinden, herbruikbare, zodat je die dop nooit verliest of loskomt en dus ook niet per ongeluk je ventiel kunt indrukken van het flesje in je bob.

Met die 8 aanstekers en gasflesje ben je in elk post shtf dorp welkom als vuurmeester!

 

Prep ze,

K a n s

 

 

Mijn vuur pakket

- Light my fire militair

- Magnesium stick highlander

- Esbit + een strip hexamine

- Watten in vaseline

- Pluis uit de droger

- Waterbestendige lucifers highlander 25 st

- Een pannetje voor koken van water

- Vergrootglas

- @zippo :p

 

En alles zit in het pannetje !

 

[ATTACH=CONFIG]7442[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mooi setje van op. Heb je ook nog watervaste lucifers en/of in waterdicht potje? Mijn kit is nog erg eenvoudig, bestaande uit firesteel, aansteker, lucifers (verpakt laatste twee) met wat binnen band, watten en lipbalm. Komt oa nog storm aansteker, tampons, meer aanmaaksel zoals binnenband, mischien nog een loep (compact en zie ik hier ook niet vaak, aan de andere kant zal daar vast een reden voor zijn). Overigens ga ik nog wat hele primitieve setjes maken die makkelijk te gebruiken zijn (aansteker en watervaste lucifers met aanmaaksel in waterdichte zakjes en die dan meerdere malen verspreiden over mijn uitrusting (een in INCH bag, een in BOB, een in jas, een in kast, een in holle handvat van bijl, etc. Ook nog wat mini firesteels verspreid en ander aanmaaksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...