Tom Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Bulgarije verbiedt buitenlanders om grond te kopen 4 dagen na toetreding tot de EU Bulgaren mogen zich nu vrij vestigen in de EU en wij mogen daar dus geen grond meer kopen, niet dat ik daar wil wonen maar is toch wel opmerkelijk. Bulgaria accused of 'appalling hypocrisy' as it BANS foreigners from buying land just days after its citizens get the right to work anywhere in Europe Non-Bulgarian nationals banned from buying agricultural plots Ban breaches agreement which allowed Bulgaria to join the EU Country accused of 'hypocrisy' in same week UK borders were opened Bulgarian president says ban could cause 'serious problems' for country Ed Miliband said public fears over immigration were 'understandable' Links; http://www.dailymail.co.uk/news/article-2534009/Bulgaria-accused-appalling-hypocrisy-BANS-foreigners-buying-land-just-days-citizens-right-work-Europe.html En op GLP vliegen ze elkaar al in de haren over deze emigratie vraagstukken. http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2451688/pg1 Ik hoop niet dat ze dit in mijn lievelings BOL-land Duitsland gaan doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Hier maakt men geen herrie oevr, want dat kan niet in de EU. Er wordt een deal gemaakt... Maar wat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Brrr, ik ben niet zo voor deals, herrie mag best. Weet je, als mijn pubers beetje dwars lagen (wat hoort) was er ook wel even herrie. Niks mis mee. Verstomt wel weer. Maar daardoor leerden ze wel aan welke leefregels/normen en waarden (zowel thuis als in de maatschappij) er van ze verwacht wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Ach het geeft weer even duidelijk aan wat de grootste problemen in de EU zijn. We zijn geen VS, in veel opzichten goed, maar als samenhorigheid minder. Ieder land wil zoveel mogenlijk voordeel behalen en daarna komt de rest pas. Als basis voor samenwerking werkt dat goed zolang de landen dus voldoende voordeel denken te kunnen behalen. Als dit niet meer het geval wordt dan wordt de Euopese uni pas echt getest... Bij de genslanden is dat nog te overzien, maar als dat ook bij de kernlanden zou gaan spelen...? Prep ze, K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 [modbreak] @Tom Ik heb de titel aangepast (was "Bulgarije verbiedt buitenlanders voor het kopen van grond, voordat het EU lid wordt", dat laatste "voordat het EU lid wordt" klopt nl. niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Dit verbod is alleen houdbaar als Bulgarije uit de EU stapt, leuke PR stunt van iemand maar niet meer dan dat. Dat is nu eenmaal de deal die we binnen de EU maken tussen rijke en arme landen: Jullie mensen mogen bij ons komen werken en in ruil daarvoor kopen wij het halve land op voor een appel en een ei. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Daar snappen ze ook wel dat het openen van de grens 2 kanten op werkt. Alleen jammer dat het uitgerekend tegen de mensen waar het voor bedoeld is niet werkt, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.