Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cold Steel Modified Tanto


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Aha, een kenner! Handgemaakt door vader. Tussen steel en handvat een leertje, bij het hakken dempt dit en geeft zachte 'rebound-tik' wat het werken rustiger maakt. Pa heeft een hele serie voor me gemaakt van 1mm breed tot 40mm breed. Mooie platte beitels. Indien gewenst plaats ik foto's.

 

Dan heb je een goede vader en een vakmannetje :cool: Was uw vader toevallig meubelmaker ?? :rolleyes:

Wil er best graag wat plaatjes van zien , is altijd leerzaam en interessant .dus als u wat tijd over hebt :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Van dat leertje komt nu weer boven. M'n opa had ook beitels met een leertje erin. Ik begreep nooit waar ze voor waren, nu wel :D

Wat heb ik die beitels gebruikt om asbakken te maken (toen rookte de helft van de familie nog...:mad: ), beeldjes, bestek, boekensteunen etc etc.... Ooohhh...oude tijden...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Zo zeg. Komt zomaar een prepper mij morgen helpen met mijn auto. Het is toch een hulpvaardig volkje die Preppers. DB zou tranen in zijn ogen krijgen.

Net als @prepass die weer aan de goede oude tijd denkt.

 

DB krijgt altijd tranen in zijn ogen van Landrovers.

 

http://damiencarrollphotography.files.wordpress.com/2010/09/landrover-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mooi gedaan @Keyser Suze is nu helemaal compleet en ziet er strak uit :cool:. Ik weet niet met wat voor soort draad u de schede zo gestikt hebt (is moeilijk te zien wat en hoe dik)

, maar omdat de draad erop ligt kan het zijn dat de draad door schuren kapot gaat . U zou kunnen overwegen om dan de draad te vervangen door dun koperdraad dit is wat steviger

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gedaan @Keyser Suze is nu helemaal compleet en ziet er strak uit :cool:. Ik weet niet met wat voor soort draad u de schede zo gestikt hebt (is moeilijk te zien wat en hoe dik)

, maar omdat de draad erop ligt kan het zijn dat de draad door schuren kapot gaat . U zou kunnen overwegen om dan de draad te vervangen door dun koperdraad dit is wat steviger

gr will

 

Dank! Het is een natuur vezel van de schoenmaker gekregen. Drie strengen kun je een boog pees van maken. Met was geïmpregneerd. Meer een mes voor zo twee keer per jaar dan dat ik de draadjes ga verslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...