Wafels Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Aha, een kenner! Handgemaakt door vader. Tussen steel en handvat een leertje, bij het hakken dempt dit en geeft zachte 'rebound-tik' wat het werken rustiger maakt. Pa heeft een hele serie voor me gemaakt van 1mm breed tot 40mm breed. Mooie platte beitels. Indien gewenst plaats ik foto's. Dan heb je een goede vader en een vakmannetje Was uw vader toevallig meubelmaker ?? Wil er best graag wat plaatjes van zien , is altijd leerzaam en interessant .dus als u wat tijd over hebt gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Ja meubelmaker ook geweest. Plaatjes volgen. Eerst de elektrische storing van mijn LaRo verhelpen, als dat lukt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Dan heb je een goede vader en een vakmannetje Was uw vader toevallig meubelmaker ?? Wil er best graag wat plaatjes van zien , is altijd leerzaam en interessant .dus als u wat tijd over hebt gr will Ik verwacht dat iedere hout liefhebber nu gek wordt van jaloezie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Ik verwacht dat iedere hout liefhebber nu gek wordt van jaloezie. Nee hoor echt niet......pfffff.....patser..... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 @Keyser Suze dat is een hele mooie set houtbeitels netjes in een '' mooi doordacht opbergrek '' uw vader heeft aan alles gedacht en bedankt voor de foto's , ik kende deze manier van houtbeitels maken niet en ook dat leertje ertussen niet maar zal het zeker onthouden gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Van dat leertje komt nu weer boven. M'n opa had ook beitels met een leertje erin. Ik begreep nooit waar ze voor waren, nu wel Wat heb ik die beitels gebruikt om asbakken te maken (toen rookte de helft van de familie nog... ), beeldjes, bestek, boekensteunen etc etc.... Ooohhh...oude tijden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Zo zeg. Komt zomaar een prepper mij morgen helpen met mijn auto. Het is toch een hulpvaardig volkje die Preppers. DB zou tranen in zijn ogen krijgen. Net als @prepass die weer aan de goede oude tijd denkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Altijd leuk me twee iets herstellen ipv alleen, enkel het weer zit wat tegen. Je hebt wel het verkeerde merk gekozen hé KS, een LR, daar blijf je aan sleutelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Zo zeg. Komt zomaar een prepper mij morgen helpen met mijn auto. Het is toch een hulpvaardig volkje die Preppers. DB zou tranen in zijn ogen krijgen. Net als @prepass die weer aan de goede oude tijd denkt. DB krijgt altijd tranen in zijn ogen van Landrovers. http://damiencarrollphotography.files.wordpress.com/2010/09/landrover-1.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 DB krijgt altijd tranen in zijn ogen van Landrovers. http://damiencarrollphotography.files.wordpress.com/2010/09/landrover-1.jpg Krijg jij ook mentions als iemand DB intikt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Altijd leuk me twee iets herstellen ipv alleen, enkel het weer zit wat tegen. Je hebt wel het verkeerde merk gekozen hé KS, een LR, daar blijf je aan sleutelen. Eerste keer in een jaar. Valt mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Krijg jij ook mentions als iemand DB intikt? Nee, ik vind Boeddha plaatjes leuk, daar komt het door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Eerste keer in een jaar. Valt mee. Het jaar is nog jong (die kon ik niet laten liggen). :D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 ### reminder to self: Wodan krijgt dit jaar geen kudo meer ### Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Ik verwacht dat iedere hout liefhebber nu gek wordt van jaloezie. nice shizzle those chisels 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 nice shizzle those chisels Thanx! Ik blij mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Veel mooie dingen in dit draadje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Schede gemaakt! Hèhè eindelijk af. De originele schede omkleedt met koe, verlijmd en geklemd laten uitharden (bison constructie tix) en daarna gestikt. Met schuurpapier, polijstschijven en leer-impregnatie middel, een gebruikte 'look' gegeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Zo mooi, Knutsel Smurf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Mooi man! Binnenkort gooi ik hier wel een pica neer van mijn aangepaste CS GI Tanto. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Mooi man! ziet er geweldig uit met die huid er omheen . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Like it! Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Mooi gedaan @Keyser Suze is nu helemaal compleet en ziet er strak uit . Ik weet niet met wat voor soort draad u de schede zo gestikt hebt (is moeilijk te zien wat en hoe dik) , maar omdat de draad erop ligt kan het zijn dat de draad door schuren kapot gaat . U zou kunnen overwegen om dan de draad te vervangen door dun koperdraad dit is wat steviger gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Mooi gedaan @Keyser Suze is nu helemaal compleet en ziet er strak uit . Ik weet niet met wat voor soort draad u de schede zo gestikt hebt (is moeilijk te zien wat en hoe dik) , maar omdat de draad erop ligt kan het zijn dat de draad door schuren kapot gaat . U zou kunnen overwegen om dan de draad te vervangen door dun koperdraad dit is wat steviger gr will Dank! Het is een natuur vezel van de schoenmaker gekregen. Drie strengen kun je een boog pees van maken. Met was geïmpregneerd. Meer een mes voor zo twee keer per jaar dan dat ik de draadjes ga verslijten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Mooie gemaakt @knutsel suze (he fnck de mention werkt weer eens niet). Ben niet zo van die harige sheaths. Ondanks dit toch er netjes gemaakt, mooi strak gestikt ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.