Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Thanx.

Indrukwekkende verzameling. ;)

Er zitten wat illegale dingen bij, dus eigenlijk mag dat niet op het forum.

En een echt goed survival-mes, heb je daar al eens naar gekeken?

Kan je mij vertellen waar je het niet mee eens bent?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Geplaatst:
Ik ken de wet naar mijn mening goed tot zéér goed! Wat van deze dingen is naar jouw kennis 'not done'?

2 snijkanten

lengte

wapenstok

Geplaatst:
Als dit op de messenmafketelpagina staat waarom dan slapende honden wakker maken op het open forum? :-X

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Neem me niet kwalijk. Ik ben nog niet volledig op de hoogte hoe alles hier in zijn werk gaat.:)

Geplaatst:
Als dit op de messenmafketelpagina staat waarom dan slapende honden wakker maken op het open forum? :-X

Damn, nu is mijn hond wakker geworden, lag net zo rustig te slapen :p

Geplaatst:
Neem me niet kwalijk. Ik ben nog niet volledig op de hoogte hoe alles hier in zijn werk gaat.:)

Gaat niet om jou.

Gaat me er om dat iemand het woord "illegaal" openbaar oppert. Privebericht was, mijn insziens, afdoende geweest.

(Wat niet eens illegaal blijkt te zijn.)

Geplaatst:
Gaat niet om jou.

Gaat me er om dat iemand het woord "illegaal" openbaar oppert. Privebericht was, mijn insziens, afdoende geweest.

(Wat niet eens zo is.)

Understood!

Laten we het hierbij houden;)

(Verdere vragen over de inhoud van deze discussie mag je gerust pm-en)

Gast Heksenboot
Geplaatst:
Allemaal meh. Snijkanten en lengte staat voor vouwexemplaren. Wapenstok is géén wapenstok maar een wandelstok. Hooguit cat 4;-)

Sja, illegaal om bij je te hebben. Moet nog even wennen aan verzamelaars criteria, omdat ik altijd alles meesleep. :)

Wandelstok weer op het randje (zal de politie-agent zeggen).

Maar thuis hebben geen probleem dus.

Geplaatst:
Sja, illegaal om bij je te hebben. Moet nog even wennen aan verzamelaars criteria, omdat ik altijd alles meesleep. :)

Wandelstok weer op het randje (zal de politie-agent zeggen).

Maar thuis hebben geen probleem dus.

Helemaal goed!:)

Geplaatst:
Zag dit mes liggen bij de lokale messenboer. ..wel een bruut mes!...:-D

Zeker! Mooi exemplaar om mee te beginnen. Het was per toeval mijn 1ste mes!:).

Ik heb het door lokale ambachtslieden laten aanpassen voor beter gebruik op de eerstvolgene bushcraft/survival-vakantie. :cool:

• 1 maand later...
Geplaatst:

Heb dit mes nu 1,5 jaar en het bevalt me uitstekend. Makkelijk te slijpen en is bijna overal voor te gebruiken. Ik heb dit mes al behoorlijk mishandelt, maar geeft geen krimp. Heb het vorig jaar voor net 32,- inclusief verzending kunnen kopen. Echt een aanrader.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Hier de situatie vóórdat een slijpsteen honger kreeg:

[ATTACH=CONFIG]6559[/ATTACH]

Heb sinds kort ook zo'n mes en heb twee vragen:

1: Valt ieder mes met een stootplaat automatisch onder bajonetten of waarom valt het anders onder Cat4 WWM?

(In de wettekst zie ik niets terug over het al dan niet hebben van een stootplaat, al hebben de benoemde Cat4 wapens in lid 2 dat allemaal wel.)

2: Is alleen het bovenste deel afslijpen genoeg om hem niet meer onder Cat4 te laten vallen?

Geplaatst:
Heb sinds kort ook zo'n mes en heb twee vragen:

1: Valt ieder mes met een stootplaat automatisch onder bajonetten of waarom valt het anders onder Cat4 WWM?

(In de wettekst zie ik niets terug over het al dan niet hebben van een stootplaat, al hebben de benoemde Cat4 wapens in lid 2 dat allemaal wel.)

2: Is alleen het bovenste deel afslijpen genoeg om hem niet meer onder Cat4 te laten vallen?

De GI-Tanto heeft een in het design vastzittende stootplaat. De wet spreekt naar mijn weten alleen over een stootplaat als apart onderdeel.

>Dubbele snijkant, vast lemmet(fixed blade) = cat4.

>Enkele snijkant, vast lemmet = cat niks

Cat4 gaat voor zover ik weet over historische exemplaren.

Ik kan je niet helpen met dat stootplaatverhaal aangaande cat4 omdat ik daar de kennis mis. Wellicht iemand anders hier op het forum? Ik ben zelf erg benieuwd naar dat verschil namelijk!:-)

CtM

Geplaatst:

@Heksenboot,

Ik heb zomaar het idee dat het stootplaatverhaal gebaseerd is op de oude wetgeving van cat1: stiletto's, valmessen, vlindermessen @ ballistische messen. Ik zie alleen een berg forums (no pun intended) die beweren dat het niet mag. Maar dat is geen rechtsgeldig materiaal aangezien de personen die dat plaatsen het ook 'gemixed' hebben.

Gast Heksenboot
Geplaatst:
@Heksenboot,

Ik heb zomaar het idee dat het stootplaatverhaal gebaseerd is op de oude wetgeving van cat1: stiletto's, valmessen, vlindermessen @ ballistische messen. Ik zie alleen een berg forums (no pun intended) die beweren dat het niet mag. Maar dat is geen rechtsgeldig materiaal aangezien de personen die dat plaatsen het ook 'gemixed' hebben.

Ja, ik zie ook door de bomen het bos niet meer.

Mail de politie? :)

Gast Heksenboot
Geplaatst:
Loop morgen wel even langs.

(Met het mes in mijn rugzak just in case ;) )

Kan ook.

Goed inpakken.

Even waarschuwen, voordat je het uitpakt.

Bellen van tevoren, anders krijgen ze de neiging om het in beslag te nemen.

Afijn, dat heb je al gelezen allemaal. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...