Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werken aan onafhankelijkheid : kiemen


lewieke

Aanbevolen berichten

En waarom je Mosterdzaad beter niet heel dicht op elkaar in een kweekbakje met potgrond kunt voor zaaien (had toch een leeg rijtje over)...

Laat wel erg goed de groeikracht zien van mosterdzaad.:cool:

 

Er beweegt iets onder de grond:

 

IMG_1981_800x600_zpsvsixtbxh.jpg

 

14 uur later, totale aardverschuiving!!

 

IMG_1988_800x600_zpsqqxfmoru.jpg

 

En weer 10 uur later:

 

IMG_2004_800x600_zpsrupqjtte.jpg

 

En een paar dagen daarna:

 

IMG_2061_800x600_zpsttqsyqpq.jpg

 

Verder heb ik ooit nog eens Mais voorgekiemd, dat moest ook erg lekker zijn... maar na proeven waren de intens zoete minimaisjes mij echt teveel van het goede. Denk wel dat het lekker door een salade oid is.

 

Kiemgroentes ook een goede manier om van het teveel aan (zelfgeoogst) zaad af te komen en werkt gelijk als kiemtest.

 

En tot de ontdekking gekomen dat het plaatsen van foto's op dit forum best wel wat tijd neemt...:p

(Heb in de tussentijd naar 4 muziekdocu's "geluisterd" (zo af en toe even gegluurd...

Van Procal Harum, naar Dusty Springfield naar Queens of Jazz tot Jimmy Hendrix nu. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Aalawok Toendertijd heb ik mais gebruikt die ik zelf geoogst had. Dus die was onbehandeld.

 

En had ze in zo'n glazen kiembakje met roostertje (roostertjes gaan wel erg snel kapot, kunnen blijkbaar niet tegen water.) waar ze ook steeds wat in het water liggen zodat ze kunnen wellen.

Dat is toen op die manier gelukt. Werden mooie kleine mini maisplantjes met de zoetheid van een hele kolf.

Maar misschien kan het ook op de "Pot met gaas" manier maar dan krijg je geen mooie rechte maiskiemen.

Denk wel dat de mais ook het best eerst iets van 24 uur in water geweekt kan worden.

 

Of de popcornmais uit de winkel ook kiemt weet ik niet. En de maiskorrels die je koopt om te verbouwen is veelal met antischimmel behandeld waardoor je die ook beter niet kunt opeten. De nakomelingen daarvan kan je dan weer wel gebruiken.

 

Brengt me op het idee om straks ook wat mais te kiemen, gelijk weer een goede kiemtest voor de (zelf geoogste) blauwe popcornmais..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...