Ga naar inhoud
GENEGEERD

Long term preparation zinloos voor (urban) preppers?


BTF

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
je mist het punt

 

Nee hoor DP, ik begrijp het uitstekend. Maar wilde jou even meegeven dat ik je schrijfwijze redelijk betweterig vind. Alsof jij precies weet hoe het er in een SHTF aan toe gaat en hoe te gedragen, en "de anderen" het maar beetje zitten te romantiseren.

We preppen allemaal op onze eigen manier, de ene is weer wat meer van dit, de ander is wat extremer in dat. Wat jij te romantisch vind is misschien voor mij deels weer mijn manier om ook hoopvol de onzekere toekomst tegemoet te gaan.

 

Soms denk ik dat hier de - in mijn ogen - misvatting heerst dat mensen zich een betere preppen wanen door min of meer de meest extreme scenario's (met 0,0 overlevenden in steden bijvoorbeeld) als waarheid te gaan bestempelen. Dat is wellicht net zo goed prepperromantiek te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik de knuppel maar in het hoenderhok gooien, hoe zinvol is long term preparation nu eigenlijk voor de gemiddelde inwoner in Nederland? Ik hoor met enige regelmaat mensen die voorraden voor een jaar en langer aanleggen. Hoeveel zin heeft dat nou eigenlijk voor iemand die een stedelijke omgeving woont? Hoe zien die dit voor zich? Mensen die zich langer dan een jaar 'opsluiten' in hun appartement of rijtjeshuis?

 

Een noodvoorraad om 3-4 maanden probleemsloos door te komen, ok, maar welk scenario voorzien jullie waarin je als stadsbewoner echt iets hebt aan een jarenlange voorraad?

 

In mijn optiek is zoiets alleen zinvol als je ergens echt afgezonderd woont, maar wie woont zo in Nederland? Volgens mij is de enige doeltreffende manier van voor bereiden voor lange termijn, je los maken van het systeem en zelfvoorzienend gaan leven.

 

Hoe denken jullie hier over?

 

Een jaar zie ik niet als 'long-term', dat overleef je prima opgesloten in je woning in Adam en je voorraad blikvoer + water van een paar honderd euro. Dat is geen pretje, en natuurlijk kan je wat overkomen maar het is haalbaar imo.

 

Hebben we het over jaren en is er geen overheid/politie ed meer, dan wordt een stad lastig: hoe kom je aan je basisbehoeften zodra je 'ruilmiddelen' op zijn? Misschien heb je wat unieke skills waarmee je de kost kunt verdienen maar makkelijk zal dat niet zijn.

 

Het beste is, mijns inziens, om ergens volledig zelfvoorzienend te leven. Maar dat neemt niet weg dat voor een hoop situaties je het prima in een stad kunt redden, en je eventueel je spullen kunt pakken. Dat is stukken minder makkelijk vanwege de reis en vind maar een locatie/groep waar je kunt leven, maar niet onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor DP, ik begrijp het uitstekend. Maar wilde jou even meegeven dat ik je schrijfwijze redelijk betweterig vind. Alsof jij precies weet hoe het er in een SHTF aan toe gaat en hoe te gedragen, en "de anderen" het maar beetje zitten te romantiseren.

We preppen allemaal op onze eigen manier, de ene is weer wat meer van dit, de ander is wat extremer in dat. Wat jij te romantisch vind is misschien voor mij deels weer mijn manier om ook hoopvol de onzekere toekomst tegemoet te gaan.

 

Soms denk ik dat hier de - in mijn ogen - misvatting heerst dat mensen zich een betere preppen wanen door min of meer de meest extreme scenario's (met 0,0 overlevenden in steden bijvoorbeeld) als waarheid te gaan bestempelen. Dat is wellicht net zo goed prepperromantiek te noemen.

 

Oke. alleen ik woon zelf ook in de stad, en ik was ook niet degene die zei dat er 0,0 procent kans was op overleving in de stad, integendeel zelfs als je op de juiste manier prept(en dat kun je alleen maar zelf bedenken wat voor jou het juiste is) dan is het heel wel mogelijk om het heel lang uit te zingen gewoon in je eigen huis.

Volgens mij heb ik afgelopen maanden ook genoeg adviezen gegeven over wat te doen voor je bugin.

Van prikkeldraad tot brandblussers, en van extra grendels tot polycarbonaatplaten.

 

Ontspanning hoort erbij, en ontspanning moet je ook voor zorgen ZEKER als je maar alleen bent.

Een potje risk of monopoly spelen(hoe toepasselijk beiden ook zijn) is altijd leuker als je met een paar bent.

Een notebook met zonneenergie en een stapel games,films,muziek is daarbij geen overbodig luxe.

 

Maar wat ik probeerde te vertellen is dat buitenom dat je jezelf gefortificeert hebt is het nog steeds geen pretje in een shtf/wrol.

Als je het idee hebt of de hoop hebt dat dat tenminste nog iets is om je aan vast te klampen, tja dan wil ik je dat niet ontnemen, maar ik zou een slecht persoon zijn als ik met je in zou stemmen terwijl ik daar heel andere gedachten over heb(dan zou ik namelijk tegen je liegen).

ik klamp me vast aan mijn geloof en ik wil ook niet dat iemand mij dat probeert af te nemen, alleen ik zou zo iemand niet betweterig durven noemen(integendeel zelfs;))

 

Dat over die betweterige manier van schrijven?? tja het is wat het is. misschien ben ik het ook wel, misschien weet ik het ook wel beter dan een ander MAAR zelf voel ik dat allerminst zo.:(

Ik heb al eens vaker uitgelegd dat iedereen me moet lezen zoals ik het er neerzet, en er niet meer uit moet halen dan dat, ook al komt het nog zo rot mijn strot dan wel toetsenbord uit, filter alle info eruit en pleur alles wat je niet kan gebruiken achter je neer.

 

Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust als ik aan het typen ben ben ik in het vuur van mijn gedachten info aan het oplepelen die ik verzameld heb in mijn leven.

Ik doe dat om mensen proberen te helpen, ik ben geen sociaal wonder, geen charismatische voordrager van mijn waarheden., alleen ik voel de verplichting om zoveel als mogelijk de info die ik heb opgedaan of het nu gaat om websites,aanbiedingen,nieuwe artikelen, ervaringen en ondervonden problemen aan jullie door te geven.

Dat is ook de enige reden dat ik hier op deze site ben, to give as much information to likeminded people as possible.

En dan krijg je dus naar je hoofd dat je betweterig overkomt of zoals in andere topics denigrerend,dwingend en negatief(tja daar kan ik ook niet heel veel mee).

,( leuk dat het gezellig is, maar als mensen te persoonlijk gaan worden dan smeer ik hem echt.)

 

 

Er is een reden waarom ik niet in een preppercommunity zou passen, en bovenstaande zaken zijn daarop onder andere van toepassing.

Ik moet ook een sterke vrouw met hart van goud hebben en geen modepoppetje die bang is voor van alles. of steeds in haar wiek is geschoten als ik weer eens zo overkom en het niet zo bedoel.

Ik ben ook hondstrouw aan diegenen die mij liefhebben en die ik dus ook liefheb, juist vanwege dat stugge wat erin zit taal ik dan niet naar een ander.

ik heb nu eenmaal een apart karakter, maar ben geen acteur, en kan me ook niet zo voordoen.

Als ik betweterig overkom is dat misschien omdat ik zo ook overkom in dagelijks leven zoals ik hier ben ben ik in het dagelijks leven ook, mensen vinden me eerst maar een rare, ze kunnen me wel schieten maar na verloop van tijd missen ze me als ik er dan eens niet ben.:o

en dat begrijp ik dan weer niet.;)

 

Heel verhaal maar ik hoop nu eindelijk eens dat er opgehouden wordt met zeuren over hoe ik het zou bedoelen of hoe ik over zou komen.

ik vind niet dat ik dat verdien.:(:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees er wel tussendoor hoor, DP, want zoals je al aangeeft: je bedoelt het goed ook al komt het niet altijd even tactisch over. Die nuances komen digitaal niet goed over daarom probeer ik altijd m'n posts/emails een paar keer goed door te lezen voor ik ze verstuur, dan nog mis ik wel eens wat waardoor hele discussies ontstaan... Dat moet je niet als een persoonlijke aanval opvatten (mits het geen scheldpartij wordt), maar blijkbaar was je punt dan verkeerd overgekomen. Kan gebeuren, gewoon nog eens proberen op een meer tactische manier je punt over te brengen.

 

Overigens, dat je geen charismatische leider bent of woordenkunstenaar betekend voor mij absoluut niet dat je niet in een preppercommunity zou passen. Sterker nog, ik heb liever 10 eerlijke & betrouwbare & vakkundige mensen om me heen dan 3 charismatische leiders.... Een goede 'leider' is erg handig, maar per slot van rekening moet er wel goed werk geleverd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee DP, ik vind je een mooie vent en discussiepartner op dit forum hoor, laat me dat nog even toevoegen. Zo'n reactie vervolgens van jou is dan zelfs weer wat ontroerend ;)

 

Ik lees zelf altijd heel sterk tussen de regels door want geloof dat woordkeuze - ook onderbewust - veel kan zeggen over de schrijver. Maar soms doe ik dat ws te veel want het hoeft niet altijd zo te zijn. Blijkbaar.

 

Misschien ben je wel gewoon betweterig :) maar ik zelf ook en mogelijk velen op dit forum ... Wat ook een goed ding is want dan hebben we tenminste veel kennis te delen.

 

Enfin, wat mij betreft kunnen we het hierbij laten en gaan we weer on topic ... en Dream On van Aerosmith is idd topnummer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk dat het gezellig is, maar als mensen te persoonlijk gaan worden dan smeer ik hem echt.

...ik vind niet dat ik dat verdien.:(:confused:

 

Nee! Niet weggaan! Jouw ongezouten mening is goud waard op dit forum. Zoals ik je al in PM heb gezegd, heb ik jou als doorgewinterde voorbereider heel hoog zitten. Jester heeft al gezegd dat hij het niet zo meende enzo, maar ik hoop vooral ook dat je blijft. En blijft discussiëren! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...