Nomad_404 Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik ben benieuwd wat je met de suikerbieten deed. Of was het gewoon voor de suikerfabriek? Het schijnt namelijk nog erg lastig te zijn om als particulier van suikerbieten suiker te maken. (centrifuge nodig, zou dat met een sapcentrifuge kunnen?) Jep, dat is het ook. ^_^ Ik denk ook dat het meer de sport was om de boer zijn land op te gaan en met bieten terug te komen dan er suiker van te maken. Van mijn opa kende ik verhalen dat de bieten inderdaad gegeten werden en dat het als snoepgoed werdt gezien. Persoonlijk vindt ik dat je wel wat fantasie moet hebben om de bieten echt zoet te noemen, maar goed. Om er zelf suiker van te maken is het denk ik onbegonnen werk. Althans, als je naar de hoeveelheid bieten die je nodig hebt kijkt. Het is wel interessant om eens te kijken of het kan, hie het moet en of er andere bronnen zijn om zelf suiker uit te halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Schitterend filmpje over de uitleg van suiker maken van suikerbieten... Leuk filmpje zeg. Maar wat een werk nog, voor een beetje suiker. Nu weet ik weer waarom ik zwart drink! Charlie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Inderdaad mooi filmpje maar inderdaad wat een werk . Maar het is mogelijk . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Wat een geweldig filmpje @Stuudje! Échte grunneger suker! Maar inderdaad wel heel bewerkelijk.Ik zie mezelf dit na een TEOTWAWKI nog niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Maar zo te zien zijn suikerbieten voor veel meer geschikt dan suiker alleen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johnsmit Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 konijnen zijn er gek op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 paarden ook! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Moest Ik met Koken Op School Doen. Eerst suiker maken van suikerbieten en later karamel maken met die suiker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.