Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homeopathie? Sukkel!


Aanbevolen berichten

Tja, nu wordt ik natuurlijk nieuwsgierig waarom je daar in kunt komen en wat jou rol daarin was.

 

Ik heb me laten verleiden tot een discussie die ik niet kon winnen, met iemand die naar mijn mening geen duidelijk en gefundeerd standpunt in wou nemen.

En ik kan er maar een klein beetje begrip voor op brengen. Door het verwijderen van de post lijkt het of het nooit heeft plaats gevonden. En kun je niet meer zien hoe de verhoudingen hier liggen. Maar ja moet je dat willen?

Of moet je het niet willen? Ik weet het niet maar de Uber prepper heeft anders beslist:p :mad: :p

 

We zijn nu wel of-topic ook een beetje taboe hier.

Maar ik moet wel zeggen dat ik hier graag vertoef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Fijn om te horen dat het heeft geholpen, dat meen ik oprecht. De therapie daarentegen is minstens twijfelachtig te noemen.

 

Dank. Dat ik er blij mee ben is een understatement. Wat een opluchting om weer goed in je vel te zitten.

 

Heb het verhaal over deze man gelezen. Zijn achtergrond/ervaring/waarneming klinkt behoorlijk dubieus. Op geen enkele manier te vergelijken met het werk van degene die ik ken. Is bedoeld als een uiterst zachtaardige therapie - dat is nou net de logica ervan. Om een traumareactie werkelijk op te lossen moet je systeem ruimte/vrijheid/veiligheid ervaren - klinkt beetje vreselijk zweverig wahwah maar is juist van een uiterste exactheid als je het aan den lijve voelt gebeuren.

 

Knoeiers heb je in elk beroep. Heb ook wel eens te maken gehad met een gruwelijk slechte advocaat, een bijzonder knullige cv-monteur, een gedrogeerde anesthesist, een slechte kok - en ga zo maar door. Dokter Jansen Steur heeft ook zijn papieren gehaald, maar ben toch reuze blij dat ik nooit in kwetsbare fysieke situatie in zijn spreekkamer ben beland. Typisch gevalletje kwakzalversite om dan op basis van zo'n casus de hele groep af te serveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier; dood op 12e en 42e. Mijn vrouw op haar 36e. Degene die nog eens de Nederlandse artsenstudie in twijfel trekt die douw ik vijf kilo Goudsbloem extract in zijn neus.

Mijn opmerking kwam niet uit het niets, maar dit lezende wacht ik nog effe met mijn reactie, even nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank. Dat ik er blij mee ben is een understatement. Wat een opluchting om weer goed in je vel te zitten.

 

Heb het verhaal over deze man gelezen. Zijn achtergrond/ervaring/waarneming klinkt behoorlijk dubieus. Op geen enkele manier te vergelijken met het werk van degene die ik ken. Is bedoeld als een uiterst zachtaardige therapie - dat is nou net de logica ervan. Om een traumareactie werkelijk op te lossen moet je systeem ruimte/vrijheid/veiligheid ervaren - klinkt beetje vreselijk zweverig wahwah maar is juist van een uiterste exactheid als je het aan den lijve voelt gebeuren.

 

Knoeiers heb je in elk beroep. Heb ook wel eens te maken gehad met een gruwelijk slechte advocaat, een bijzonder knullige cv-monteur, een gedrogeerde anesthesist, een slechte kok - en ga zo maar door. Dokter Jansen Steur heeft ook zijn papieren gehaald, maar ben toch reuze blij dat ik nooit in kwetsbare fysieke situatie in zijn spreekkamer ben beland. Typisch gevalletje kwakzalversite om dan op basis van zo'n casus de hele groep af te serveren.

 

Nogmaals, gelukkig heb jij er baat bij gehad.

 

En inderdaad, knoeiers heb je in elk beroep. Maar je gaat toch ietwat kort door de bocht om de "kwakzalversite" te denigreren op basis van het artikel. De vergissing die je hier maakt is dat men op de "kwakzalversite" niet spreekt over de reguliere geneeskunde, maar over de "pseudowetenschap", m.a.w. niet door enig relevant onderzoek ondersteund geroeptoeter. Een slechte advocaat wordt bekritiseerd in de media (of op verjaardagsfeestjes) zo ook een gedrogeerde anesthesist. Een slechte kok krijgt slechte recensies, en laat ik maar zwijgen over Jansen Steur.

 

Enfin, wat je wil zeggen is dat één rotte appel niet te vergelijken is met de rest van de peren. Ik wil nu niet in een "welles-niettes" discussie met je geraken, ik wil enkel stellen dat craniosacraaltherapie op zijn minst "omstreden" is.

 

Ik overtreed nu even de forumregels door excessief te quoten:

 

"Het craniosacraal systeem is eigenlijk het 'milieu interne' voor het centrale zenuwstelsel en is voorwaarde scheppend voor de ontwikkeling, groei en functie van het gehele zenuwstelsel. Door de relatie die het craniosacraal systeem heeft met de verschillende andere fysiologische systemen, zoals ademhaling, bloedsomloop, zenuwstelsel, endocriene en musculoskeletale systemen vindt er een wederzijdse beïnvloeding plaats. Het craniosacraal systeem is een fysiologisch systeem dat bestaat uit de benige structuren die verbonden zijn met het intra- en extracraniale durale membraan systeem, de cerebrospinale vloeistof of liquor cerebrospinalis (LCS) en de structuren die zorgen voor aanmaak en resorptie van deze LCS." BRON

 

Dit is een klassiek voorbeeld van: Hoe pomp ik zoveel mogelijk zinloze info in een klein stukje tekst met zoveel mogelijk "moeilijke" terminologie zodat het voor de gemiddelde Nederlander enigszins geloofwaardig over komt.

 

Daarnaast roept men in een ultieme vorm van lulkoek: "Dr. John Upledger heeft met een team van andere wetenschappers o.a. de relatie aangetoond tussen dit ritme en het craniosacraal systeem.". Volslagen gelogen. "Met een team van wetenschappers". Ha! Wie dan? Niemand dus, aldus Wikipedia et al: "[I]From 1975 to 1983, Upledger and neurophysiologist and histologist Ernest W. Retzlaff worked at Michigan State University as clinical researchers and professors. They assembled a research team to investigate the purported pulse and further study Sutherland's theory of cranial bone movement. Upledger and Retzlaff went on to publish their results, which they interpreted as support for both the concept of cranial bone movement, and the concept of a cranial rhythm.[8][9][10] Later reviews of these studies have concluded that their research did not meet enduring standards to offer conclusive proof for the effectiveness of craniosacral therapy and the existence of cranial bone movement.[11][/i BRON M.a.w. Een Diederik Stapeltje!

 

Het volgende is nog veel erger: "Het is namelijk zo, dat alles wat we meemaken opgeslagen wordt in ons bind-weefsel. Ter illustratie: Als wij zien dat er een fietser in volle vaart op ons af komt rijden en wij niet meer op tijd kunnen wegspringen, dan zal op dat moment niet alleen de fysieke kracht die vrij komt bij het botsen van ons lijf tegen de fietser of de stoep, maar ook de emotionele kracht van bijvoorbeeld schrik, boosheid en pijn, in ons bind-weefsel worden opgeslagen." BRON (prachtige site overigens, komt erg vertrouwenwekkend op me over... Vooral als je verder leest). Wat een volslagen lulkoek... Ik heb er geen woorden voor...

 

Een "geneesheer" of arts vergelijken met een kok in één of andere bistro, een cv monteur of een marginale econoom vind ietwat kort door de bocht . Maar ach, als de CV stuk is, kan je natuurlijk ook proberen om er zonnebloemolie in te flikkeren in plaats van een CV monteur te bellen, omdat je GELOOFT dat zonnebloemolie helpt... Dat dan weer wel.

 

Ik zie dat je al 3 plusjes hebt gekregen op je bericht. Iedereen haat me... :(

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In zoveel zaken geldt ook in deze "alternatieve" materie dat er meer kwakzalvers, mooi praters en zichzelf wijsmakende mensen zitten dan ergens anders.

Als men daarmee dan nog eens mooi goed geld kan verdienen (aftroggelen) heb je een recept voor veel problemen.

 

Daar is natuurlijk niet mee gezegd dat je gans het alternatief wereldje als complete onzin kan gaan bestempelen. Als je natuurlijk niet verder zoekt, is het niet moeilijk.

 

Je hebt pendelaars, waarzeggers, helderzienden, handopleggers, hypnotisuers enz... Over het algemeen gesproken, weet het allergrootste gedeelte niet goed waar ze mee bezig zijn.

Dus stellen dat het kwakzalvers zijn, klopt voor het allergrootste gedeelte wel ja. Stellen dat de behandelingswijze an sich complete onzin is, is te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar trek toch een en ander in twijfel, al is het alleen maar omdat ik zelf een arts ken die eruit is geflikkerd omdat hij er achter kwam dat je met lichaams eigen stoffen een hoop ziekten kunt genezen, helaas zijn deze stoffen niet patenteerbaar en dan komt er ook geen medicijn.

Ben benieuwd hoe goudsbloem smaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar trek toch een en ander in twijfel, al is het alleen maar omdat ik zelf een arts ken die eruit is geflikkerd omdat hij er achter kwam dat je met lichaams eigen stoffen een hoop ziekten kunt genezen, helaas zijn deze stoffen niet patenteerbaar en dan komt er ook geen medicijn.

Ben benieuwd hoe goudsbloem smaakt.

 

Goed van je! Blijf ALLES in twijfel trekken! (serieus!).

 

Verder is je post onvoorstelbaar "ruk" qua onderbouwing, onderbouwing en vooral onderbouwing. "omdat ik zelf een arts ken die eruit is geflikkerd omdat hij er achter kwam dat je met lichaams eigen stoffen een hoop ziekten kunt genezen, helaas zijn deze stoffen niet patenteerbaar en dan komt er ook geen medicijn." Godsjezuscholera, ik heb er geen woorden voor... Ik moet WEG hier...

 

Goudsbloem smaakt overigens naar Goudsbloem, vooral wanneer via de neus ingenomen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van je! Blijf ALLES in twijfel trekken! (serieus!).

 

Verder is je post onvoorstelbaar "ruk" qua onderbouwing, onderbouwing en vooral onderbouwing. "omdat ik zelf een arts ken die eruit is geflikkerd omdat hij er achter kwam dat je met lichaams eigen stoffen een hoop ziekten kunt genezen, helaas zijn deze stoffen niet patenteerbaar en dan komt er ook geen medicijn." Godsjezuscholera, ik heb er geen woorden voor... Ik moet WEG hier...

 

Goudsbloem smaakt overigens naar Goudsbloem, vooral wanneer via de neus ingenomen.

Ah thanx JB. Ik word een beetje allergisch van die zwarte ster. Misschien dat mijn astrale lichaam uitgeput is en suppletie van afrodisiacum nostragonium nodig heeft, uiteraard met inachtneming van de juiste verdunning. Misschien ook wat nasale goudsbloem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah thanx JB. Ik word een beetje allergisch van die zwarte ster. Misschien dat mijn astrale lichaam uitgeput is en suppletie van afrodisiacum nostragonium nodig heeft, uiteraard met inachtneming van de juiste verdunning. Misschien ook wat nasale goudsbloem.

 

 

Zijn gedachten worden opgeslorpt door een zwart gat denk ik... Gelijk welk afrodisiacum is goed voor je KS, maar met mate hé ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bijdrage aan dit onderwerp.
D

De man die ik heb leren kennen heet Siegfried Bok, inmiddels een ex-collega van jou.Heb altijd oorlog met computers en smartphones dus ik krijg de links niet geplaatst.

Wanneer je googled kom je hem wel tegen en begin dan maar eens met zijn CV,en dan is het lezen en lezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet alleen zeker dat ik er niet genoeg verstand van heb om te zeggen of 't wel of niet werkt. Wetenschappelijk gezien is er nog geen enkel bewijs voor dat 't werkt.

 

Dat neemt echter niet weg dat er wel wetenschappelijk bewijs is dat big pharmy ook niet geneest. Big pharma heeft helemaal geen interesse in het genezen van mensen, ze heeft interesse in het zo lang mogelijk ziek houden van mensen. Gezonde mensen kan je geen medicijnen aansmeren. Dode mensen ook niet. Zieke mensen wel. Als groot bedrijf wat puur voor 't geld gaat, is er dus maar 1 optie:

 

NIET DOOD LATEN GAAN MAAR VOORAL OOK NIET GENEZEN!

 

En een ieder die dat ontkent en nog in de fantasiewereld leeft waar big pharma nog echt tot doel heeft om mensen beter te maken, moet eens stevig gaan nadenken over hoe een groot bedrijf werkt en wat het doel van een groot bedrijf is (hint: het heeft iets te maken met zoveel mogelijk geld verdienen).

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die dus.Heb contact met hem opgenomen en elke vraag die ik had binnen tien minuten een antwoord, en het is zonder meer een intelligent man met een bijzonder ver haal dat ik steeds meer ben gaan geloven.

Op zoek zijnde naar de"waarheid" ben ik toch aardig diep de rabbithole ingegaan, maar hield hier alleen maar meer vragen en dus een grote doos met puzzelstukjes aan over die ik nergens kwijt kon.En zijn theorie is behoorlijk veel omvattend, want mijn doos met puzzelstukjes was opeens leeg. Wat je er ook over kunt denken, nooit verkeerd eens volledig out of the box te denken , en ik vind zijn theorie zeker niet minder bizar dan de werkelijkheid van wat wij hier als mens"dom" aan het kloten zijn op deze planeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die dus.Heb contact met hem opgenomen en elke vraag die ik had binnen tien minuten een antwoord, en het is zonder meer een intelligent man met een bijzonder ver haal dat ik steeds meer ben gaan geloven.

Op zoek zijnde naar de"waarheid" ben ik toch aardig diep de rabbithole ingegaan, maar hield hier alleen maar meer vragen en dus een grote doos met puzzelstukjes aan over die ik nergens kwijt kon.En zijn theorie is behoorlijk veel omvattend, want mijn doos met puzzelstukjes was opeens leeg. Wat je er ook over kunt denken, nooit verkeerd eens volledig out of the box te denken , en ik vind zijn theorie zeker niet minder bizar dan de werkelijkheid van wat wij hier als mens"dom" aan het kloten zijn op deze planeet.

 

 

Dat deze man met "naam en toenaam"op een website als stormfront staat vindt ik zijn geloofwaardigheid niet ten goede komen.

Ik weet niet hoe dat zit. Kan iemand daar tegen zijn wil op die manier neer gezet worden? Of gebeurt dit met zijn medeweten, en vindt hij het misschien wel ok om met dat soort gevaarlijke idioten te worden geassocieerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet alleen zeker dat ik er niet genoeg verstand van heb om te zeggen of 't wel of niet werkt. Wetenschappelijk gezien is er nog geen enkel bewijs voor dat 't werkt.

 

Dat neemt echter niet weg dat er wel wetenschappelijk bewijs is dat big pharmy ook niet geneest. Big pharma heeft helemaal geen interesse in het genezen van mensen, ze heeft interesse in het zo lang mogelijk ziek houden van mensen. Gezonde mensen kan je geen medicijnen aansmeren. Dode mensen ook niet. Zieke mensen wel. Als groot bedrijf wat puur voor 't geld gaat, is er dus maar 1 optie:

 

NIET DOOD LATEN GAAN MAAR VOORAL OOK NIET GENEZEN!

 

En een ieder die dat ontkent en nog in de fantasiewereld leeft waar big pharma nog echt tot doel heeft om mensen beter te maken, moet eens stevig gaan nadenken over hoe een groot bedrijf werkt en wat het doel van een groot bedrijf is (hint: het heeft iets te maken met zoveel mogelijk geld verdienen).

 

Bewijzen? Of is dit gewoon weer een idee? Al die mensen waarmee ik op de universiteit dagen, weken lang in een laboratorium heb doorgebracht, allemaal omgekocht?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die niet; maar de "board of directors" en de aandeelhouders zitten er toch echt voor 't geld, niet omdat ze 't beste voor hebben met de mensen. Dat is bij elk groot bedrijf zo en is bij de grote pharmaceutische multinationals echt niet anders.

 

Ik heb 't dus NIET over de normale werknemers, de laboranten e.d.; ik ga er nog altijd vanuit dat die wel degelijk mensen willen genezen. Ik heb 't puur over de geldwolven aan de top van de grote multinationals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...