Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mobiele veldkeukens voor SC groepen??


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

@Floesh Ja klopt. Een super koopje. Dit soort dingen komen altijd in golven los. Kost dan niks. Ineens is het uitverkocht en dan worden ze loeiduur. Branders en druklampen worden steeds meer verzameld in Azie. In principe zou je deze brander tussen twee stapels stoeptegels kunnen zetten met een mega pan er op. De brander moet wel goed zijn warmte kwijt kunnen, anders krijg je ongelukken. Het is beter om er ook een broeikist bij te kopen. Daar zitten ook het branderonderstel en een langwerpige ketel in. Deze brander gebruikt evenveel benzine als een kleine auto. MAAR! Je hoeft het zaakje maar een minuut aan de kook te brengen en dan broeit het eten zichzelf gaar in de broeikist. Daarbij is de brander gewoon uit! Moet je ineens on the move, dan hoef je je eten ook niet weg te gooien. De binnenbak van de broeikist is van RVS. Die kun je weer als afwasbak gebruiken.

 

Overal ter wereld zijn legers dit soort systemen aan het afstorten. MEGA asociaal. Want hier kun je de burgerbevolking mee helpen bij rampen. Je trekt een aardappel- en een wortelveld leeg en je komt al een heel eind. Legers stappen over op diepvriesmaaltijden en noodrantsoenen. Voor de eigen organisatie geen probleem, maar je kunt je derde hoofdtaak -burgers helpen- dan dus niet meer uitvoeren.

 

Hier nog een filmpje. Ik heb het niet helemaal af gekeken. Deze gozer gebruikt een kleine broeikist , waar ook een kleiner model ketel en onderstel in zit. Je hebt ze in twee maten: met een 15 en 25 liter ketel er in.

 

http://www.coro-handels.ch/klickfotos_2011_08_30/kochkiste_15liter.jpg

 

http://www.coro-handels.ch/kochkiste_25liter.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Goed daar gaan we weer. 5% korting hebben we al en bij afname van 10 stuks 10% korting :D Dus als er nog 7 mensen van plan waren er een te kopen meldt je even bij mij dan combineren we de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie zojuist op dit filmpje (helemaal aan het eind) dat deze veldkeuken ongeveer 3 uur brand op 5 liter benzine.

Is erg duur koken op deze manier en vraag me af of het zinvol is om zoveel benzine te verstoken voor een maaltijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie zojuist op dit filmpje (helemaal aan het eind) dat deze veldkeuken ongeveer 3 uur brand op 5 liter benzine.

Is erg duur koken op deze manier en vraag me af of het zinvol is om zoveel benzine te verstoken voor een maaltijd.

 

Niet als je het afzet tegen de hoeveelheid eten die je dan bereid hebt. :)

 

Efficiëntie door schaalvergroting. Klassiek principe.

 

Bovendien kunnen dan een paar man voor het eten zorgen en de rest ander nuttig werk doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zie zojuist op dit filmpje (helemaal aan het eind) dat deze veldkeuken ongeveer 3 uur brand op 5 liter benzine.

Is erg duur koken op deze manier en vraag me af of het zinvol is om zoveel benzine te verstoken voor een maaltijd.

 

Je vergeet de broeikist-functie. Zodra het kookt, gaat de brander uit en de bak de broeikist in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed daar gaan we weer. 5% korting hebben we al en bij afname van 10 stuks 10% korting :D Dus als er nog 7 mensen van plan waren er een te kopen meldt je even bij mij dan combineren we de aanschaf.

 

Zou er wel een willen hebben in combinatie met een broeikist, kunnen ze die eventueel ook leveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...