Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bank line naast paracord


Abel

Aanbevolen berichten

Op youtube zie ik dat veel mensen 'bank line' aanraden naast het gebruik van paracord.

Het blijkt een dunne (goedkope) geteerde Nylon draad te zijn die je eenvoudig meeneemt in grote lengtes.

Breekt bij 150kg belasting. 0,45kg gewicht voor 155 meter.

Je kunt ermee bouwen (bushcraft), vissen, snare traps, noem maar op.

 

Weet iemand waar dit in Nederland te koop is?

Ik kan het niet vinden op internet, behalve dan op Amerikaanse sites zoals

http://www.thepathfinderstore.com/no-36-bank-line-1lb-roll/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Simurgh - misschien is dit ook een goede voor de prepshop?

 

Vind ik wel, heb zelf ook een rol thuis liggen. Ooit gekocht via een NL webshop maar kom niet meer op de naam. Check ook deze informatie over touw, breekkracht, termen, knopen etc. http://www.touwenwinkel.nl/ verkoopt zo te zien veel verschillende soorten touw, ook in bulk en prijzen lijken redelijk.

 

Edit: interessant trouwens dat (volgens die wikipagina) een enkele knoop zo'n negatieve invloed op de breekkracht heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat rondgesnuffeld op internet maar ik kom er niet achter wat nou precies 'bank line' is. Ja, dun touw, maar dat is zo ongeveer alles. Kennen wij ook zoiets in Nederland? Hoe heet het en is het ergens te koop?

 

Volgens mij is het gewoon nylon touw. Hier een NL webshop, ziet er niet duur uit maar er zijn vaste betere deals te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bank line is geslagen touw. dus 3 of 4 (meestal dan) gedraaide touwen inelkaar gedraait. dit touw kan je splitsen.anders een parakoord, dit is gevlochten.

behalve de kleur kan ik geen voordeel bedenken voor het teren, mischien dat het dan minder glad is........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...