Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper verhalen


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Hier de vader met blauw tentje en blond zoontje ;-) Het idee was inderdaad om samen in het bos te rauzen, maar dit was misschien wel second best! Meteen maar even een kijkje genomen op dit forum, want ik was niet helemaal onbekend met het fenomeen prepping. Zoon heeft de tijd van z'n leven gehad en het was leuk om practische tips te krijgen van jullie.

 

Jullie preppers vallen in de praktijk best mee. Hoewel ik de geïmproviseerde prikkeldraadomheining wel overdreven vond trouwens. Ik heb overigens bij mezelf thuis nog 4 teken verwijdert en bij zoon ook zoiets. De tekenbeet waar jullie mee geholpen hebben is gaan ontsteken en ik heb dus een mini-kuur gekregen.

 

Iemand ervaring met iets minder aggresief spul dan Deet?

 

Bedankt mannen!

 

Hee, dat is een leuke manier, om op het forum te komen! :)

Welkom, Hurthog.

 

Hier wat over teken en een natuurlijk middeltje:

 

 

Post #17 van:

 

http://preppers.nl/forum/threads/4914-Het-monster-in-de-Nederlandse-natuur/page2?highlight=monster

 

@Amazing Dree had deze olie gemaakt. Ruikt heel lekker en helpt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horsterwold

 

Activiteit: Hiking

Datum: 09-08-2013

 

Afgelopen vrijdag zijn @jada en ik naar Horsterwold geweest dat vlakbij Zeewolde ligt. Het is een natuurgebied van Staatsbosbeheer dat ongeveer 4000 hectare groot is en grenst aan het Nuldernauw. We hebben met onze BOB’s een wandeling gemaakt van ongeveer 10 kilometer en hebben op onze tocht verschillende spullen en materialen uitgeprobeerd (kompas, walky talky, mes, verrekijker enz.) Daarnaast hebben we vele dieren (wilde paarden, kikkers, roofvogels, muizen enz.) en insecten (hommels, bijen, kevers, spinnen enz.) gezien. Halverwege zijn we even gestopt op een paalkampeerplek midden in het bos, waar we vuur hebben gemaakt en onze bami soep en gehaktballen hebben gegeten. We hebben op deze dag veel informatie uitgewisseld en vele spullen en materialen besproken en getest. Het was een mooie en gezellig dag en hebben heel goed weer gehad. We gaan dit zeker nog een keer doen en hopen dat er dan ook andere preppers ons zullen vergezellen.

 

Cyberbeer

 

http://www.staatsbosbeheer.nl/Activi...aspx?tab=Kaart

http://nl.wikipedia.org/wiki/Horsterwold

 

 

IMG_1373[1].jpg.12d6efdca2bacd76b32b9d7e9fefbd38.jpg

 

IMG_1372[1].jpg.4e052845e46ab045ee067c5809cfeebf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bossen van Chaam

 

Activiteit: Hiking

Datum: 24-08-2013 tot 25-08-2013

 

Afgelopen zaterdag ben ik met @jada, @Prepping76 en @jan001 naar de Chaam bossen geweest, dat net onder Gilze ligt. In deze uitgestrekte bossen, dat tevens eigendom is van Staatsbosbeheer , ligt een gebied van 1.324 ha. De vele fietspaden en wandelpaden kenmerken het bos, net zoals de bekende paalkampeerterreinen. We hebben gekozen om naar de ”Chaamse bossen 1” te gaan, waar we ook gingen overnachten.

 

Het verhaal

Ik ben met @jada meegereden naar het dorpje “Molenschot” vanwaar we een wandeling hebben gemaakt naar de ”Chaamse bossen 1”(paalkampeerplek). Op deze wandeltocht van ongeveer 13 kilometer, droeg ik een BOB van 20 kilo en @jada er één van 15 kilo. Na deze uitputtingstocht(althans voor mij dan), hebben we onze paalkampeerplek bereikt, waar we door @Prepping76 en een andere kampeerder met zijn zoontje werden verwelkomt. Na even te zijn bijgekomen heb ik mijn tent opgezet en @jada en @Prepping76 hun tarp en hangmat. Ondanks dat er veel regen was voorspeld, bleef het op een enkele bui redelijk droog. Toch hebben we maar besloten om een shelter rondom het kampvuur te bouwen, voor het alsnog ging regenen. Op de paalkampeerplek stond ook een waterpomp waar je redelijk schoon water naar boven kon pompen. Ik zeg redelijk omdat er toch een luchtje aan het water zat(grondlucht). Dit was voor ons een mooie gelegenheid om te kijken hoe we op verschillende manieren het water konden filteren. We hebben het water gefilterd met verschillende waterfilters, koffiefilters, stofmaskers en met chloortabletten. Ook hebben we vuur gemaakt en @Prepping76 heeft zelfs een “Zweedse fakkel” gemaakt(knap hoor). Plotseling verscheen tijdens een rustmoment in de verte een silhouet uit het bos, die langzaam op ons af kwam lopen. We moesten even goed kijken, en ja hoor het was @jan001. Nu het clubje compleet was konden we weer verder met het delen van informatie. We hebben nog snel wat hout bij elkaar gesprokkeld en hebben het kampvuur wat feller laten branden, zodat we ons avondeten konden voorbereiden. @Prepping76 en @jan001 maakte een maaltijd klaar, ik zat aan de worst en @jada………uhm, ja @jada begon aan zijn 5***** maaltijd. Terwijl er nog vele gesprekken rondom het kampvuur plaatsvonden, trad langzaam de schemering in waarna @jan001 ons langzaam weer ging verlaten. Niet lang daarna zijn wij ook naar onze vertrekken gegaan, waar wij ons gingen voorbereiden op de nacht. Buiten de muggen, pissebedden en de vele teken, kroop er s’ nachts ook nog iets onder me tent door. Maar dat verhaal vertel ik nog wel.

 

Mijn dank voor dit gezellig en leerzaam weekend aan @jada, @Prepping76 en @jan001

 

Tot de volgende meeting!

 

Cyberbeer

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chaamse_bossen

 

 

PS. Jammer dat @Communicator, @Vempain en andere er niet bij waren (misschien de volgende keer?).

 

 

Tarp.jpg.33b7a6ebac00f502cb11dab662f567ec.jpg

 

Kampvuur-4.jpg.c035c69b59181e8cbf93aed79148c4ab.jpg

 

Waterfilteren-2.jpg.d6c1fc8e9d8884a37eed3186c1f5d361.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...