Raycoupe Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 ook hier word azijn gemakt, nu een hoop mangoschill en pit in een pot met kasdoek erop. door de hoge temperatuur heb je hier binnen 6 weken prima azijn. het is een prima manier om je fruit schill te gebruiken. wij gebruiken ook azijn om schoon te maken.dat en thuis gemakt groene zeep is het enige dat wij in huis hebben.oh ja, je kun ook je haar spoelen met azijn. Iets met suikers erin in een container stoppen (met water neem ik aan) en blootstellen aan de lucht? Is het werkelijk zo simpel? Moet ik me toch eens in gaan verdiepen, want azijn is een wondermiddeltje, igv voor mij! Zelf azijn maken zou een uitkomst zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Iets met suikers erin in een container stoppen (met water neem ik aan) en blootstellen aan de lucht? Is het werkelijk zo simpel? Moet ik me toch eens in gaan verdiepen, want azijn is een wondermiddeltje, igv voor mij! Zelf azijn maken zou een uitkomst zijn. Een fles wijn, met dan als preconditie een echte kurk?, wordt vanzelf zuur/azijn achtig, weet nu nog steeds niet zeker of dit bruikbaar is als consumeerbare azijn of enkel als niet consumeerbare 'azijn' of zelfs niet geschikt, te maken, is voor dat laatste... Hoop dat de twee 'heethoofden' nog tot rust komen en de inhoudelijke discussie af maken... ( kan het niet laten ) @Chinaka je laat je toch niet zo makelijk van je eigen mooie topic 'wegjagen' ? Prep ze, K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 @Raycoupe wat @Mrsjones doet is fruitresten in een pot maar wel in een warme omgeving , hierdoor fermenteert het fruit (gaat gisten ), wat dus voor alcohol zorgt deze alcohol wordt op zijn beurt door in een omgeving met lucht door de azijnbacterie omgezet in azijn . Jij zegt water met suiker , dat kan als je dat laat gisten (dus een gistbacterie toevoegen (beetje bakkersgist of zo ) en warm genoeg houden ) zodat er alcohol ontstaat wat op zijn beurt dus weer in de ''buitenlucht'' door die azijnbacterie ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Azijn ) wordt omgezet tot azijn . Maar ik ben geen wijnmaker ,noch chemicus we kunnen het @vheeswijk vragen die zal je er misschien wel meer of inderdaad @Kans wat je zegt @Chinaka weet misschien hoe het zit ? over kunnen vertellen . Ik drink enkel af en toe een wijntje gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Zolang Monsanto nog geen patent heeft op 'zuur'stof , kan men eenvoudig en goedkoop zuivere azijn maken wat inderdaad zeer hoogwaardige gezondheids eigenschappen heeft, en dus deze topic ook heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Dat was snel @lewieke maar dat kan ik dus net zo snel Of had je mijn reactie nog niet kunnen lezen? K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Ik had je reactie nog niet gezien @Kans maar bij nader inzien wens ik niet te reageren op een conflict dat er geen is. Dan mag ik nog ongelijk hebben, ik word nog altijd graag netjes aangesproken. Overigens ben ik een rustige kerel met als motto 'leven en laten leven'. En al helemaal voor futiliteiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Yep af en toe een kutel intrekken is nodig, hulde.... ( daarom was die van mij even snel weg.. ) Grt K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Het was echt niet mijn bedoeling om iemand in fout te stellen. Maar shit , waar komt die wijsheid vandaan? Ik voel me nu een beetje schuldig en zou dat nooit face a face gedaan hebben . Dan zou ik geprobeerd hebben om het te verklaren . @lewieke : sorry ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Aanvaard. Ik ben er van overtuigd dat het in real life inderdaad zo zou zijn gegaan. We hadden er vast nog een pint op gedronken ook en misschien zelfs geproefd van elkaars experimenten. Als ik je ooit in real life ontmoet krijg je onvermijdelijk wel mijn lekkerste fles wijnazijn. @Chinaka Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.