Danielsirocco Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Beste, Laatst keek ik op tv preppers en z'n man had iets heel speciaals.. Een of ander plakkerig goedje als hij daar een beetje van pakte en bij wat vochtigere takjes legde en zijn stick gebruikte ging het vuur toch aan zonder enige moeite (zo leek het op tv in ieder geval) weet iemand wat voor 'goedje' dat is? Groeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Watjes gedoopt in vaseline? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danielsirocco Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Het zou goed kunnen!! Werkt dat goed met vochtige ondergrond? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zinzzy Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Ik zou zeggen.. Probeer het uit zonder takjes en kijk hoe lang het watje met vaseline brand, weet je ook gelijk wat je er aan hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Ik weet niet wat je gezien hebt maar ik heb pas ondervonden hoe gemakkelijk de pluisjes uit het filter van de droger in de fik vliegen. Ook met een fire steel. Probeer maar eens. Gooi er GEEN lampenolie op zoals ik eerst deed want dat helpt niet. Gewoon droge pluis is het beste. En goedkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Ik weet niet wat je gezien hebt maar ik heb pas ondervonden hoe gemakkelijk de pluisjes uit het filter van de droger in de fik vliegen. Ook met een fire steel. Probeer maar eens. Gooi er GEEN lampenolie op zoals ik eerst deed want dat helpt niet. Gewoon droge pluis is het beste. En goedkoop. Dat is handig! Gewoon bakje volproppen ermee, weegt niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 houtskool dat de vlam niet wil vatten moet je 3 stukjes een paar druppeltjes lampenolie op gooien mooi in het midden leggen en het brand weer Lampenolieword ook gebruikt bij het vuurspugen dat is ook niet voor niets ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 @Lindaja Ja ik weet het daarom had ik er eerst ook lampenolie opgegooid maar het bleek dat de pluisjes sneller branden zonder lampenolie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 ik heb nooit aan pluisjes gedacht maar wegens een van mijn hobbies ( vuurspugen dus ) heb ik er aardig wat over geleerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
redskull Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Hars uit bomen brand als de neten! Je kan er makkelijk verzamel bolletjes van maken, vuur gegarandeerd!! Gr redskull Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 ik heb nooit aan pluisjes gedacht maar wegens een van mijn hobbies ( vuurspugen dus ) heb ik er aardig wat over geleerd Grappig! Ik heb hier ook al menig vriend en kennis verbaast zien kijken toen ik met een pluisje uit de droger aan kwan lopen om vervolgens succesvol de vuurkorf met een firesteel aan te maken. @Lindaja, kom jij ook naar de Shelter Camping in Brabant? Dan kunnen wij mooi jouw kunstje gebruiken om het kampvuur aan te maken Go Lindaja! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolverine Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 ik heb nooit aan pluisjes gedacht maar wegens een van mijn hobbies ( vuurspugen dus ) heb ik er aardig wat over geleerd Weleens geprobeerd om pluisjes te spugen? Hou je in ieder geval geen raffinaderij-smaak in je mond aan over! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 pluisjes spugen alleen per ongeluk ;-) En een kampvuur aanspugen zullen we maar niet doen:rolleyes: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Misschien in brandpasta gel gedoopt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.